Patriarcho paradoksai
Kovo 21 d., sulaukęs 92-ejų metų, mirė Tonino Guerra – italų rašytojas, scenaristas, kūręs Federico Fellini, Andrejaus Tarkovskio filmų scenarijus. Pateikiame Ninos Getašvili straipsnio apie Tonino Guerrą, išspausdinto žurnale „Novaja junost“ 2008, nr. 4 (85), fragmentus.
„Žmonija miršta, bet dainuoja.“
Tai svarbiausia, ką meistras pasakotojas Tonino Guerra žino apie mūsų visų
gyvenimą. Atmintį ištrina laikas. Didieji žygiai lieka praeityje. Dauguma istorijos
paslapčių niekam neįdomios, išskyrus kai kuriuos mokslininkus. Milijonai mūsų
amžininkų neprisimena nei Karolio Didžiojo, nei Leonardo da Vinci, nei Dante’s.
Jų kiti rūpesčiai. Žinoma, kad ir „ateinančiai kartai“ galvos neskauda dėl XX amžiaus
kino. Bet Tonino...
|
Septyni Viktoro Kosakovskio žiūrovai
„Kino pavasario“ dokumentikos programoje parodytas naujausias Viktoro Kosakovskio filmas „Tegyvuoja antipodai!“ sulaukė didelio dėmesio. Pateikiame rusų režisieriaus apmąstymų apie dokumentinį kiną, išspausdintų Sankt Peterburgo žurnale „Seans“ (Nr. 32), fragmentą.
Nemanau, kad esu
labai protingas. Vargu, ar savo filmais kažkam pasakysiu ką nors nauja. Manau,
kad esu gana vidutiniškas žmogus. Gal vienintelis dalykas, kurį sugebu, – nepraleisti.
Kaip sietas, sulaikantis brangų akmenuką. Tiksliau, žmonės, sėdintys tame
pačiame kambaryje, nepastebės, o aš pastebėsiu. Malonumas Buvau pakviestas į
Daniją, į Larso von Triero studiją „Zentropa“. Jie norėjo atidaryti dokumentinių
filmų poskyrį „Zentropa-Real“. Ir...
|
Asmeniški susitikimai su voveraitėmis
Dvi „Kino pavasario“ savaites praleisti kino teatre vis dėlto yra daug.
Paskutinėms festivalio dienoms, kai į Vilnių pagaliau susirenka svečiai ir
konkursinių filmų kūrėjai, kai vyksta susitikimai, apdovanojimai, seminarai,
konferencijos ir priėmimai, deja, jau nebelieka entuziazmo. Dauguma filmų, kurių
laukiau, pamatyti, šventės šurmulys tapo rutina, reikia pradėti ruoštis kitoms
pavasario šventėms. Paskutinės festivalio dienos – tai dar bandančių suskubti į
paskutinį traukinį laikas. Ir tų, kurie pasitiki lietuvių žiūrovų...
|
Gražios draugystės pradžia
Šiąnakt LTV (30 d. 23.45) primins vieną nesėkmingą lietuvių kino kūrėjų bandymą sukurti filmą apie meilę.
Algirdo Dausos „Markizas ir piemenaitė“ (1978) atskleidžia
sovietinių lietuvių fantazijas apie gražią, todėl ir nelaimingą meilę. Į kaimą,
kur gyvena lietuvaitė Saulė (Rasa Kirkilionytė), iš dangaus nusileidžia
prancūzas Andrė. Aplink vyksta karas, bet lietuvaitė slapta slaugo sužeistą
„Normandijos-Nemuno“ lakūną. Prancūzo neįsimylėti negalima, tik jis pasveikęs
išvyks, o Saulė lauks savo meilės, matyt, visą likusį gyvenimą. Bet „Markizas ir...
|
„Ąžuolu“ apdovanotas geriausias metų kino operatorius
Šį trečiadienį per iškilmingą ceremoniją buvo paskelbtas metų geriausias lietuvių kino operatorius, jam įteikta „Ąžuolo“ statulėlė.
Lietuvos kino
operatorių asociacija (LAC) už geriausią metų darbą „Ąžuolu“ apdovanojo kino
operatorių Mantą Kvedaravičių. Šio įvertinimo jis nusipelnė už darbą paties
režisuotame filme „Barzakh“. Kino kūrėjas tikino esąs nustebęs, sulaukęs šio
apdovanojimo. „Galvojau prieš atvažiuodamas, kodėl man turėtų būti įteiktas tas
prizas. Galima pradėti galvoti, kad vaizdas, kadras yra pirmiau vertinamas kaip
politinis dalykas plačiąja prasme. Šis...
|
„Stebuklų laukas“ festivalyje „Hot Docs“
Mindaugo Survilos dokumentinis filmas „Stebuklų laukas“ atrinktas į didžiausią Šiaurės Amerikos dokumentinių filmų festivalį „Hot Docs“.
„Monoklio“ studijoje sukurtas „Stebuklų laukas“ buvo atrinktas iš
daugiau nei 2 tūkstančių dokumentinių filmų ir bus rodomas vienoje iš 11 festivalio
„Hot Docs“ programų „World Showcase“. Filmą pristatys režisierius Mindaugas
Survila. Jau devynioliktus metus Toronte vykstantis
festivalis šių metų balandžio 26 – gegužės 6 d. kvies žiūrovus bei kūrėjus iš
viso pasaulio pamatyti 189 dokumentinius filmus iš daugiau nei 50 valstybių....
|
|