Kino magija
Neseniai gavau laišką, kurio autorius retoriškai dūsavo ir klausė, kodėl lietuvių publika neina į Michelio Hazanaviciaus filmą „Artistas“ („The Artist“, Prancūzija, 2011), taip mielai žiūrimą įvairiuose žemynuose. Man regis, atsakymas aiškus: publika, kuri patiria patriotinę palaimą žiūrėdama erzacinį filmą apie tautos didvyrį Tadą Blindą, dar nepasirengusi masiškai džiaugtis subtiliu ir nespalvotu nebyliojo kino pastišu.
Jei tavo poreikius tenkina Nelli Paltinienė, tikrai nepajusi džiaugsmo klausydamasis Leonardo Coheno. Bet užteks piktai apie lietuvių publiką. Po filmo mačiau nuskaidrėjusius žiūrovų veidus. Nors „Artistas“ patinka ir kritikams, ir žiūrovams, Lietuvoje rekordų jis nesumuš. Vis dėlto savo auditoriją, tikiuosi, suras.
Pasakojimas apie nebyliojo kino žvaigždę Džordžą Valentainą, kuris filmavimo aikštelėje įsimyli atsitiktinai sutiktą starletę Pegę, tai...
|
Svarbiausia – prisiminimai
„Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ Šiandien „Skalvijos“ kino centre pradedamas rodyti Pierre’o Thorettono filmas „Yves Saint Laurent. Beprotiška meilė“ („L’amour fou“, Prancūzija, 2010). Iš paskutiniais metais pasirodžiusių gausių filmų apie garsius drabužių dizainerius šis išsiskiria neįprasta forma. Pateikiame JAV ir prancūzų spaudoje spausdintų pokalbių su režisieriumi fragmentus.
Pradėjote filmą Yves’o Saint-Laurent’o 2002-ųjų atsisveikinimo kalba. Kodėl pradedate filmą tada, kai baigiasi jo karjera?
Norėjau, kad žmonės kuo greičiau pravirktų (juokiasi).
Kodėl Jūsų dėmesio centre atsidūrė ne mados namai, kuriuos kartu sukūrė Y.S.L. ir Pierre’as Bergé, o jų surinkta meno kolekcija?
Iš pradžių kūriau filmą apie jų mados kolekciją, bet supratau, kad tai nuobodu, tad nusprendžiau kurti...
|
Melancholija Romoje ir Vatikane
Italų režisieriaus Nanni Moretti filmas „Turime popiežių!“ („Habemus Papam“, Italija, 2011) prasideda popiežiaus laidotuvių vaizdais.
Kadrus, kuriuose iškart atpažįsti atsisveikinimą su Jonu Pauliumi II, pratęsia į konklavą iškilmingai einančių kardinolų vaizdai. Iš pradžių net sunku suprasti, ar jie dokumentiški, ar jau prasidėjo Moretti pasakojimas. Abejones režisierius išsklaido netrukus: prie kardinolų ima brautis žurnalistai, į jų klausimus atsakinėja Vatikano spaudos atstovas Raiskis, jį vaidina Jerzy Stuhras. Bet pirmasis filmo motyvas jau suformuluotas: Vatikanas yra tarsi teatras, kuriame...
|
Kokia laimė, kad egzistuoja praeitis
Trumpai šmėkštelėjęs didžiuosiuose kino teatruose, naujausias Aki Kaurismaki filmas „Havras“ nuo sausio 3 d. rodomas „Pasakos“ kino teatre. Pateikiame Christine Masson pokalbį su režisieriumi, parengtą pagal reklaminę filmo medžiagą.
Kaip gimė filmo „Havras“ sumanymas? Ar tai buvo Jūsų atsakymas į imigrantų padėtį šių dienų Europoje, ar paprasčiausiai norėjote kurti dar vieną filmą Prancūzijoje?
Sumanymas atsirado prieš kelerius metus, bet nežinojau, kur kurti filmą. Jo veiksmas iš esmės gali vykti bet kurioje Europos šalyje, nebent išskyrus Vatikaną. Turint omenyje žemyno situaciją, labiausiai tiko Graikija, Ispanija arba Italija, kuriose (švelniai tariant), dabar yra...
|
Televizija nugali
Prieš Naujuosius, regis, dvylika dienų įvairios televizjos žinios rodė, kaip isteriškai ir su raudomis Šiaurės Korėjos gyventojai liūdi savo mirusio diktatoriaus. Masinės isterijos vietos įvairios – aikštės, klasės, gatvės. Isterija kyla iškart, kai į žmones nukreipiama televizijos kamera.
Atrodytų, toks fanatizmas ir tikėjimas paprasto mirtingojo dieviškumu būdingas tik diktatūroms ar tiesiog atsilikusioms šalims. Bet jau daugiau nei dvylika dienų, įsijungęs LNK žinias, stebiu beveik tą patį. Priešais televizijos kamerą isteriškai raudančias ir besimeldžiančias pagyvenusias moteris, raudonomis vėliavomis mojuojančius nacionalistus, pykčio, neapykantos užtemdytus veidus ir minios nuotaikas reiškiančią žudiko (sic!) tetą. Vienintelė viltis, gal tai...
|
Kviečiame teikti filmus „Ąžuolo“ apdovanojimui
Lietuvos kino operatorių asociacija (LAC) kviečia teikti filmus apdovanojimui už geriausią kino operatorius darbą lietuviškame kine 2011 metais. Konkurse gali dalyvauti pilnametražiai bei trumpametražiai vaidybiniai ir dokumentiniai kino filmai, kurių oficiali premjera įvyko 2011 metais.
Apdovanojimo tikslas – skatinti kino operatorių kūrybiškumą ir talentą, kelti šios vienos pagrindinių kino profesijų prestižą.
Konkursas vyksta dviem etapais. Pirmame etape penkių narių žiuri iš pateiktų filmų atrinks ir paskelbs tris „Ąžuolo“ apdovanojimo nominantus. Antrajame – žiuri išrinks laureatą, kurį paskelbs apdovanojimo ceremonijoje.
Norinčius teikti filmus „Ąžuolo“ apdovanojimui prašome pristatyti vieną filmo DVD iki 2012 m....
|
|