Laimės formos
7 MD
Mari Relo-Šaulys ir Adolfas Šaulys. „6 laimingi numeriai“ (segė). 2010 m. Neseniai galerijoje „AV17“ atidaryta estės Mari Relo-Šaulys ir lietuvio Adolfo Šaulio konceptualios juvelyrikos paroda „Next/Last“ pratęsia prieš kelerius metus rodytų parodų ciklą.
|
Poilsiaujantis ekspresionizmas
Vidas Poškus
Elena Balsiukaitė-Brazdžiūnienė. „Keistas paukštis“. 2011 m. Ekspesionizmas nemirė, jis tik laikinai poilsiauja – kaip nemirė ir kiti dalykai, kurių mirtis skelbiama ir konstatuojama jau kelis šimtus metų – poezija, romanas, teatras, tapyba, net kalba, Vakarų civilizacija ar Dievas. Tai juk taip natūralu, nes ilgainiui marinami visi ilgaamžiai. Ekspresionizmas šioje vietoje – ne išimtis. Juk jam jau, šiaip ar taip, bent koks šimtas metelių. O pasak Wilhelmo Worringerio – ir dar daugiau...
|
Legendinis Šiaulių dailininkas, arba Penzeliukas
Dovilė Daunoravičiūtė
Gerardas Bagdonavičius. Kauno karininkų ramovės Prezidento kabineto baldų projektas Mąstydama, kur būtų galima Šiauliuose vykusiai „pasikultūrinti“, išskirčiau tris tam tinkamas vietas: Šiaulių dailės galeriją, „Laiptų“ galeriją ir Ch. Frenkelio viloje vykstančią Gerardo Bagdonavičiaus (1901–1986) parodą.
|
Keliai nežinomybėn ir tikri lobiai
Laima Kreivytė
Vladas Urbanavičius. „Špūlė“. 2011 m.
|
Konservatyvus, solidus, bet su intriga
7 MD
Viktoras Vizgirda (1904-1993). „Kavinėje“. 1939 m. Rugsėjo 16 d. (penktadienį) 18 val. Tolerancijos centre (Naugarduko g. 10/2, Vilnius) įvyks jubiliejinis XX Vilniaus aukcionas. Aukcionui teikiamus meno kūrinius galima apžiūrėti aukciono ekspozicijoje Tolerancijos centre rugsėjo 14–16 d.
|
Menininkai baltose lankose
Aistė Paulina Virbickaitė
Giedrė Mikulskaitė. Iliustracija „Metams“. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka „Baltos lankos, juodos avys – kas išmano, tas jas gano“ – štai, „ganymas“ ir yra ta vienintelė knygos funkcija, kurią mokame ir pripažįstame.
|
Psichoanalizės gimimas iš isterikės vapesio
Laima Kreivytė
Nanna Gro Henningsen . Instaliacijos „Iškreiptas beprotybės žvilgsnis“ vaizdas.
|
Demonai alyvų krūmuose
7 MD
Rūta Katiliūtė. „Autoportretas“. 2011 m. Nuotrauka iš asmeninio archyvo Rūtos Katiliūtės drobėse yra kai kas žodžiais neišreiškiama.
|
Žiūrėjimas į save
Ugnė Bužinskaitė
Parodos „XXI a. autoportretas“ ekspozicijos fragmentas Nuotrauka iš „7md“ archyvo Parodos atidaryme apsilankiau suintriguota pavadinimo – „XXI a. autoportretas“.
|
Bonsų efektas
Monika Krikštopaitytė
Gabrielė Gervickaitė. Parodos „Techno kūnai“ fragmentas. Nuotrauka iš 7md archyvo
|
Nuorodos į kitų internetinių leidinių aktualias kultūros ir meno publikacijas.
