Džiazuojanti paroda
Vladimir Tarasov. Kūrinio „Noktiurnas popieriui“ fragmentas. 1998 m. Tęstinis tarpdisciplininis projektas „ARTscape“ po kelių mėnesių pertraukos pristato Airiją. Stebint ankstesnius projekto vizualiųjų menų dalyje parinktus menininkų duetus kartais būdavo sunku surasti giją ir principą, kuriuo remiantis jie buvo sudaryti, o šį kartą autorių darbų eksponavimas drauge atrodo racionalus ir sėkmingas. Jie papildo, pratęsia vienas kitą ir bendrauja tarpusavyje.
Įėjus į galeriją pirmiausia pasitinka Vladimiro Tarasovo darbai, o Marko Garry kūriniai paliekami pabaigai. Anotacija skelbia, kad „organiškos Marko Garry instaliacijos iš siūlų gijų dramatiškai pakeičia galerijos erdves ir žiūrovo santykį su erdve“, todėl jų link judama nusiteikus sulaukti deserto, vainikuosiančio parodą. Tačiau kalbant apie visus parodos kūrinius ir jų kuriamą dialogą tokia drama tarsi ir neužklumpa. Visi eksponuojami darbai...
|
Proporcingi deriniai
Aistė Bilevičiūtė. Be pavadinimo Išparduotuvė – iki skausmo pažįstamas užrašas, iš tolo šviečiantis prekybos centrų vitrinose ir žadantis pirkėjui bent keletą puikių galimybių vienu metu – įsigyti nebrangių daiktų ar drabužių, neretai ir su prestižiniu prekiniu ženklu... Arba – pigaus šlamšto, kuriuo atsikratoma, viliojant kaina ryškioje etiketėje. Išpardavimo metu gali būti ir įžūliai apgautas – senoji prekės kaina tik nuspalvinta kita spalva, pigumas imituojamas...
Toks rėksmingas užrašas krizės laikais dažnai reiškia parduotuvės, kažkieno finansinio projekto, galbūt – didžiulių investicijų ir viso gyvenimo vilčių fiasko. Todėl „išpardavimu“ pavadinta dviejų jaunų menininkių, Vilniaus dailės akademijos studenčių Aistės Bilevičiūtės ir Lauros Grybkauskaitės paroda iš tiesų sudomino. Juk užuomina akivaizdi – kūriniai išparduodami, ir, ko gero, pigiai. Arba jie dėl kažkokių priežasčių nuvertėję ar pačių...
|
Miesto peizažai
Jevgenij Fridlin. „Kiemeliai“. 2007 m. Pas mus tapo įprasta regėti Vakarų Europos arba gretimų, kaimyninėse šalyse kuriančių menininkų darbus, bet nedažnai tenka Lietuvoje išvysti kazachstaniečių kūrybą. Galbūt dėl šios priežasties projekto „Menas senuose Lietuvos dvaruose“ organizatoriai nusprendė pristatyti kazachstaniečio Jevgenijaus Fridlino (1973) darbus.
Drobėse fiksuojami kasdienėje aplinkoje sutinkami paprasti žmonės, trupantys pastatai, niekuo neypatingi daiktai, kasdieniai darbai. Galima teigti, kad šio menininko tapybos braižui iš dalies būdingi ekspresionistinės tapybos bruožai. Rusvo ir pilkšvo kolorito žaismėje žmogiškieji santykiai nugrimzta į ramybės prieglobstį. Žiūrovui gali pasirodyti, kad ramybėn nugrimzta ir ekspresija („Vakaro paslaptis“, 2007 m.), kuriai, kaip įprasta manyti, būdingas...
|
|