Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Meko centras

Gyva (ne)paroda

Karolina Tomkevičiūtė
Gabrielė Gervickaitė. „Protinė kartoteka“. 2012 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka
Jau pats parodos pavadinimas „PRO-“ užsimena apie įvairiapuses šio PROjekto kryptis. Neužbaigtas žodis palieka laisvės ne tik menininkų saviraiškai, bet ir žiūrovų interpretacijoms. Todėl tai savotiškai patogi pozicija abiem pusėms.

Nuo svajonių iki vieno asmens kulto

Monika Krikštopaitytė
Audrius Naujokaitis. Fotografijų ciklo „Jonas Mekas, Soho ir East Village, Niujorkas 1994–2001“ ekspozicijos fragmentas. JMVMC. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka

Reportažai subjektyviai

Danutė Gambickaitė
Janso TV: Andrius Kviliūnas
Daugiau nei prieš mėnesį Jono Meko vizualiųjų menų centre atidarytą parodą „Jansas TV“ verta aprašyti ir parekomenduoti. Parodoje per 12 monitorių rodomi 2010–2011 m. E. Janso sukurti reportažai apie menininkus, pasakojimai iš parodų atidarymų, interviu su šiuolaikinio meno kūrėjais.

Apie laikmečio antspaudus

7 MD
Gintaras Znamierowski. „Sėkmės formulė“. 1992 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka
Pokalbis su parodos „Postmodernizmo aukoms atminti: Gintaras Znamierowski / Donatas Srogis 1988–1995 m. konceptualizmas“ Jono Meko vizualiųjų menų centre kuratoriumi Kęstučiu Šapoka

Apie tris praradimus

Danutė Gambickaitė
Audronė Vaupšienė. „Instrukcija“ fragmentas. 2010-2011 m.
Trys – turbūt parankiausias (ypač rašytinėje kalboje) skaičius, koks tik gali būti. Kita vertus, trejetas bet kokiame kontekste sukuria labai patogias aplinkybes įvairiausiems balansavimams. Būtų galima ilgai kalbėti apie „trijų” fenomeną. Galų gale, tai juk nuolat tikrinama ir darsyk pertikrinama pasakojimo galimybė.

Vietinės utopijos

Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė
Rolandas Rimkūnas. „Antikos heraldizacija“. 1998–2000 m.
Ką dar gudraus galima pasakyti apie parodą, kuriai recenzijos ne tik rašomos, bet ir piešiamos?

Elgesio su beprotybe formos

Monika Krikštopaitytė
Ekspozicijos fragmentas. Jono Valatkevičiaus darbas
Kovo 5-osios penktadienis tryško džiaugsmu. Abiejose upės pusėse atsidarė po parodą. Nacionalinėje dailės galerijoje didžiulė apžvalginė vyresniosios kartos grafikės Birutės Žilytės, gerai pažįstamos iš pasakų iliustracijų, paroda atidaryta iškilmingai, o JMVMC Kęstučio Šapokos kuruotoji suteikė palengvėjimą.

JAV avangardinio kino klasika Vilniuje

7MD informacija
„Popietės pinklės“
Jono Meko vizualiųjų menų centras ir JAV ambasados Amerikos centras kviečia į eksperimentinio kino programos „Trumpas įvadas į Amerikos kino avangardo klasiką“ peržiūras atvirame ore, Vilniaus Mokytojų namų kiemelyje. Filmų programą sudarė Jonas Mekas.

Didvyriai ir jų dezinfekcija

Monika Krikštopaitytė
Cooltūristė apžiūri Aistės Kirvelytės „Moters istoriją“. 2009 m. A. Kasilovskos nuotr.
Yra daug gerų naujienų ir vos kelios blogos. Pirmoji gera naujiena, kad Kęstutis Šapoka susidėjo su tarpdisciplininio meno kūrėjų sąjunga ir ėmėsi kuratoriauti. Gerai ir įdomiems, ŠMC „Emisijos“ standartų neatitinkantiems menininkams (nors kai kurie įpaišomi ir ten, ir čia, kaip Dainius Liškevičius), gerai ir žiūrovams, kurie gali pamatyti tuos įdomius menininkus, ir pačiam Šapokai gerai, nes jis akivaizdžiai turi ne tik poziciją šiuolaikinio meno atžvilgiu, bet ir visus reikalingus duomenis ją išreikšti. Todėl ir atsirado „Mūsų laikų herojų“ paroda, siūlanti permąstyti didvyrio supratimą. Mažutė bloga naujiena (kokia čia naujiena, žinoma), kad net iš marginalumo pozicijų kaip alternatyva formuotoje parodoje moterų menininkių vos dvi, o vyrų - trylika. Taip jau „atsitinka“ ir laikas tai pastebėti, nes rinktis tikrai yra iš ko.

Apie ekranus

Kęstutis Šapoka
Jurga Barilaitė. „Vyrai iš Marso, moterys iš Veneros". 2004 m.


Deja (arba laimei), taip maloniai nepatogu

Monika Krikštopaitytė
Kęstutis Šapoka. „Nuo sutemų iki aušros” (kūrinio fragmentas). 2008 m.



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai