Ir vėl – „Sugrįžimai“
Įsibėgėjo Lietuvos muzikų rėmimo fondo rengiamas XIII tarptautinis muzikos festivalis SUGRĮŽIMAI – galimybė koncertuoti Tėvynėje džiugina svetur besidarbuojančius muzikos atlikėjus, jų artimuosius, mokytojus, draugus. Vilniuje, Taikomosios dailės muziejuje balandžio 26 d. pasirodė mecosopranas Auksė Trinkūnaitė, atvykusi net iš Pietų Afrikos Respublikos (PAR). Koncerte dalyvavo ir bosas-baritonas Ignas Misiūra-Tumanovas, jis padainavo visą pluoštą solinių kūrinių bei 3 duetus su viešnia. Dainininkams dėmesingai fortepijonu akompanavo Daiva Petručionytė.
Programa buvo labai įvairi. Pirmoje koncerto dalyje po A. Trinkūnaitės atliktos G.F. Händelio Rudžiero arijos iš operos „Alcina“ skambėjo I. Misiūros atliekama Simono arija iš to paties kompozitoriaus oratorijos „Judas Makabėjus“. Po viešnios išraiškingiau padainuotų keturių A. Dvoržako ciklo „Čigoniškos dainos“ dalių („Mano daina skamba“,“Oi, mano trikampėli“,“Kai mama mane mokino dainuoti“ ir “Jei sakalas laisvai virš Tatrų gali skristi“),...
|
Mirabilia Memorabilia
Vytautas Germanavičius Zagrebe Šiais metais 50-ies metų jubiliejų švenčianti Zagrebo muzikos bienalė išlieka pačiu svarbiausiu muzikiniu renginiu Balkanų regione. Neatsitiktinai Zagrebo muzikos bienalės pagrindu šiais metais balandžio 7–17 dienomis buvo surengtos Tarptautinės šiuolaikinės muzikos draugijos (ISCM) Pasaulio naujosios muzikos dienos, jos Kroatijos sostinėje rengiamos antrą kartą.
ISCM Pasaulio naujosios muzikos dienų renginiai, į kuriuos atvyko kompozitoriai, muzikologai, šiuolaikinio meno gerbėjai iš daugiau nei 50 penkių kontinentų valstybių, vyko ne tik Zagrebe, bet ir kituose Kroatijos miestuose. Festivalio temos pavadinimas – Mirabilia Memorabilia, kaip ir žymaus kroatų kompozitoriaus Milko Kelemeno kūrinio – reiškia nustebimą ir prisiminimą, kurį inspiruoja 50-ies metų bienalės istorija. Šio festivalio globėjas – Kroatijos Respublikos...
|
Eksperimentiniame koncerte – afrikietiškų ir žemaitiškų dainų sintezė
Unikaliame eksperimentiniame koncerte Vilniuje atlikėjai iš Lietuvos ir Afrikos apjungs žemaitiškų liaudies dainų ir tradicinių afrikietiškų melodijų skambesį. „Afro – LT projektas“ vienoje scenoje suvienys atlikėjus – instrumentalistus, perkusininkus – iš Lietuvos ir Afrikos, jie eksperimentuodami muzikos garsais ir ritmais ieškos sąsajų tarp šių tolimų kultūrų.
Gegužės 22 d. 19 val. muzikos klubo „Artistai“ kiemelyje (Šv. Kazimiero g. 3, įėjimas nemokamas) vyksiančiame renginyje, kuris taps baigiamuoju festivalio „Afrikos dienos“ akcentu, pasirodys atlikėjas ir kompozitorius iš Togo – Plazi Halaoui. Jau kelerius metus gyvenantis Lietuvoje, čia apsipratęs ir išmokęs lietuvių kalbos, Plazi gros kartu su Aidu Buivydu ir džiugins togietiška akustine muzika B‘Ham Membou.
Koncerte sąsajų tarp lietuviškos ir...
|
Lietuva kviečiasi bliuzo grynuolį Sugaray
Caronas „Sugaray“ Rayfordas Netrukus Vilniuje prasidės Amerikos kultūros pavasaris – renginių ciklas, kurio metu turėsime progą prisiliesti prie JAV kultūros: nuo poezijos, šokio ir vizualiųjų menų iki klasikinės ar bliuzo muzikos.
Šių metų Amerikos kultūros pavasario „smogiamoji jėga“ – Caronas „Sugaray“ Rayfordas kartu su grupe. Koncertais Vilniuje (gegužės 9 d. klube „New York“, Kalvarijų g. 85) ir Kaune (gegužės 10 d. „Girtučio“ kultūros ir sporto centre, Kovo 11-osios g. 26) jis užbaigs savo turą po Europą.
Karjerą Sugaray pradėjo Teksase, dar būdamas vaikas. Jis grojo būgnais ir dainavo bažnyčios chore. Augo klausydamas Muddy Waterso, Otiso Reddingo ir Teddy Pendergrasso muzikos. Tai, be abejonės, turėjo įtakos formuojantis jo muzikiniam skoniui.
Dabartinis Carono Rayfordo muzikos kelias prasidėjo San Diege maždaug prieš 12 metų, kai jis tapo pagrindiniu R&B/Funk muzikos grupės „Urban Gypsys“ vokalistu. Vos išgirdęs bliuzą, jis suprato, jog tai jo muzika....
|
|