„Melancholijos“ planeta
Lars von Trier. Nuotrauka: Christian Geisnaes Ketvirtadienį Larso von Triero „Melancholija" prasidėjo Europos kino forumas „Scanorama". Filmas, be abejo, sulauks prieštaringų vertinimų. Pateikiame skaitytojų dėmesiui Paweùo T. Feliso pokalbio su režisieriumi fragmentus. Pokalbis vyko Kanuose, iškart po premjeros ir skandalingosios von Triero spaudos konferencijos.
Nepradėsiu nuo klausimo apie Hitlerį...
Ačiū. Per paskutines keturias dienas nesutikau žmogaus, kuriam būtų į galvą atėjusi beprotiška mintis pasikalbėti apie filmą!
Girdėjau, kad pirmąkart pamatęs „Melancholijos" kadrus ir filmo plakatą Jūs pasakėte: „Visiškas šūdas."
Išsigandau. Man pasirodė, kad visa tai per gražu. Kaip amerikiečių filmuose. Nesuvokiau, kad jei paimsiu Antonioni „Nakties" golfo lauką, gražią moterį...
|
Pasaulis keičiasi
Populiarus italų televizijos laidų vedėjas, buvęs Europos Parlamento narys Michele Santoro neseniai pats tapo naujiena, nes surengė savotišką revoliuciją. Po to, kai valstybiniame kanale RAI2, nepaisant aukštų reitingų, buvo uždaryta jo autorinė laida, kartu su draugais ir vienminčiais Santoro įgyvendino naują projektą, pavadintą „Visuomenine televizija".
Šio projekto ekonominis pagrindas - prenumerata, tiksliau, savanoriški gyventojų įnašai. Per trumpą laiką šimtas tūkstančių žmonių paaukojo po 10 eurų. Pirmoji laida pasirodė eteryje lapkričio 3 dieną. Santoro pasinaudojo eksperimentinėmis technologijomis ir pasirašė sutartį su visomis regioninėmis televizijomis, palydovinės televizijos gigantu SKY ir interneto tiekėjais. Taip tiesioginiame eteryje laida tapo prieinama kiekvienam italui. Rezultatas pranoko lūkesčius...
|
Neprasilenkę liepos 15 dieną
Ši istorija prasideda taip, kaip visos: išleistuvių vakaras universitete Emai ir Deksteriui baigiasi jos lovoje. Bet ji turi pernelyg daug kompleksų, o jis nepratęs laukti. Todėl abu nusprendžia likti draugais. Tačiau nuo šiol liepos 15-oji bus svarbiausia abiejų gyvenimo diena. Tokia pradžia nuteikia dar vienai romantiškai komedijai, nes žinome, kuo dažniausiai baigiasi priesaikos likti draugais.
Išgirdus žodžius „romantiška komedija", ne vienam potencialiam žiūrovui pasireiškia atmetimo reakcija. Bet šįkart verta nepaisyti išankstinių nuostatų, nes „Viena diena" iš tikrųjų yra filmas apie meilę. Ne apie amžiną lyčių kovą, atminties ar psichikos labirintus, vaikystės traumas, tapatybės paieškas ar kokias nors kitas madingas šių dienų kino temas. Maža to, „Viena diena" įrodo, kad filmai tiesiog apie meilę jau tampa retenybe.
Danų...
|
|