Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Šapoka

Aplankykite žymias Vilniaus vietas

Meno projektas
Gintaro Znamierovskio nuotraukos

Lengvai ir intelektualiai

Kęstutis Šapoka
Ekspozicijos fragmentas
Kartais susidaro įspūdis, kad meno parodos Vilniaus knygų mugėje yra tarsi antraeilis dalykas, dekoracija. Tačiau vis susizgrimbu, kad dėl vieno žmogaus – Sigutės Chlebinskaitės – organizacinių, kuratorinių sugebėjimų nebe pirmą kartą važiuoju į tą šiaip jau nemėgstamą „turgaus tusovkę“ (ne vien todėl, kad tenka stumdytis, grūstis tarsi gariūnuose, bet ir dėl to, kad, apėmus masinei psichozei, prisiperki šūsnį knygų, kurių niekada neperskaitai), pasižiūrėti būtent kokybiškų ir įdomių jos organizuotų parodų. O skyreliai vaikams, atrodytų, jau visiškai nerimtas dalykas. Bet profesionalus požiūris, kryptinga koncepcija ir atkaklumas duoda vaisių.

Iš dviejų dalių

Kęstutis Šapoka
Juozas Laivys. „Originalus Vilniaus Šiuolaikinio meno centro direktoriaus Kęstučio Kuizino plaukas“. 2004 m.

Apie istorijų rašymą

Vytautas Michelkevičius
Knygos „(Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos: savivaldos ir iniciatyvos Lietuvoje 1987-2011 m." viršelis. Išleido LTMKS. 2011 m.
Nepaisant to, kas ir kaip mėgina rašyti istoriją/as, tai visuomet sukelia daug aistrų ir diskusijų. Nors iniciatoriai leidinį interpretuoja kaip gana eklektišką ir ateityje plėstiną produktą, publikuodami Vytauto Michelkevičiaus ir Kęstučio Šapokos bandymą apibendrinti knygą ir nubrėžti jos interesų gaires tikimės sulaukti atsakomųjų tekstų.

Apie istorijų rašymą

Kęstutis Šapoka
Knygos „(Ne)priklausomo šiuolaikinio meno istorijos: savivaldos ir iniciatyvos Lietuvoje 1987-2011 m." viršelis. Išleido LTMKS. 2011 m.
Nepaisant to, kas ir kaip mėgina rašyti istoriją/as, tai visuomet sukelia daug aistrų ir diskusijų. Nors iniciatoriai leidinį interpretuoja kaip gana eklektišką ir ateityje plėstiną produktą, publikuodami Vytauto Michelkevičiaus ir Kęstučio Šapokos bandymą apibendrinti knygą ir nubrėžti jos interesų gaires tikimės sulaukti atsakomųjų tekstų.

Apie laikmečio antspaudus

7 MD
Gintaras Znamierowski. „Sėkmės formulė“. 1992 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka
Pokalbis su parodos „Postmodernizmo aukoms atminti: Gintaras Znamierowski / Donatas Srogis 1988–1995 m. konceptualizmas“ Jono Meko vizualiųjų menų centre kuratoriumi Kęstučiu Šapoka

Ir čia įmanoma

Kęstutis Šapoka
Vytautas Vasiliūnas. „Grožis laimi 2:0“. 2010 m. G. Jucevičiaus nuotrauka
Kartais neblogai turėti išankstinę nuomonę. Pavyzdžiui, eini pasižiūrėti parodos, įsitikinęs, kad nieko įdomaus neišvysi, o susiduri su kiek geresniu „vaizdeliu“ nei tikėjaisi. Paprastai „Arkos“ interjerai suvalgo bet kokią, net ir pusėtiną parodą, bet šį kartą kuratorius Linas Liandzbergis, atrodo, nepasidavė ir sudėliojo gana vientisą ekspoziciją, į kurią natūraliai įsiliejo ir objektai, nepakenkė ir pora videokūrinių. Galbūt didžiausiais svetimkūniais tapo fotografijos, nes jos nei kaip nors papildė bendrą vaizdą, nei praplėtė dominuojančią raišką.

Apie normalybę, tėvus ir teroristus

OSFL projektai
Jurga Barilaitė. Kadrai iš videoperformanso „Būtinoji gintis“. 2001 m.

