Tėvynė yra kinas
„Miegančių drugelių tvirtovė“ Kai iš filmo sužinau ką nors nauja apie save ar pasaulį, sakau, kad tai – geras filmas.
Algimanto Puipos „Miegančių drugelių tvirtovė“ nesužavėjo nei melodramatišku, moteriškų medijų pamėgtu siužetu, nei antipatiškais, lėkštais personažais, nei lietuviškos metafizikos vaizdais. Ko gero, sunkiai net atsakyčiau į klausimą, apie ką filmas. Apie paliktos moters dramą? Apie per kelis transformacijos dešimtmečius susiformavusį naują lietuvių požiūrį į gyvenimo vertybes? Ar apie tai, kad didžiosios gyvenimo dramos vienus sunaikina, o kitus...
|
Apie dievus, žmones ir jų iliuzijas
„Žiemos ekranai“ tradiciškai kviečia pasiilgusius gero kino. Šiemet festivalis vyks septyniuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje ir Nidoje.
Pagrindinėje festivalio programoje bus parodyta dešimt naujų filmų, kurių didžiosios dalies premjeros įvyko pernykščiame Kanų kino festivalyje. Programą papuoš dvi retrospektyvos – dar XX a. viduryje XXI a. kino klasiku vadinto Jacques’o Tati ir jo bendradarbio Pierre’o Etaixo, kuris viešės festivalyje ir susitiks su „Žiemos ekranų“ žiūrovais. Vilniuje festivalis vyks sausio 20–29 d. „Skalvijos“ kino centre ir „Pasakoje“.
Festivalio...
|
Ne biografija, o gyvenimo epizodas
Marilyn Monroe 1962-aisiais ir Michelle Williams po 49 metų Šiandien Lietuvoje pradedamas rodyti Simono Curtiso filmas „7 dienos ir naktys su Marilyn Monroe“ („My Week With Marilyn“, JAV, 2011). Pateikiame Billo Peloquino pokalbio su filmo režisieriumi, pernai rudenį išspausdinto JAV žurnale „Blast“, fragmentus.
1956-ųjų vasarą amerikiečių rašytojas Colinas Clarkas nusprendė patekti į kino pramonę. Po ilgų bandymų jam pavyko gauti trečiojo režisieriaus asistento pareigas filmo „Kunigaikštis ir aktorė“ („The Prince and the Showgirl“) aikštelėje. Clarkas rašė dienoraštį, kuriame aprašinėjo filmavimo įspūdžius bei akimirkas, praleistas kartu su filmo žvaigžde Marilyn Monroe. Tie prisiminimai ir tapo po dešimties metų išspausdintų dviejų jo knygų („The Prince,...
|
Klajūnų istorijos
Šarūno Barto filmai iš pat pradžių skatino lietuvių kiną keistis, suteikė impulsą naujai kartai, pradėjo polemiką su istoriškai susiklosčiusiu lietuvių kultūros konservatyvumu.
Todėl tokia svarbi man atrodo šiandien LTV (23.45) naujausiu režisieriaus filmu „Eurazijos aborigenas“ (2010) prasidedanti Barto filmų retrospektyva. Su Bartu į lietuvių kiną atėję kūrėjai, kitaip nei dauguma ankstesnių kinematografininkų, jau buvo miesto vaikai. Kartu su jais lietuvių kine atsirado ir naujas herojus – miesto marginalas, amžinas klajūnas, apimtas nevilties ir beprasmybės, vienišius, ieškantis namų šiame benamių pasaulyje. Neatsitiktinai...
|
|