Plėšrumo anatomija
Ekspozicijos vaizdas. V. Aukštaičio nuotr. iš LDM NDG archyvo Pastebėjau, kad įstrižas takas, kuriuo reikia nusileisti nuo Nacionalinės dailės galerijos kalniuko, veda ne tik Neries ir miesto link. Juo einant, kai kas paaiškėja.
Taip atsitiko ir po parodos „Zoo fotografija. Kaunas. Paskutinis sovietmečio dešimtmetis“ - einu sau per įmirkusią tuštumą beviltiškai maža ir lėta, prasilenkiu su grupele tamsių figūrų ir tik po kelių žingsnių suprantu, kad kažkas ką tik buvo perplėšęs susiliejusį miesto vaizdą: trys spalvos ant praeinančio vaikino kepurės - geltona, žalia ir raudona. Iš tikrųjų, tai toks įprastas reginys, kad jo beveik nebepastebiu, o jei pastebiu, tai kreivai...
|
Sezoniniai
Elena Grudzinskaitė. „Privatumas. Normos“. 2010 m. M. Šnipaitės nuotrauka Įprasta manyti, kad Dailės akademijoje egzistuoja tam tikros hierarchinės arba kokybinės (konceptualumo prasme) perskyros tarp skirtingų disciplinų.
Tokios kaip keramika, tekstilė arba grafika, kurios reikalauja didžiausio kruopštumo ir technikos įvaldymo, dažnai laikomos amatininkiškomis, kas menininkui anaiptol nėra komplimentas. Tuo tarpu fotomedija ir ypač skulptūra išgyvena itin gerus laikus, tituluojamos dabartiniu avangardu. O reikia pripažinti, kad tai toli gražu ne visais atvejais būna tiesa.
Gal juokais, o gal ir ne tarp skirtingomis „vertybėmis“ atstovaujančių blokų kartkartėmis įsižiebia...
|
Mišrainė su sentimentalumo padažu
Valentinas Antanavičius. „Aktyvistė“. 2010 m. Atidarant parodą buvo pakartoti dar prieš gerą dešimtmetį Valentino Antanavičiaus pasakyti žodžiai - „mano menas yra mišrainė“. Pristatomų darbų įvairumas tai patvirtina: rodomi kūriniai nuo 7-ojo dešimtmečio, kai tapytojas aštriai kritikavo sovietmetį, iki šiais metais sukurtų darbų, kuriuose matoma daugiau sąsajų su popmeno estetika ir šiandienos problemomis.
Menotyrininkė Skaidra Trilupaitytė apibūdino VDA dėstytojo Valentino Antanavičiaus kūrybą kaip terpę tarp natūros ir kultūros. Dailininko asambliažuose naudotos ir natūralios medžiagos (medis), ir senoviški unikalūs rakandai, austi audeklai, ir fabrikinės gamybos daiktai (nukirpti lėlių plaukai, manekenai, kaklaraiščiai). Sudėti į vieną kūrinį jie savaime sukuria reikšmių prieštaravimus, todėl norisi jį vadinti ne natūros ir kultūros tandemu, o pop...
|
|