O kompotas?
Lina Michelkevičė
Kompotas. Vilniaus „Pergalės“ saldainių fabriko valgykla.
I. Rozendaal nuotr. Scena iš filmo „Operacija Y ir kiti Šuriko nuotykiai“: vienas filmo herojų, kuriam paskirta statybose atlikti pataisos darbus, suimprovizuotoje valgykloje laukia savo maisto davinio. Gavęs pirmą ir antrą patiekalus, susirūpinęs šaukia: „O kompotas?“ Kompotas, žinoma, atsiranda, kaipgi be jo.
|
Kaip Alvydo Lukio knyga sukūrė déjà vu efektą
Agnė Narušytė
Alvydas Lukys. „2007 06 24“ Vartydama naują Alvydo Lukio knygą „Būtasis tęstinis“, dar kartą patyriau, koks painus dalykas yra laikas.
|
Begalinis laikas mažame vaizde
Agnė Narušytė
Vytautas Balčytis. „Gegiedžiai“. 2002 m. Šiandien teko nutraukti lėkimą paskui darbus ir rašyti apie Vytauto Balčyčio neseniai išleistą fotografijų knygą.
|
Žvilgsnis į dangų
Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė
Nuotr. Gintautas Trimakas. Iš ciklo „Miestas kitaip“. 2008 m. „Kita fotografija“ (vienas iš ES programos „2008-ieji – Europos kultūrų dialogo metai“ Lietuvos nacionalinių projektų) primena savotišką XXI a. eskapizmo atmainą, pasireiškiančią neslepiamu nuoboduliu kūriniuose, tradicinės fotografijos nepakankamumo suvokimu. Todėl „Kitą fotografiją“ norisi vadinti daugiau nei projektu. Veikiau tai ryškėjantys naujo nūdienos fotografijoje reiškinio, verto atskiro aptarimo, bruožai.
|
Ką reiškia „Pionierius“?
Julija Matulytė
Antanas Sutkus. Pionierius. Ignalina. 1964 m. Klaidžiodama po dulkinas Londono gatves, net neieškodama vis randu gimtinės ženklų. Nors ir negalvoju apie Lietuvą nuolat ar bent kasdien, vis dėlto nesąmoningai pastebiu jos apraiškas.
|
Po vyrišku maištu dažniausiai slepiasi kvailumas
Kęstutis Šapoka
Dorotea Bylica. Be pavadinimo
|
Ką jis darė su moterimis
Jolanta Marcišauskytė
Man Ray. „Eléctricité“. 1931 m. Prieš keletą savaičių į Vilnių atkeliavo Mano Ray'aus fotografijų paroda, kurios neaplankyti ir apie kurią nepakalbėti būtų tiesiog švaistūniška, nes Lietuva retai turi reikalą su pirmo ryškumo Europos avangardo klasikų kūryba.
|
Man Ray. Magas ir atradėjas
7MD informacija
Valstybinio Vilniaus Gaono žydų muziejaus Tolerancijos centras, fondas „Positive Image“, Amerikos centras ir Prancūzijos kultūros centras kviečia į vieno žymiausių pasaulio fotografų, XX a. fotografijos pionieriaus, eksperimentinių filmų kūrėjo ir dailininko, dadaizmo ir siurrealizmo atstovo Mano Ray'aus (1890-1976) darbų parodą, kurios atidarymas įvyks 2009 m. balandžio 30 d. 17.30 val. VVGŽM Tolerancijos centre (Naugarduko g. 10/2).
|
Duoklė Kaunui
Jolanta Marcišauskytė
Aleksandras Macijauskas. „Kaunas pro autobuso langus. Laisvės alėja. Teismo rūmai“. 2008 m. „...Aš bandysiu įrodyti, kad Kaunas yra Viskas. Mat kartais susidaro įspūdis, kad patys kauniečiai to nesuvokia ir savo miestą net lygina su Vilnium. Bet jei Vilnius būtų kaip Kaunas, tai ir Nemunas tekėtų pro Vilnių. Pagal Viešpaties planą prie tokios upės kaip Vilnelė galėjo atsirasti tik Babtai. Koks gi save gerbiantis miestas stengtųsi atsirasti kuo toliau nuo jūros ir kuo arčiau Baltarusijos?...“ - šį šmaikštų Juozo Erlicko pasvarstymą nejučiom prisiminiau aplankiusi fotografijos klasiko Aleksandro Macijausko parodą apie Kauną ir kauniečius. Nors pats menininkas anaiptol nebando nieko įrodinėti.
