Amžinybė šiandien
Theo Angelopoulos (1935–2012) Kartais atrodo, kad vienintelis dalykas, kurį turintis neabejoji, – tai mūsų prisiminimai. Net ir dabartį šviesos pavidalu sąmonė aktualizuoja keliomis milijoninėmis sekundės dalimis vėliau, nei ji iš tikrųjų įvyksta.
Galbūt aš ir klystu. Galbūt tai tik silpnumas. Bet be jo negaliu savęs įsivaizduoti. Regis, tai įvyko beveik prieš dešimt metų. Kažkoks žmogus, vienas iš tų milijardų nepažįstamųjų tinkle, parašė man per soulseek (p2p) programą, kad pastebėjo, jog esu pabendrinęs Andrejaus Tarkovskio filmus. Taip, atsakiau, tokiais filmais reikia dalintis. Jis sutiko ir pridūrė, kad po pastarojo mirties Europoje liko trys geri režisieriai, kurie tęsia (tęsė?) kinematografinę...
|
Septyni susitikimai su kino klasika
„Raudona Nosinaitė” (Red Handkerchief) © 1963 NIKKATSU Corporation
Vasario 3 d. „Forum Cinemas Vingis“ prasidės jau vienuoliktą kartą Lietuvoje rengiamas Japonijos kino festivalis. Jo programoje – septyni 1957–1990 metais sukurti filmai.
Trys iš jų – ankstyvieji garsaus japonų aktoriaus ir režisieriaus Takeshi Kitano kūriniai: „Žiaurus policininkas“ („Violent Cop“, 1989), „3–4 x spalis“ („Boiling point“, 1990), „Ar gaunate?!“ („Getting any?!“, 1995). Kitano kino debiutas „Žiaurus policininkas“ pasakoja apie detektyvą Azumą, kuris, norėdamas pasiekti rezultatų, naudoja žiaurius ir neetiškus metodus. Tirdamas narkotikų bylą jis sužino, kad į ją įsipainiojęs draugas ir kolega...
|
Keičiant žaidimo taisykles
Vienuoliktasis japonų kino festivalis primins tris ankstyvuosius japonų aktoriaus ir režisieriaus Takeshi Kitano filmus „Žiaurus policininkas“, „3–4 x spalis“ ir „Ar gaunate?!“. Prieš kelerius metus pasirodžiusioje Takeshi Kitano ir Michelio Temmano knygoje „Kitano apie Kitano“ menininkas prisimena pirmuosius kino režisūros bandymus. Pateikiame kelis knygos fragmentus.
„Žiaurus policininkas“ (1989)
Kine kaip režisierius Takeshi Kitano debiutavo įtempto siužeto filmu „Žiaurus policininkas“, primenančiu japoniškąjį „Purvino Hario“ variantą. Matyt, norėdamas sujudinti japonų kinematografą Kitano nedvejodamas ryžosi atsisakyti žaidimo taisyklių. Kitano suvaidino žiauraus, uždaro, menančio pikta ir kovojančio su korupcija policijos viduje policininko Azumos vaidmenį. Jis savarankiškai vykdo teisingumą, nevengdamas...
|
Tai, kas ateina vėliau
Vienas svarbiausių naujausios kino istorijos puslapių susijęs su Vietnamo karu. Filmai apie jį pakeitė ir amerikiečių kiną. Manau, kad praėjus keliasdešimčiai metų tą patį bus galima pasakyti apie Irako karą. Filmų jau ir dabar daug, tik, ko gero, dar reikia tam tikros laiko distancijos, leidžiančios į juose rodomus įvykius pasižiūrėti kitaip.
Kad ir kaip susiklostytų kino istorija, joje tikrai liks Kathryn Bigelow „Išminuotojų būrys“ (LNK, šįvakar, 3 d. 21.10). Ne todėl, kad jis tapo 2010 m. „Oskarų“ ceremonijos sensacija, kai kuklus mažo biudžeto filmas nugalėjo galingojo Jameso Camerono „Įsikūnijimą“ ir gavo net šešias statulėles, ir ne todėl, kad Bigelow – pirmoji moteris režisierė, apdovanota už geriausią režisūrą. Visa tai jau sugebėjo įsprausti į smegenis bulvarinė žiniasklaida....
|
Filmų apie meilę savaitė „Skalvijoje”
„Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ Vasario 13–19 d. „Skalvijos“ kino centre rengiama filmų apie meilę savaitė. Jos programoje – filmai apie meilę įvairaus amžiaus ir pomėgių žiūrovams.
