Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
KINAS

Banditės, keršytojos ir bepročiai

Jonas Ūbis Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (1)
„Banditės”
Jei neskaitėte Stiego Larssono „Millenium“ trilogijos, galiu tik pavydėti ateityje dar laukiančio malonumo.

Lietuvoje romanas, regis, sunkiai skiriasi kelius ir, manau, ne tik dėl prasto vertimo, bet ir dėl mizoginiškos visuomenės. Būtent tokiai, tiksliau, vyrams, nekenčiantiems moterų, ir keršija pagrindinė romano herojė Lisbet Salander. Vienas laukiamiausių šio rudens filmų – Davido Fincherio romano ekranizacija, bet kol kas BTV (spalio 6 d. 22 val.) siūlo prisiminti pirmąją, 2009 m. Nielso Ardeno Oplevo sukurtą rašytojo tėvynėje Švedijoje. Ji vadinasi „Mergina su drakono...

Kur trečias brolis?

Paulina Pukytė Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (7)
„Gyvenimo medis“
Werneris Herzogas apie savo 1969 m. filmą „Fata Morgana“ yra pasakęs, kad jau per pirmąsias jo minutes žiūrovas supranta, ar šis filmas bus jam, ar ne jam.

Man lygiai taip ir buvo, filmui tik prasidėjus iškart besąlygiškai jį pamilau, nors tomis pirmomis minutėmis matome tik besileidžiančius lėktuvus, nieko daugiau. Vienas lėktuvas nutupia, dar vienas, paskui dar vienas, dar vienas, dar vienas, dar vienas. Tokiu pasikartojimu prasideda pasakojimas apie pasaulio sukūrimą (ir apie pasaulio išnaudojimą). Kino poezija apsvaigina, pakelia ir nepaleidžia iki pat filmo pabaigos, kurios visai nelauki (ne siužeto, kurio nėra, o filmo...

Reikia tiek nedaug?

Živilė Pipinytė Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (11)
Donatas Banionis filme „Tadas Blinda. Pradžia“
Kultūrologas Danilas Dondurejus teigia, kad tik 3,5–5 procentai kiekvienos šalies populiacijos gali suprasti, įvertinti meno kūrinį, suvokti jo visumą, struktūrą ir prasmes.

Filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ (Lietuva, 2011) sumanytojas ir prodiuseris Žilvinas Naujokas bei visa kūrėjų komanda, man regis, niekad neslėpė, kad orientuojasi į likusius 95 procentus. Idėja sukurti komercinį lietuvišką filmą sklandė gerą dešimtmetį, būta įvairių bandymų. Pirmųjų filmo „Tadas Blinda. Pradžia“ demonstravimo dienų komercinis pasisekimas įrodo, kad tikslas pasiektas. „Tadas Blinda. Pradžia“ į kino meno reiškinio statusą akivaizdžiai...

Venecijos antipodai

Aistė Račaitytė Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (3)
Rugsėjo pradžioje Lido saloje jau 68 kartą vyko didžiosios Venecijos bienalės (La Biennale di Venezia) rengiamas seniausias pasaulyje kino festivalis.

Ypatingai vietai dera spindinti prabanga ir paprastumas, raudoni kilimai ir cementinės kino salių grindys. Venecijos kino festivalis garsėja programa, derinančia meninius ir komerciškai sėkmingus filmus. Pasaulyje reta festivalių, kur greta gali pamatyti Aleksandrą Sokurovą ir Madonną, bet visa tai paaiškina festivalio vadovo Marco Müllerio požiūris į komercinį kiną: jis teigia, kad ši etiketė neturėtų reikšti meninės kokybės stokos, atvirkščiai – kine reikėtų...

Moters žvilgsnis

Gediminas Kukta Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (1)
„Popietės pinklės”
Dėmesys avangardiniams, eksperimentiniams filmams – festivalių solidumo, kokybės ir profesionalumo rodiklis.

Bene pirmasis Lietuvoje programą praturtinęs eksperimentinėmis juostomis buvo Tarptautinis Kauno kino festivalis, 2009 m. parodęs iš archyvinių kadrų sudurstytą, senas kino juostas naujam gyvenimui prikeliančio austro Gustavo Deutscho filmą „Kinas – tai mergina ir pistoletas“, pernai atvežė amerikiečių eksperimentuotojo, landšaftų poeto Jameso Benningo „Rūrą“. Šiemet bendradarbiaudami su JAV ambasada Lietuvoje bei filmus atrinkusiu Jonu Meku, festivalio...

Auksinis laikotarpis

7 MD Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
„Paukšteliai, našlaičiai ir kvailiai”
Dažnai pamirštamas Slovakų indėlis į Čekoslovakijos Naujosios bangos judėjimą festivalyje bus atskleistas rodant kelis žymiausius 7-ajame XX a. dešimtmetyje sukurtus slovakų režisierių filmus. Pateikiame šią retrospektyvą pristatantį slovakų kino kritikės Vieros Langerovos tekstą.

