Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Aleksandravičiūtė

Refleksijos beieškant

Monika Krikštopaitytė
Vygantas Paukštė. „Plauna galvą“. 1999 m. Iš Modernaus meno centro archyvo
Kadangi politikai daugiau nei kultūros bendruomenė viešai kalba apie kultūros įvykius, „7 meno dienos" nusprendė inicijuoti diskusijos pradžią apie Modernaus meno centrą tarp dailės profesionalų.

Lipdinio ramybė ir glazūros nerimas

Aleksandra Aleksandravičiūtė
Laima Matijošaitytė-Martinkienė. „Noumenas“. 2010 m. V. Trublenkovo nuotr.

Lipdinio ramybė ir glazūros nerimas

Aleksandra Aleksandravičiūtė
Laima Matijošaitytė-Martinkienė. „Noumenas“. 2010 m. V. Trublenkovo nuotr.

Rutinos gedimai ir taisymai

Dovilė Aleksandravičiūtė
Taaniel Raudsepp, Sigrid Viir. Instaliacijos „Dar vienas koridorius“ fragmentas. 2011 m.
Šiuo metu ŠMC vyksta dvi parodos: individuali Carsten Nicolai „Pionier“ ir drauge su Estijos Šiuolaikinio meno centru organizuota „If it's Part Broke, Half Fix it“ („Jei pusiau sugedo, iš dalies sutaisyk“).

Pa(si)kartojimai

Dovilė Aleksandravičiūtė
Eglė Kuckaitė. „Living-being. Iliustracija A, B, C, D, E“. 2009-2010 m.
Šį kartą parodos atidarymas tapo dvigubu džiaugsmu: be pačios ekspozicijos, buvo pristatyta knyga „Eglė Kuckaitė“ iš serijos „Šiuolaikiniai lietuvių dailininkai“ („Artserijos“ leidinio sudarytoja Danutė Zovienė, teksto autorė - Monika Krikštopaitytė, dizainerė - Ramunė Januševičiūtė, LDS leidykla, Vilnius, 2010). Aplankęs parodą žiūrovas turėjo galimybę namo parsinešti platesnį menininkės kūrybos vaizdą. O jei pirma būtų skaitęs naują knygą ir tik po to lankęs parodą, galėjo dar kartą įsitikinti, kad knygoje nupieštas Kuckaitės kūrybos vaizdas tikriausiai toks ir yra. Paroda patvirtina knygos teksto autorės suformuluotas tezes.

Pirmyn į mitų pasaulį!

Dovilė Aleksandravičiūtė
Konstantinas Gaitanži. Darbas iš ciklo „Neuschwabenland!“. 2010 m.
Vietoj spalvingos, „anime” ar poparto stilistikos tapybos, kokią buvo galima matyti iki šiol, naujojoje menininko parodoje eksponuojami monochrominiai minimalistiniai darbai, negana to, naudojama grėsminga nacistinė simbolika. Parodos tema nenuginčijamai rimta, net pavojinga. Iš istorinės perspektyvos apmąstomas ir nutapomas vienas iš šių laikų mitų, gilinamasi į jo konstravimą. Žiūrint tokius „surimtėjusius“ darbus bei skaitant palydimąjį tekstą, kūriniuose vis akivaizdžiau ryškėja ironija.

Dar niekas neaišku

Dovilė Aleksandravičiūtė
Adomas Danusevičius „Don’t ask, don’t tell“ (iš ciklo „Karminas“). 2010 m.
Antrus metus vykstantis Jaunojo tapytojo prizo konkursas sėkmingai skinasi kelią į kasmetinių populiarių, laukiamų ir daug žadančių renginių gretas.

Žvanga pančiai

Dovilė Aleksandravičiūtė
Jono Jurciko darbų ekspozicijos fragmentas
Parodos pavadinimas ir plakatas savo retorika uždavė skambų toną. „Zugzwang“ pasirodė lyg didelis mitinguotojų būrys, susikibęs rankomis, akompanuojant priespaudos antrankių žvangesiui gražiu darniu choru dainuojantis apie septynis nelaisvės sraigtelius.

Džiazuojanti paroda

Dovilė Aleksandravičiūtė
Vladimir Tarasov. Kūrinio „Noktiurnas popieriui“ fragmentas. 1998 m.
Tęstinis tarpdisciplininis projektas „ARTscape“ po kelių mėnesių pertraukos pristato Airiją. Stebint ankstesnius projekto vizualiųjų menų dalyje parinktus menininkų duetus kartais būdavo sunku surasti giją ir principą, kuriuo remiantis jie buvo sudaryti, o šį kartą autorių darbų eksponavimas drauge atrodo racionalus ir sėkmingas. Jie papildo, pratęsia vienas kitą ir bendrauja tarpusavyje.

Viskas čia įtartina

Dovilė Aleksandravičiūtė
Linas Jusionis. „Cherry, Harry & Rocquet“. 2008 m.
Lino Jusionio darbai iš pirmo žvilgsnio pateikia labai mažai informacijos.



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai