Miražai ir erdvių alogika
Horsto Hoheiselo instaliacija „Sinagoga“. Monikos Krikštopaitytės nuotrauka Turbūt raganos ir mistikai man paprieštaraus, bet negali prisiminti to, ko nežinojai. Bent jau aš negaliu.
Man atmintis yra susijusi su tiesiogine arba netiesiogine patirtimi. Todėl jei nebūčiau informuota, o tiesiog nuspręsčiau nukirsti senamiesčio kampą išsukusi iš pagrindinės Vokiečių gatvės į siauresnę link Gaono skulptūros, vargu ar būčiau pastebėjusi pradinės mokyklos languose kažką keista – tai, ko anksčiau ten nebuvo. Apskritai abejoju, ar mano žvilgsnis nepraslystų kiaurai pro tą niūrų kvadratinį, aptvertą, užmaršties vertą pastatėlį, aprėmintą...
|
Japonija Europos akimis
Arturas Valiauga. Iš serijos „Japonijos dienos meniu“. 2009 m. Japonijos organizacija „EU-Japan Fest“, organizuojanti ir remianti meno ir kultūrinius mainus tarp Japonijos ir Europos, jau vienuolika metų vykdo projektą „Japonija Europos akimis“, kviesdama menininkus fotografuoti skirtingose Japonijos prefektūrose. Liepos 13 d. Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre, bus atidaryta šio projekto paroda, vėliau keliausianti po kitas Europos šalis ir Japonijos prefektūras. Šia proga kalbiname projekto kuratorę Mikiko Kikuta.
|
Ateiviai apsėdo taškeliais ir išvežė plastmasiniu traukinuku į košmarą
Yayoi Kusama. „Taškelių manija – begalybės veidrodžių kambarys“. 2008 m. Išgirdusi vasarinės ŠMC ir „EU-Japan Fest“ parodos pavadinimą ilgai negalėjau nusikratyti galvoje skambančios grupės „Alphaville“ dainos tuo pačiu pavadinimu „Big in Japan“. Ta ra ra... things are easy when you’re big in Japan, when you’re big in Japan... ta ra ra.
Beniūniuodama šį begalinį priedainį išstrikčiojau visais parodos koridoriais išraizgytais Paramodel „Plarails“ dariniais, akylai žiūrėdama tai po kojomis, kad neužkliūčiau už plastmasinio krano ar neįminčiau į smėlio salelę (juk parodos eksponatų negalima liesti, o tuo labiau traiškyti!), tai į pripučiamus geltonus Yoyoi Kusama burbulus, simetriškai nusagstytus polkos taškeliais, tai į šešis iš pažiūros vienodus Go Watanabe „veidus“, bandydama...
|
Iš praeities sutemų
Iš parodos „Baltų menas“. Arvydo Maciulevičiaus nuotrauka Lietuviams smagiai dainuojant minias pritraukusioje Dainų šventėje, Vilniuje vyko ir daugiau kultūros valstybingumą kurstančių renginių. Liepos 5 d. Taikomosios dailės muziejuje atidarytos trys unikalios parodos: „Lietuva senuosiuose istorijos šaltiniuose“, „Vavelis Vilniuje. Nuo Jogailaičių iki Abiejų Tautų Respublikos pabaigos“ ir „Baltų menas“.
Visas tris parodas jungia pagrindinis leitmotyvas – Lietuva. Viena vertus, į jas galime žvelgti kaip į tris atskiras parodas, kita vertus, galime į jas žiūrėti ir kaip į visumą.
Parodų rengėjai iškėlė tikslą papasakoti Lietuvos istoriją, pasitelkiant vaizdinius, rašytinius ir spausdintinius šaltinius. Čia atsirado vietos tiek seniesiems rankraščiams, spaudiniams ir žemėlapiams, tiek dokumentikai ar materialinę kultūrą atspindinčiam paveldui. Vaizdo ir...
|
|