Kruopštaus triūso rezultatas
Lietuvos muzikos istorija. Kn. 2: Nepriklausomybės metai 1918-1940. Sudarytojas ir ats. redaktorius A. Ambrazas. Vilnius, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 2009, 800 p.
Po septynerių metų sulaukėme „Lietuvos muzikos istorijos“ tąsos - antrosios knygos, skirtos 1918-1940 metams. Knyga skaitytojų link keliavo ilgai, joje nagrinėjamas laikotarpis, stilių, veiklos, faktų, personalijų panorama reikalavo kruopštaus sudarytojo bei straipsnių autorių darbo, paskatinto naujausių tyrimų. Šis istorijos tomas, kaip ir ankstesnis, - labai reikšmingas įvykis lietuvių muzikologijoje, ateityje dar ilgai veiksiantis visuomenės istorinį bei...
|
Virtuozas iš Ukrainos
Vitalijus Pisarenka. A. Willemse nuotr Lapkričio 18 d. Vilniaus filharmonijos didžiojoje salėje įvyko antras Pirmojo Vilniaus fortepijono muzikos festivalio (meno vadovė Mūza Rubackytė) solinis koncertas, kuriame skambino visai jaunas (g. 1987) virtuozas, VIII tarptautinio F. Liszto pianistų konkurso Utrechte (Olandija, 2008 m. balandis) pirmos premijos laureatas Vitalijus Pisarenka (Ukraina).
Jau vien perskaičius programą galima buvo tikėtis įspūdingo pasirodymo - Maurice'o Ravelio ciklas „Atspindžiai“, Nr. 43, trys Ferenco Liszto pjesės iš ciklo „Venecija ir Neapolis“, S 162 iš siuitos „Klajonių metai. Antrieji metai: Italija“ : Gondoljera, Kancona ir Tarantela, bei antroje koncerto dalyje - šio autoriaus Sonata h-moll, S 178, ir Fantazija W.A. Mozarto operų „Figaro vedybos“ ir „Don Žuanas“ temomis, „Figaro fantazija“, S 697....
|
Naujas „Karmen“ grimas
Ieva Prudnikovaitė (Karmen) ir Vaidas Vyšniauskas (Don Chosė). M. Aleksos nuotr. Prieš gerą pusmetį Lietuvos radijo „Klasikos“ programos eteryje muzikologas Jonas Bruveris atkreipė dėmesį, kad nunyko operos režisieriaus profesija. Juk iš tikrųjų operą užvaldė dramos režisieriai. Jie apvalė įsisenėjusius štampus, sustiprino draminį operos pradą, paskleidė šiuolaikinio dramos teatro dvasią.
Tačiau kartais režisierius, stokodamas muzikinio išprusimo ar tiesiog muzikalumo, siekia dramatizmo aukodamas muzikinio teksto logiką, todėl susiduriame su reiškiniu, epidemiškai plintančiu operos teatruose, kai kuriami ekstravagantiški, modernūs spektakliai, o akompanimentas menkai susijęs su sceniniu veiksmu ar net jam kliudo. Tai šiek tiek perstumdė prioritetus ir muzikinio teatro bendruomenėje. Kadaise centrinė figūra buvo primadona, paskui - visa lemiantis dirigentas,...
|
Per šventes „Forum Cinemas“ kartos geriausias operas
Sulaukus itin didelio žiūrovų susidomėjimo tiesioginėmis operų transliacijomis iš Metropoliteno operos teatro Niujorke, kino centras „Forum Cinemas Vingis“ padovanos lankytojams dar vieną galimybę pamatyti kelias geriausias šio sezono operas. Kalėdų išvakarėse ir per Naujuosius metus operos mėgėjai galės pamatyti operų „Aida“ ir „Hofmano pasakos“ kartojimus.
„Bilietai į visas tiesiogines šių metų operų transliacijas parduoti dar spalio mėnesį, todėl derėjomės su Metropoliteno operos teatru ir gavome leidimą pakartoti geriausių operų įrašus, taip suteikdami galimybę juos pamatyti tiems, kurie negavo bilietų į tiesiogines operų transliacijas“, – sako „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis.
Paskutine ir ambicingiausia vadinamos kompozitoriaus Jacques’o Offenbacho operos „Hofmano...
|
|