Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Venecijos bienalė

Kometa, ryjanti savo uodegą

Laima Kreivytė
Martine Feipel ir Jean Bechameil. „Le cercle fermé“. Liuksemburgo paviljonas. Ū. Gutauskaitės nuotr.
Venecijos bienalė – tai šokinėjimas nuo bokšto, prisirišus prie kojos gumą. Laikas tai išsitempia, tai staiga susitraukia, o kartais dar supurto traukuliai – dažniau ne nuo meno, o nuo jo pertekliaus.

Iš pirmų lūpų

Monika Krikštopaitytė
Marina Abramovič. „Aukso lūpos“. 2009 m. (parodoje „Personal structures“)
Tie, kurie liko, labai aiškiai jautė, kad vieną dieną pusė miesto išvyko. Nereikėjo net klausti kur – didžioji dalis meno srityje dirbančiųjų ir menu besidominčiųjų dalyvavo Venecijos bienalės atidaryme.

„Geismo mašinų“ dinamika

Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė
Projekto „Už baltos užuolaidos“ repeticijos atidarymo fragmentas. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka
Palydėjus šiais metais Lietuvai Venecijos bienalėje atstovausiantį projektą, norisi išmėginti dar vieną galimą interpretaciją. Pusiau juokais, pusiau rimtai apie projektą „Už baltos užuolaidos“ kalbėsiu naudodama iš Gillesʹio Deleuzeʹo ir Felixo Guattari pasiskolintus įrankius. Juolab kad tarp projekto idėjos, jo įgyvendinimo ir minėtų autorių jaučiama abipusė „trauka“.

Mano kūrinio nepriėmė į Veneciją...

Paulina Pukytė
P. Pukytės nuotr.
Kaip žinote, Dariaus Mikšio projekte šių metų Venecijos bienalėje menininkai valstybės stipendijos laureatai kviečiami „dalyvauti Lietuvos meno kolekcijoje, kurios pristatymas vyks Vilniuje ir Venecijoje 2011-aisiais metais“. Kolekcija bus sudaryta iš jų kūrinių.

Kas slepiasi už baltos užuolaidos?

OSFL projektai
Dariaus Mikšio projekto eskizas
Sausio 25 d. Šiuolaikinio meno centro skaitykloje įvyko Dariaus Mikšio Venecijos bienalės projekto „Už baltos užuolaidos“ pristatymas. Tai projektas, kuriame kviečiami dalyvauti Kultūros ministerijos stipendininkai (1992-2010). Jie patys turi pasiūlyti geriausią to laikotarpio savo kūrinį ir pristatyti jį paruoštą eksponavimui. Darbai bus nufotografuoti katalogui ir išvežti į Lietuvos paviljoną Venecijos bienalėje, kur bus sudėti į galerijos stelažus primenančias lentynas už baltos uždangos. Priešais ją esančioje tuščioje patalpoje lankytojus pasitiks menininkas su komanda ir siūlys žiūrovams pavartyti katalogą. Iš už užuolaidos bus ištrauktas tas kūrinys, kurį kataloge išsirinks į paviljoną atėjęs lankytojas. Tokie burtai.

Nostalgija, DADA ir konstruktyvizmas

Agnė Narušytė
Žilvinas Kempinas. „Tūba“. 2009 m.
Laikai pasikeitė. Dar ne taip seniai į Veneciją dardėdavom autobusais - kokias tris dienas, pakeliui sustodami Bratislavoje ar Vienoje. Ištindavo kojos, įskausdavo kaklas, nebenulaikantis galvos, ant sėdynių prikrisdavo duonos, dešros ir sūrio trupinių, ištverti šiek tiek padėdavo alkoholis. Nakvodavom kokiame nors pigesniame viešbutyje ne Venecijoje, tad kiekvieną vakarą reikėdavo nepražiopsoti paskutinio laivo ir autobuso.

Užuominų kolekcijos

Laima Kreivytė
Kino plakatas Singapūro paviljone. U. Gutauskaitės nuotr.
53-ioji Venecijos bienalė, kurią kuravo Danielis Birnbaumas, pavadinta „Konstruojant pasaulius“ („Making Worlds“). Skamba beveik modernistiškai, kone senoviškai, ir neįsigilinus atrodo, kad tokiai parodai tiktų bet koks kūrinys.

Žilvino Kempino instaliacija „Tūba“ Venecijoje

7MD informacija
Žilvino Kempino instaliacija „Tūba“ Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje
Šiemet pirmą kartą tarptautinėje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje žiūrovams duris atvers „Scuola Grande della Misericordia“, kur bus rodoma Žilvino Kempino instaliacija „Tūba“. Lietuvos paviljonas įsikūrė architekto Jacopo Sansovino XVI a. suprojektuotame renesansiniame pastate, esančiame šiaurės vakarinėje Venecijos dalyje, Cannaregio.



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai