Cristian Marclay. Kadras iš filmo „Laikrodis“. 2010 m. „Norint iš tikro, kūrybiškai pranokti religinį nušvitimą, nereikia narkotikų. Religinis nušvitimas įveikiamas profanišku nušvitimu, materialistiniu, antropologiniu įkvėpimu, į kurį įvesdinti gali hašišas, opijus ar bet kas kita“, – rašė Walteris Benjaminas apie siurrealizmą, nė neįtardamas, kad jo mintis bus panaudota po kokių aštuoniasdešimties metų renkantis 54-osios Venecijos bienalės pavadinimą.
„Nušvitimas“ arba „ILLUMInations“ yra bienalės ašis, ant kurios šveicarė kuratorė Bice Curiger veria kūrinius, menininkus, idėjas. Šiame žodyje telpa ir viduramžių rankraščiai, auksu ir sidabru nušviesdavę vienintelę tiesą, ir „nations“ – valstybės kaip pagrindinis bienalės sandaros elementas, noru pasipuikuoti prieš kitus palaikantis jos gyvastį jau daugiau nei šimtą metų.
Tai rodo, kad norint viską galima apversti. Benjaminas rašė iš...
|