„Filmai apie meilę
visada buvo vieni laukiamiausių ir populiariausių tarp žiūrovų, todėl
nusprendėme vieną vasario savaitę skirti jiems. Tai nėra tradicinės meilės
istorijos, jos stebina, kartais šiek tiek provokuoja, kartais apverčia pasaulį
aukštyn kojomis, tačiau apima labai daug jausmų“, – sako „Skalvijos“ kino
centro direktorė Vilma Levickaitė. Jaunuosius kino žiūrovus turėtų sudominti
talentingo Kanados režisieriaus Xaviero...
|
Mokys kino paslapčių
Kino režisieriai „Skalvijoje“ J. Paštuko nuotr. Vasarį „Skalvijos“ kino centras besidominčiuosius kinu kviečia į paskaitų ir diskusijų ciklus suaugusiems bei jaunimui nuo 14 metų. Iki balandžio vidurio dokumentinio bei vaidybinio kino paslaptimis su jais dalinsis dokumentinio kino režisierius Audrius Stonys ir kino režisierė Lina Lužytė. Kursuose bus galima ne tik sužinoti kino teorijos, bet ir išmokti ją taikyti žiūrint filmus ar nusprendus kurti savuosius.
Trečius metus „Skalvijos“ kino centre
dokumentinio kino kursą
dėstantis Audrius Stonys kartu su kursų lankytojais analizuos dokumentinio kino kūrėjų Wernerio Herzogo,
Herco Franko, Jayaus Rosenblato, Artavazo Pelešiano, Chriso Markero,
Jaredo Leto, Henriko Šablevičiaus filmus. „Kursų metu mes žiūrėsime ir kalbėsime apie tokią dokumentiką, kokios
paprastai nematome, kuri mūsų dėl vienokių ar kitokių priežasčių nepasiekia,
tačiau yra nepaprastai...
|
„Kino pavasaris“ rodys amerikiečių nepriklausomuosius
Liko pusantro mėnesio iki kovo 15 d. prasidedančio festivalio „Kino pavasaris“. Festivalio repertuare bus gausu įžymių režisierių bei aktorių vardų ir dar negirdėtų, bet kino pasaulį sugebėjusių nustebinti naujokų.
Šiųmetė „Kino pavasario“ naujiena,
žadanti tapti tradicija, – skirtingų šalių nepriklausomo kino premjeros. Šį kovą kino gerbėjai galės įsitikinti, kad JAV kuriamas ir kitoks,
ne tik holivudinis kinas. „Kino pavasario“ žiūrovai šiemet pamatys
filmus, jau pelniusius įvairių nepriklausomo kino festivalių, kurių naujausias ką
tik baigėsi Sandanse, dėmesį. Idėja nuo šiol
kasmet „Kino pavasaryje“ pristatyti skirtingų šalių nepriklausomą kiną...
|
Tarptautiniai „Stebuklų lauko“ seansai
Debiutinis Mindaugo Survilos filmas „Stebuklų laukas“ ką tik grįžo iš Tarptautinio Triesto kino festivalio (Italija), kur įvyko filmo tarptautinė premjera. Čia kelionės po tarptautinius festivalius tik prasidėjo.
Sausio
27 d. Survila su prodiuserių komanda filmą pristatė Taline, o 28 d. – Helsinkyje,
kur filmas parodytas Šiaurės šalių dokumentikos renginio „Doc Point“ programoje.
„Šis fantastiškas filmas suteikia žodį žmonėms, gyvenantiems šalia sąvartyno,
žodį, kuriam netrūksta ironiškų ir juodojo humoro intonacijų“, – rašoma „Doc
Point“ festivalio kataloge. Abiejuose seansuose filmą pristatys ir į žiūrovų
klausimus atsakys pats...
|
|