7MD LINK
Nori padėti savaitraščiui „7 meno dienos?” – PRENUMERUOK!
|
Atostogos prieš 100 metų
Laima Laučkaitė
Andrius Surgailis. Druskininkai. Vila „Maurytanka“ 2009 m. 2011 m. leidykla „Versus aureus“ išleido Andriaus Surgailio fotografijų albumą „Mediniai Druskininkai“ iš ciklo, skirto medinei Lietuvos miestų architektūrai. Pristatome sutrumpintą įžanginį straipsnį.
|
Kažko vis trūksta
Danutė Gambickaitė
Gintaras Zinkevičius. Iš serijos „Akcija. 1991–1992“. Šiais metais fotografijos meno festivalis „In Focus“ prasidėjo dizaino ir inovacijų centro „Titanikas“ parodų erdvėse. Čia pristatyta apžvalginė-suneštinė daugiausiai šiuolaikinės Lietuvos fotografijos paroda „Present: Rytų Europos fotostrategijos“, kuruota trijų kuratorių: Eglės Deltuvaitės, Andrzejaus Florkowskio ir Alvydo Lukio. Kadangi kuratoriai trys, paroda taip pat iš trijų neapibrėžtų, bet perskaitomų dalių.
|
Apie mirtingumą
Monika Krikštopaitytė
Algimantas Švėgžda. „Heine Hansen”. 1985 m. Iš Modernaus meno centro archyvo Daugelis kultūros dalyvių (leidiniai, galerijos ir kt.) šį sezoną pradeda įsitempę, nervingi. Jau praėjusių metų biudžeto apkarpymai ir mokesčių pertvarkymai kėlė rimtų klausimų, o dabar dar imta kalbėti apie naują ekonominės krizės bangą.
|
Geros naujienos iš Liepiškių!
Elona Lubytė
Vladas Urbanavičius. „Špūlė“. 2011 m. Liepiškių technologijų parkas. Autoriaus nuotrauka Liepos 22 d. (penktadienį) 17 val. netoli Vilniaus įsikūrusiame Liepiškių technologijų parke buvo pristatyta nauja Vlado Urbanavičiaus skulptūra „Špūlė“ (plienas, 1000x300x300).
|
Valiūkiška šypsena ir „weltschmerz’o” liūdesys
Kristina Stančienė
Parodos „Arbit Blatas. Sugrįžimas į tėvynę“ ekspozicija Nacionalinėje dailės galerijoje. Tomo Kapočiaus nuotrauka Neemijos Arbit Blato (1908–1999) gyvenimas ir gausi, įvairialypė kūryba Lietuvoje iki šiol žinota tik fragmentiškai.
|
Kodėl jie vis dar „nemeta“ grafikos?
7 MD
Linas Bražiūnas. „Pasivaikščiojimas beržyne“. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka Prieš parodos atidarymą savaitraštyje „7meno dienos“ paskelbtas dviejų iš penkių parodos kuratorių Igno Kazakevičiaus ir Vido Poškaus (kiti – Jurga Minčinauskienė, Kristina Stančienė, Arvydas Žalpys) pesimistiškas pokalbis apie tai, kad šiuolaikinės grafikos nėra, sukėlė neaiškumo jausmą.
|
Rašau antrą kartą
Agnė Narušytė
Remigijaus Pačėsos parodos ekspozicijos fragmentai. Giedriaus Jucevičiaus nuotraukos Jau ilgokai Remigijus Pačėsa man atrodė dingęs iš fotografijos lauko.
|
Apie laikmečio antspaudus
7 MD
Gintaras Znamierowski. „Sėkmės formulė“. 1992 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka Pokalbis su parodos „Postmodernizmo aukoms atminti: Gintaras Znamierowski / Donatas Srogis 1988–1995 m. konceptualizmas“ Jono Meko vizualiųjų menų centre kuratoriumi Kęstučiu Šapoka
|
Petros labirintai
Monika Krikštopaitytė
Audronė Petrašiūnaitė. „Gaidžiamotė“. 1993 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka Savo dienotvarkėje jau kelinta savaitė sutrumpintai įsirašau – „Petra“, nes manau, jog svarbu rašyti apie vertingus, savo ar kitų noru, paribiuose atsidūrusius menininkus.
|
|