Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Nacionalinė dailės galerija

Paminklai, galėję (ne)būti... arba kodėl jie išvis atsiranda?

Skaidra Trilupaitytė
Paminklo Stalinui atidengimas. Kadras iš dokumentinio filmo „Vilnius prieš aušrą“ (LTV, rež. Vidmantas Puplauskis). 1989 m.
Renginį, kviečiantį susipažinti su sostinės „įprasminimu“ paminklais ir centrinių miesto erdvių kaita nuo XIX a. vidurio iki šiandienos, šiame laikraštyje (7MD, Nr.21, 2011-05-27) pristatė viena jos kuratorių Rasa Antanavičiūtė. Straipsniuose kituose leidiniuose (pvz., Eglės Juocevičiūtės) taip pat buvo aptariamos istorinio objektyvumo bei herojų laikinumo peripetijos.

Odisėjos į praeitį

Monika Krikštopaitytė
Giovanni Pintori. Olivetti „Lexikon“. Italija, 1953 m. Spalvotas ofsetas. Pagaminta kompanijoje „Olivetti SpA“, Ivrea. © V&A Images
Norėčiau pasiskolinti vieno iš parodos kuratorių Davido Crowley (dirbusio prie projekto su Jane Pavitt) žaismingumą kartu su rimtumu, matytus atidarymo metu spaudos konferencijoje nagrinėjant tokio prieštaringo laikotarpio kaip šaltojo karo metai modernizmą mene ir dizaine. Tai, ką supaprastindama pavadinau žaismingumu, iškart krito į akis lietuviškame kontekste. Neasmeniška įdomių nekategoriškų minčių paieška nebijant suklysti, permąstant faktus ir nuolat pasirengus nustebti. Kalbėtojo pozicija pirmiausia priklauso nuo mentaliteto.

Panašus nepanašusis

Laima Laučkaitė
Bendras parodos Nacionalinėje galerijoje vaizdas V. Aukštaičio nuotr.
Karšta Lietuvos vardo tūkstantmečio vasara pažėrė epochinių įvykių mūsų dailės gyvenime. Birželio pabaigoje pagaliau atidaryta Nacionalinės dailės galerija: dešimtmečius lauktas, diskutuotas, išsvajotas muziejus. Su juo galų gale įsijungėm į civilizuotų Europos valstybių gretas, dabar mūsų publika, jaunimas, atvykę svečiai turės galimybę susipažinti su XX a. Lietuvos dailės raida.



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai