Melo spąstuose
Romano Polanskio „Vaiduoklis“ („The Ghost Writer“, D. Britanija, Prancūzija, Vokietija, 2010) šiemet buvo vienas laukiamiausių Berlinalės filmų. Sutiktas jis puikiai ir pelnė prizą už geriausią režisūrą. Lietuvių platintojai žadėjo rodyti „Vaiduoklį“ iškart po festivalio, bet paskui išleidimo datą vis nukėlinėjo, kol vasaros viduryje parodė filmą Kaune. Aišku, be jokios reklamos ar didesnio atgarsio. Panašus likimas ištiko ne vieną rimtą filmą, tad viliuosi, kad pagaliau Vilniuje rodomas „Vaiduoklis“ sulauks savo žiūrovų.
Bet pagal Richardo Harriso romaną sukurtas „Vaiduoklis“ nėra filmas tik intelektualams. Tai puikiai „sukaltas“ politinis trileris, išsaugantis kriminalinės intrigos atomazgą iki pat paskutinių filmo minučių. Neįprastas jis greičiau tuo, kad Polanskis filme sugrįžo prie klasikinės trilerio formulės, verčiančios prisiminti ir Alfredą Hitchcocką, ir, beje, ankstyvąjį Polanskį. Įtampa auginama nuo pat pirmų dramatiškų filmo minučių, kai iš kelto pajudėję...
|
Kieno žolė saldesnė?
Vieną ankstyvą rugpjūčio rytą vedžiojau savo šunelį įprastais takais. Kol lietuvių architektai dar nebuvo surentę savo absurdiško atsako Kazimiro Malevičiaus „Juodajam kvadratui“, abu su šuneliu mėgome skverelį prie prokuratūros. Ten auga žolė, kurią mėgsta parupšnoti ne tik mano keturkojis. Tą rytą, apie kurį rašau, skverelyje aptikome naujus „statinius“ - šūkiais apkarstytą kedofilų palapinę ir lauko tualetą. Šunelis ėmė pešioti žolę ir staiga iš palapinės pasigirdo sacharininis moteriškas balsas: „Štai ir žolelė pas mus saldesnė...“ Mes ten vaikštom jau penkerius metus, bet naktį skvere praleidusi Kauno ponia buvo įsitikinusi, kad skveras - jos.
Prisiminiau saldžiąją ponią ir po ne vieną vilnietį papiktinusio, švelniai tariant, vulgaraus TV3 sezono pristatymo pačiame miesto centre (vieša erdvė negali pusę dienos priklausyti vienai komercinei televizijai), ir pasižiūrėjęs pirmą TV3 serialo „Drąsos kaina“ seriją. Pagrindinis personažas - skustagalvis (Rolandas Boravskis) auksine grandine ir violetiniais marškinėliais gali sukelti tik vieną asociaciją. Iš visko sprendžiant, jis serialo žiūrovams turi...
|
Paskutinio partizano istorija naujame filme
Rugsėjo 8 d. 19 val. „Skalvijos“ kino centre bus parodytas režisieriaus Algimanto Maceinos dokumentinis filmas „Paskutinis“.
Jame prisimenamas vienas paskutiniųjų Lietuvos partizanų Antanas Kraujalis-Siaubūnas, kuris, prasidėjus sovietų okupacijai, kartu su dviem vyresnėmis seserimis tapo partizanų ryšininku, o nuo 1948 m. įsitraukė į partizaninį judėjimą ir aktyviai kovojo, slapstydamasis miškuose, iki žūties 1965 m. kovo 17 dieną.
Filmo autorius kalbina kraštotyrininkus, A. Kraujalio artimuosius - seseris, žmoną. Pasitelkęs jų prisiminimus, archyvinę medžiagą, A. Maceina...
|
Vytauto V. Landsbergio filmų ciklas „Pasakoje“
Šį sezoną kino teatras „Pasaka“ išskirtinį dėmesį skirs lietuvių kinui: kiekvieną mėnesį bus pristatomi šiuolaikiniai lietuvių kino režisieriai. Pirmasis naujajame sezone – Vytauto V. Landsbergio kūrybos ciklas, jį sudarys devyni kino seansai. V.V. Landsbergis žinomas kaip įvairiapusis menininkas – dainuojamosios poezijos kūrėjas, rašytojas, knygų vaikams autorius, poetas. „Pasakoje“ bus akcentuojamas jo kino kūryba. V.V. Landsbergio draugystė...
|
|