Nelegalus gyvenimas padeda legaliam verslui

Kęstutis Šapoka
Robertas Wattsas matuoja pacientės liežuvį „FluxusKlinikoje“ gegužės 8 d. 1970 m.
Atrandame dar vieną „Čiurlionį“ - Jurgį Mačiūną. Atrandame ir savinamės (nes nei Čiurlionis, nei juo labiau Mačiūnas nebuvo ir nėra visiškai mūsų). Žinoma, elgiamės gerai, nes ir dailės istorijos srityje juk galioja tie patys dėsniai kaip sporto pasaulyje - reikia investuoti pinigų ir stengtis prisivilioti, nupirkti kuo daugiau žvaigždžių, taigi reikia kapitalo ir atitinkamos srities vadybininkų. Tiesa, dailės istorijos pasaulyje žaidėjai dažniausiai iškeliavę į anapilį, todėl kalbame apie įvaizdžio kūrimą arba jau suformuoto įvaizdžio pritraukimą.

Smala ir ekspresionizmas

Kęstutis Šapoka
Nesigilinsiu į Tado Vosyliaus parodą pristatančią retoriką ir nemanipuliuosiu naujumu, nes pastaroji kategorija šiais laikais yra viena slidžiausių ir galioja nebent labai siauruose kontekstuose. Solidžiai skambantį pranešimą spaudai ir įspūdingą parodos kuratoriaus Igno Kazakevičiaus pristatymą per atidarymą traktuosiu kaip, matyt, būtiną, pozityvų perspaudimą prodiusuojant jauną menininką.

Kintančios sąvokos

Kęstutis Šapoka
Vaizdas iš Atvirų studijų projekto (Konstantinas Gaitanži)

Didžiųjų iliuzijų metas

Kęstutis Šapoka
Andris Eglitis. „Gimtadienis“. 2010 m.
Kadangi esu blogas iš prigimties, tai prastos reputacijos dar labiau nesusigadinsiu rašydamas nekorektiškai ir neprofesionaliai.

Apie savidulkes gėles

Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė
Kęstutis Šapoka. Kadras iš videofilmo „Šokis pagal Lolitos Jablonskienės tekstą „Kas atsitiko?“ „Emisijos“ kataloge“. 2009 m.
Jau senokai dailės kritikos užkulisiuose vyksta batalijos apie neseniai pusdieviu pasiskelbusį menininką, dailės kritiką ir kuratorių Kęstutį Šapoką. (Apie jas puikiausiai galima spręsti iš gausių anoniminių pasisakymų straipsnių komentaruose, kuriais džiaugiasi palyginti mažai skaitoma kultūrinė spauda.) Tad šis tekstas bus apie įdomiąją dailės kritikos pusę ir Šapokos fenomeną, apie kurį šiukštu negalima nutylėti.

Pagal Matą

Kęstutis Šapoka
Matas Dūda. „Tėvuko plaktukas ir kiti“. 2009 m.
Ne ne, teologinių spekuliacijų nebus! Ne todėl, kad jos pasenusios ar nebemadingos, tiesiog diletantui postringauti šiomis pamatinėmis temomis būtų ne tik naivu, bet ir šventvagiška.

Aukso amžius

Kęstutis Šapoka
Mindaugas Navakas. Ekspozicijos fragmentas
Eina na****, kokia puiki paroda! - vienintelis sakinys, įstrigęs galvoje, pabuvus ir pasisukiojus po galeriją. Ką čia bepridursi!?

Premiere league

Kęstutis Šapoka
Henrikas Natalevičius. „Valtis“. 2006 m.
Pirma mintis - nieko naujo. Antra - o ką reiškia „naujumas“ arba „originalumas“?

Kiekvieną kartą reikia gimti iš naujo

Kęstutis Šapoka
Ričardas Povilas Vaitiekūnas. „Mėlynas avilys“. 1983 m

Keli maži niuansai ir didelis pliusas išlikimui

Kęstutis Šapoka
Kristina Inčiūraitė. „Nuo gero - prie puikaus“ (lankstiniai iš J.C. Collinso knygos „Nuo gero - prie puikaus. Kodėl vienos kompanijos padaro šuolį, o kitos - ne“, 2004 m.). 2009 m.
Kristina Inčiūraitė tęsia po Nepriklausomybės atgavimo (daugiausia) Vilniuje debiutavusios kartos „sentimentalistų(-čių) atšakos“ (Eglės Rakauskaitės, Jurgos Barilaitės, Dariaus Žiūros, Gintaro Makarevičiaus etc.) meno tradiciją.

Iš Dievų gyvenimo

Kęstutis Šapoka
„Pamėnkalnio“ galerijos vitrina
Kas ten tviska ant grupės „69 danguje“ narės Nijolės Pareigytės (25), atėjusios palaikyti mylimojo į krepšinio rungtynes, piršto? Ar tik ne širdies draugo krepšininko Artūro Jomanto dovanotas sužadėtuvių žiedas?

Sirupas ar rūgštis?

Kęstutis Šapoka
Kadras iš filmo „Garso takelis“. 2009 m.

Puslapiai: |1|2|



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai