Nostalgiją keičiant į diskusiją
Gedimino pr. 27 Juozo Anieliaus nuotrauka Su Ūla Tornau, viena iš X Baltijos trienalės „Miesto istorijos“ dalies „Vilnius Coop: trūkiai, fikcijos ir praktikos“ projekto kuratore, kalbasi Monika Krikštopaitytė
Parodoje, kuri vyksta buvusiame Sveikatos ministerijos pastate (Gedimino pr. 27), yra ir keletas anksčiau matytų darbų, ir naujų. Jie visi vienaip ar kitaip pasakoja apie miesto reiškinius. Kaip šie kūriniai atsidūrė viename projekte?
Šis projektas turi priešistorę. Sumanymas kilo dar 2004 m. kartu su Vera Lauf, ji tuomet dirbo ŠMC, o prieš tai ilgai gyveno Leipcige - mieste, kuris pastaruoju metu labai sparčiai kito. Ji pati matė daug permainų mieste,...
|
Judrios linijos ir nuogos kolonos
Carola Bark. Instaliacijos fragmentas Carola Bark - minimalistė, geometrinio meno atstovė, kilusi iš Berlyno. Lietuvoje, kaip ir Raineris Splittas, atsirado Ramintos Jurėnaitės ir Geothe's instituto dėka.
Bark labai griežtai ir aiškiai įvardija savo inspiracijų šaltinius: mokslinio darbo organizavimo principai, muzika, škotiškų audinių raštai, renesansinių parkų planai. Kas galėtų sieti tokius gana skirtingus dėmenis? Atsakymas vienareikšmis - aiški ir griežta struktūra.
Įdomu, kad instaliacijos struktūra pagal savo organizavimo principus labai panaši į muzikinę. Bark neslepia, kad ją veikia vyro profesija (jis dirigentas). Prisipažinsiu, galbūt...
|
Nepavojingi sukrėtimai
Linas Liandzbergis. „Pradingti“. 2009 m.
Paroda „Turbulencija - trys požiūriai“ žada bent keletą įdomių dalykų, skiriančių ją nuo eilinio įvairių lietuvių autorių tapybos pristatymo.
Pirmas - skirtingų kuratorių ekspozicijos, pristatytos jungtinėje parodoje, tarsi trys būdai tam pačiam tikslui pasiekti. Antras - šmaikšti koncepcija, kurioje rastas neblogas santykis tarp fizikos reiškinių ir socialinės tikrovės. Aplinkui nuolat girdime apie krizę ar sunkmetį, pajuntame ir nemalonius šių reiškinių padarinius, stebime sumanias ir išradingas spekuliacijas, o parodoje siekiama „išgryninti šiandieninės tapybos estetikos santykį su visuomenėje...
|
|