Neatsitiktinai 1989 m. į Čekoslovakiją grįžus demokratijai ir laisvei atrandama ne tik slaptoji mūsų istorija, bet ir užmirštieji 7-ojo dešimtmečio meno lobiai. Jie buvo atkakliai slapstomi nuo žiūrovų, ženklinami žalingo ir nesocialistinio meno antspaudais. Jų autoriai buvo ignoruojami, o gavusieji leidimą dirbti susidurdavo su nuolatine griežta komunistinių valdžios institucijų kontrole.   Kas žino, kaip atrodytų Čekoslovakijos kinas, jei ne Sovietų...
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Raktažodžiai

Ad Hoc Afrika Agnieszka Holland Airija Alain Resnais Amerika Amsterdam Andrea Arnold Anglų kinas animacija anime Artscape Australija Austrija Ąžuolai Ąžuolas Bagdonas Baltic Pride Bartas Barzakh Baublys Bégaudeau Béla Tarr Béla Tarras Belgija Ben Affleck Benas Šarka Berlin film festival Berlyno festivalis Berlyno kino festivalis Berlyno kono festivalis Birštonaitė Bondarčiuk Brašiškis Buddha CAC Cameron Campion Cannes Film Festival Cantet Čekija Čekuolytė Chris Atkins Christopher Nolan Čičelis Čiurlionis Coen Cristi Puiu Czesław Miłosz Danièle Huillet Danija Darren Aronofsky David Cronenberg DiCaprio Disney dokumentika Donela Döring Drew Barrymore Dreyer Dubinskaitė Duburys Eastwood ÉCU Edukacija EFU Estija Europa European Film Awards Europos kino akademija Färberböck Fellini Feminizmas Festival Scope Festivaliai Festivalis Festivalis Tinklai Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Folkloras Forum Cinemas Forum Cinemas Vingis Four Lions France Fredrik Edfeldt Gary Oldman Gavenonis Gdynės festivalis Gdynės kino festivalis Gerumo seansai Gimbutaitė Goethe institut Gomora Greer Greičius Grikevičius Gruodžiai Hoffman Holokaustas Ianucci IDFA Inception Inčiūraitė Ingmar Bergman Internetas Iranas Ireland Island Islandija Ispanija Italija Ivanauskaitė Ivaškevičius Izraelis James Cameron Jan Troell Janavičienė Jansas Japan Japonija JAV Javaitis Jean-Luc Godard Jean-Marie Straub Jessica Hausner Jim Jarmusch Joann Sfar Joseliani Juodosios naktys Kairys Kanada Kancerevičiūtė Kanų festivalis Kanų kino festivalis Karlovy Vary Karlovy Vary film festival Kaunas Kauno kino festivalis Kaurismäki Kazachstanas Keidošiūtė Kemežys Kieslovski Kinas Kinas Pasaka Kinas Skalvija Kinas vaikams Kingsley Kinija Kino aljansas Kino kritika Kino pavasaris Kino pvasaris Kino sąjunga Kino šortai Kins Knyga Konas Kono pavasaris Kopenhaga Koperator Kosakovskis Kreivytė Krokuva Kruz Kukta Kultūros ministerija Kundera Kurklietytė Kutavičius Kvedaravičius La Biennale di Venezia LAC Landsbergis Lanzmann Lapinskaitė Lars von Trier Larso von Trier Latvija Laužikaitė Leikaitė Lenkija Lenkų kinas Lietuviškas kinas Lietuvos kinas Lietuvos kino studija LiKA Lileikis Linas Vildžiūnas Lingevičiūtė LKS LMTA LNG London Londono kino festivalis LTKPC LTMKM Lukšas LUX Maceina Majewski Manno festivalis Marcinkevičiūtė Marilyn Monroe Martin Scorsese Martino Scorsese Martinsons Matelis Mažumos Małgorzata Szumowska Media Mediateka Mekas Meko centras Meksika Meno avilys Meryl Streep Mesrine Michael Haneke Miškinis Mokausi iš kino mokyklos Monteverdi Moterys Mundruczó Muratova Muzika Nacionalinė galerija Narius Kairys Narkevičius Nauji filmai Navasaitis NDG Nekrologas NISI MASA Norvegija Norway NPA Obama Oberhauzeno festivalis Oginskaitė Olivier Assayas Oscar Otaka Paukštytė Pedro Almodóvar Pietų Amerika Pipinytė Pipionytė Pitt Pociūnienė Polanski Polska Portugalija Povilionienė Prancūzija Prancūzų centras Prancūzų institutas Prancūzų kinas projektas Pronckus Puipa Pukytė Račaitytė Rebecca Miller Reklama Ridley Scott Ročkienė Ročkienė. Tarkovskis Roman Polanski Roterdamo festivalis Roterdamo kino festivalis Rotterdam film festival Rourke Rusija Rusijos kinas Russia Šablevičius Sargsyan Savickis Scanorama Schmidt Sergej Loznica Shoah Šiauliai Sidabrinė gervė Sidabrinės gervės Šimanskytė Skalvija Skalvijos akademija ŠMC Šoblės festivalis Šokis Sokurovas Sönke Wortmann Šortai Spain Stakėnaitė Starevičius Steiblytė Steven Spielberg Stonys Survila Švedija Šveicarija Tadas Blinda Takeshi Kitano Tamošaitis Tarantino Tarkovskis Tarvydas Teatras Teatro muziejus Teismai televizija Televizijas Televizja Theo Angelopoulos Timas Burton Tindirindis TKPC Tofifest Tonino Guera Turkų kinas Ūbis Ukraina Up In the Air Vabalas Vaišnoras Valiulis VDFF VEKS Vėlyvis Veneciojos bienalė Vengrų kinas Verba Viasat Video Vildžiūnas Vilniaus mediateka Vilnius Vilžiūnas Virbickaitė Vokiečių kinas Vokietija Watkins Willem Dafoe Wim Wenders Woody Allen Žalakevičius Žalneravičiūtė Žalnieravičiūtė Žebriūnas Žiemos ekranai Ziz Zubavičius Zubovas Žulytė žurnalas žurnalas Kinas Łazarkiewicz Łoziński Россия Русское кино Тарковский Украина Урсуляк Фенченко
Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti