Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Galerija Artifex

Tarp būties ir nebūties

Giedrė Nalivaikaitė
Ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotrauka
Iki birželio 3 dienos VDA tekstilės galerijoje „Artifex“ buvo galima pamatyti Vilniaus dailės akademijos Fotografijos ir medijos katedros bakalaurantės Miglės Križinauskaitės fotografijų seriją „(Už)laikymas“.

Bendravimo nesklandumai

Vilius Kalaušis
Paulina Eglė Pukytė. Kūrinio „Metamorfozė“ fragmentas. 2012 m.
Nors „Artifex“ save pristato kaip tekstilės galeriją, tačiau šį kartą, matyt, padaryta išimtis. Naujoje parodoje tekstilės nė kvapo.

Pasaulio parašymas

Jurgita Ludavičienė
Zita Inčirauskienė. „Kontrabanda 1864–1904“ (darbas skirtas knygnešių atminimui). 2006 m.
„Kaligrafija“ šiais laikais skamba anachronistiškai, maždaug kaip „karietų apmušėjas“, ir asocijuojasi su žmonėmis, užrašinėjančiais proginius atvirukus (tais retais atvejais, kai juos kas nors dovanoja penkiasdešimties metų sukakčiai įamžinti) arba rašančiais graudulingus tekstus ant kaspinų, kuriais apjuosiami laidotuvių vainikai.

Tylos estetika

Lijana Šatavičiūtė
Danutė Jonkaitytė. „Vyro galva II“. 1983 m. Nuotrauka iš „Artifex“ archyvo
Neseniai parodytą, apie konkrečios galerijos erdvę galvojant kurtą instaliaciją / koliažą „Esu“ (2011) būtų galima įvardyti kaip dailininkės kūrybinio kelio apibendrinimą.

Šalis kaip ženklas ir suvenyras

Justina Kučinskaitė
Krista Leesi ir Heinas Prunsveltas
Šį kartą tekstilės naujovėmis besidominti galerija pristato žaismingą estų dueto parodą. Ji skirta šalies nepriklausomybės 20-ies metų jubiliejui pažymėti, o taip pat simboliškai prisideda prie Talino – Europos kultūros sostinės 2011 renginių. Menininkai Krista Leesi ir Heino Prunsveltas atsisako tokioms progoms įprasto oficiozinio stiliaus ir tris galerijos sales pripildo įvairių epochų Estijos simbolių, ženklų ir atributų.

Kada antklodė tampa menu?

Ada Rasuolytė
Instaliacijos fragmentas
Sunku nusakyti Galinos Sviridovos, parengusios parodą apie slavų liaudies tekstilę Rytų Lietuvoje, tiksliau, pasakojimą apie vienos močiutės audinius ir jų vietą gyvenime, vaidmenį parodoje. Ar Galina yra menininkė, pristačiusi instaliaciją, ar kuratorė, pristačiusi menininkę močiutę? Tai priklauso nuo to, kaip įvardinsime eksponuojamus audinius ir dokumentus apie šių natūralią aplinką.

Beveik gyva

Katerina Baravykaitė
Jūratė Kazakevičiūtė. „Žinios nešėja“. 2009 m.
Visai neseniai Šiuolaikinio meno centro skaitykloje garsus meno istorijos teoretikas Jamesas Elkinsas skaitė viešą paskaitą (iš Europos humanitarinio universiteto ciklo) ir joje klausė: „Ar vaizdai gali mąstyti?“



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai