Goya mūsų mieste
Francisco Goya „Kokia auksaburnė!“. Iš ciklo „Kapričai“, Nr. 53. 1806–1807 m. Štai didis įvykis Lietuvos dailės muziejaus ir gyventojų kultūriniame pasaulyje – į Vilnių atgabentas Goya (ačiū Latvijos nacionaliniam dailės muziejui). Jį galėjome pamatyti dar 1998 metais Šiuolaikinio meno centre, keliaujančioje parodoje „Kritiškas žvilgsnis“. Tačiau jį galima žiūrėti daug kartų ir ypač dabar.
Darbai smagūs dėl ironijos ir itin subtiliai paslėpto pykčio. Daug smagumo parodą lankant teikia jos žiūrovai. Kadangi šiomis dienomis begalė „meno mylėtojų“ eina aplankyti Goyos, tai ir pokštai nesuvaldomai srūva per galerijos sales. Didžios damos ir kostiumuoti dėdės vis trypčioja aplink darbus, žnybteli vienas kitam į šoną ir juokiasi iš pavaizduotos situacijos, kurioje Goya nupasakojo jau gerai jiems žinomas scenas tiek vaizdais, tiek žodžiais. O...
|
Siurrealizmo klasika
Wiesław Rosocha. Iš ciklo „Mendelio skrybėlė“ Pasak šio lenkų grafiko parodos rengėjų, dauguma joje eksponuojamų kūrinių – įkvėpti Jerzio Kosinskio (1933–1991) autobiografinės knygos „Margas paukštis“ („The Painted Bird“, išleista 1965 m. JAV), kuri pasakoja apie Holokaustą Lenkijoje. Pagrindinis knygos herojus – mažas berniukas, Antrojo pasaulinio karo metais klajojantis po Rytų Europą, turi ištverti jam likimo primestas sąlygas ir nuolatos jaustis balta varna jam priešiškoje visuomenėje.
Neskaičius minėtos knygos, sunku spręsti apie interpretacijos pobūdį, menininko ir literatūros kūrinio dialogą. Tačiau po liūdnus, kartais šiurpokus W. Rosochos vaizdinius galima puikiai žvalgytis ir be literatūrinio „gido“ ar papildomų komentarų. Nors ši iš esmės modernistinei dailei atstovaujanti grafika nestebina formos naujumu, jai drąsiai galima taikyti visai kitus vertinimo kriterijus – gebėjimo gyvai, savitai perteikti dailės istorijos klasiką. Tai kiek...
|
Menas virš sofos
... Parodos pavadinimas „Iš dailininkų dirbtuvių“ pataiko į dešimtuką: žiūrovui/pirkėjui jis sako, kad kalbama apie tiesiai iš dirbtuvių atneštus naujus kūrinius. Dėl to ir dėl žymių parodoje dalyvaujančių autorių joje netrūksta lankytojų. Tačiau apsilankius parodoje matyti, kad ne viskas taip jau nauja. ...
|
Kartų pokalbis
Ona Kreivytė-Naruševičienė. „Amžių gausmas“. 2009 m. Lietuvos dailininkų Naruševičių šeimos paroda „Kartų pokalbiai“, 2009 m. rudenį džiuginusi Punsko bendruomenę, vėliau, kiek papildyta naujausiais darbais, Lietuvos Valstybės atkūrimo dienos paminėjimo proga, buvo pristatyta Lietuvos ambasados Varšuvoje kultūros centre (2010 m. vasario 16 d. – kovo 12 d.).
Parodoje dalyvavo keramikė Ona Kreivytė-Naruševičienė, skulptorius Jonas Naruševičius, jų vaikai Rytas, Saulė ir Giedrė, anūkai Vasarė, Gintarė, Danielė, Matas. Eksponuota daugiau kaip 100 vienetinių darbų ir komplektų, taip pat nuotraukos svarbesnių darbų eksterjere – Jono Naruševičiaus skulptūros Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro fasadui, skulptūra „Lietuva istorijos glėbyje“, Onos Kreivytės-Naruševičienės sukurti dekoratyviniai pano interjerui....
|
Geriausios 2009 metų skulptūros konkursas
Šv. Jono gatvės galerija, Lietuvos dailininkų sąjungos Vilniaus skyriaus Skulptūros sekcija ir Vilniaus skulptorių klubas kviečia dalyvauti parodoje-konkurse: „Metų skulptūra ’09“.
Kviečiami dalyvauti visi menininkai, kuriantys trimačius darbus (skulptūras, objektus, instaliacijas). Parodos tikslas – apžvelgti ryškiausius 2009 metais Lietuvoje sukurtus trimačius kūrinius – skulptūras, objektus, instaliacijas, – pristatyti juos visuomenei, dailėtyrininkams, dailės kritikams, kolekcionieriams, meno vadybininkams. Taip siekiama skatinti profesinį įvairių sričių dailininkų bendradarbiavimą, idėjų kaitą, fiksuoti trimatės plastikos raidą...
|
|