|
Apie rinkimus ir privatų projektorių gyvenimą
Aleksandra Piktytė
Artėjant Lietuvos fotomenininkų sąjungos pirmininko rinkimams
7 MD
Pavasario šeštadienis Kaune
Aistė Paulina Virbickaitė
Shai Kremer. „Bunkeris, sausumos kariuomenės ruošimo bazė, Didysis upių gamtinis rezervatas“. 2007 m.
Pavasaris, ir vėl norisi keliauti. Net ne keliauti - atsirasti kitur. Anksčiau vis tikėjausi, kad ilgainiui praeis. Bet pirmos saulėtos dienos - ir važiuoju. Bent į Kauną. O paroda M. Žilinsko dailės galerijoje pridėjo papildomų taškų pavasarinėms nuotaikoms bei įspūdžiams.
|
Meninio vaizdo tiesa
Skirmantas Valiulis
Michailas Raškovskis. Autoportretas lifte Tarp spaudos fotografų išgarsėjęs fotografijomis meno, ypač baleto, tema, Michailas Raškovskis pastaruoju metu į savo ir kitų fotografijas pradėjo žiūrėti kiek kitaip, siūlydamas atsisakyti griežtų ribų ir apibrėžimų. Ilgai svarstęs, kas yra socialinė, kas istorinė fotografija, savo credo jis man suformulavo taip: „Meninio vaizdo tiesa“.
|
Dingusio miesto fotoarcheologija
Jolanta Marcišauskytė
Gediminas Pranckūnas. „Vandens kolonėlė Nr. 14“ Nežinia kodėl, bet vis daugiau tapytojų, skulptorių, grafikų susidomi fotografija. Vienas tokių menininkų, padėjusių į šalį teptuką ir stvėrusių į rankas fotoaparatą, - Gediminas Pranckūnas. Tai jau antra jo fotografijų paroda.
|
Įspūdžiai apie šventąjį miestą ir lietuvių fotografų parodą
Agnė Narušytė
Nuotraukų paroda iš Austrijos
7MD informacija
Austrų fotomenininkas Manfredas Horvathas Vasario 25 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje atidaryta nuotraukų paroda „Joseph Haydn - muzikinė topografija“. Ši keliaujanti paroda yra vienas iš J. Haydno metų minėjimo projektų. Vilniuje ji eksponuojama Austrijos Respublikos ambasados Lietuvoje iniciatyva. Parodos autoriai - fotografas Manfredas Horvathas ir ekspozicijos sumanytojas bei tekstų autorius Walteris Reicheris.
|
Žvelgiant fotosofiškai
Jolanta Marcišauskytė
Gintautas Trimakas. Autoportretas Nidoje. 2006 m. Kaip atsitiko, kad tapote fotografu? Kiek žinau, studijavote inžineriją, tai juk visiškai kita sritis.
|
Kita fotografija ir fluxus dvasia vienoje smėlio dėžėje
Jolanta Marcišauskytė
Rokas Pralgauskas. „Aš pas pusbrolį vonioj“. 2004-2005 m. Keistoka dviese rengti parodą ir vienam iš autorių pasislėpti. Nejučiom iškyla asociacijos su dviem prisižaidusiais vaikais, iš kurių vienas nori pabėgti nuo bausmės. Ar nuo dėmesio. (O gal slapstytis yra fluxus filosofijos dalis? Panašiai Jurgis Mačiūnas elgėsi.)
|
Užsimerkti priešais fotografiją
Agnė Narušytė
Alvydas Lukys. Be pavadinimo. Nuotrauka iš fotografo archyvo
Ką iš tikrųjų matai, girdi, jauti, kai apsėda déjâ vu? Ar tai, kas buvo, ar tai, kas yra, bet tik atrodo, kad buvo?
|
Be cechinių apribojimų
Skirmantas Valiulis
Akkiko Ikeda. „Jų vieta, tavo vieta". 2005 m.
(Galerijoje – dvi nuotraukos)
Įspūdžiai iš tarptautinės parodos „Paris Photo"
|
|