Apie tris praradimus
Audronė Vaupšienė. „Instrukcija“ fragmentas. 2010-2011 m. Trys – turbūt parankiausias (ypač rašytinėje kalboje) skaičius, koks tik gali būti. Kita vertus, trejetas bet kokiame kontekste sukuria labai patogias aplinkybes įvairiausiems balansavimams. Būtų galima ilgai kalbėti apie „trijų” fenomeną. Galų gale, tai juk nuolat tikrinama ir darsyk pertikrinama pasakojimo galimybė.
Trys yra ir Audronės Vaupšienės istorijos, pristatytos Jono Meko vizualiųjų menų centre, o plačiau išskleistos parodą lydinčiame kataloge. Čia jos perskaitytos ir persakytos taip išsamiai (ypač vizualiai), kad imi ir susimąstai – kiek dar kartų vienokiu ar kitokiu pavidalu išnirs leitmotyvas „trys istorijos“. Kalbant apie kataloge esančius tekstus, tenka konstatuoti, kad nepasikartoti skaitant plačiaregius Agnės Narušytės ir Simono Rieso žvilgsnius yra...
|
Kriminalai svarbiau už meną
Kambario tamsoje televizoriaus skleidžiama šviesa mirga melsvu atspalviu. Tačiau rodomų vaizdų prigimtį tiksliausia būtų vadinti rožiniu. Pagal pasakymą – žvelgti pro rožinius akinius. Spaudyk pultelio mygtukus kiek tik nori, bet didelio skirtumo nepajusi – reklamų liūne kaip desantininkai bando kapstytis viena ar kita laida.
Čia galioja džiunglių įstatymai – išlieka labiausiai prisitaikę: agresyviausi, saldžiausi ir kitokie -iausi. Reitingai žildo idealistus ir provokuoja avantiūristus. Kaip liniuotės registras į televizinę kramtomąją gumą įsilieja žinių laidos. Gaila, kad per visus kanalus jos visiškai vienodos. Skiriasi tik niuansai. Pranešėjų drabužiai, sakinių formuluotės. Bent jau toks įspūdis.
Prieš parodant daug sumaitotų kūnų (kriminalinės naujienos), kartais...
|
Iš grubiai retušuoto miesto
Loreta Bilinskaitė-Monie. „Yves Saint Laurent rankinė ir cha“. 2008 m Kalbiname menininkę Loretą Bilinskaitę. Ji 2000–2003 m. studijavo Londono menų universitete, Šv. Martyno meno ir dizaino mokykloje (St. Martins school of art& design), o nuo 2003-iųjų gyvena ir dirba Dubajuje. Lietuvos žiūrovai galėjo pamatyti jos aukso siūlais išsiuvinėtą natūralaus dydžio Davido Beckhamo atvaizdą 2002 m. Vitos Zaman galerijoje „IBID projects“ Vilniuje.
Kovo 16 d. laikraštis „The New York Times“ pranešė, kad grupė menininkų (daugiau nei 130 žymių asmenų) žada boikotuoti 800 mln. vertės Guggenheimo muziejaus kūrimą Abu Dabyje (JAE sostinėje), jei užsienyje samdytiems darbininkams nebus pagerintos išnaudotojiškos darbo sąlygos. Buvo pabrėžta, kad tokios bėdos – kai sekinantį darbą dirbantys darbininkai gyvena vergiškomis sąlygomis – regione yra įprastos. Boikoto organizatoriai teigia: „Dirbantieji su cementu...
|
Tarptautinė konferencija „Dailė dviejų pasaulinių karų epochoje“
Mariana Veriovkina. „Policijos postas Vilniuje“. 1914 m. Konferencija skirta dailės ir karo santykių klausimams pasaulinių karų metu, vyks gegužės 12 d. Šiuolaikinio meno centre ir gegužės 13 d. Nacionalinėje dailės galerijoje
Šių karų, ypač Antrojo pasaulinio karo atminimas gyvas šalyse, įtrauktose į karinius veiksmus, tačiau to meto meninė kultūra ir dailė iki šiol menkai pažįstamos ir tyrinėtos. Pirmoji konferencijos diena skirta Pirmojo pasaulinio karo, antroji - Antrojo pasaulinio karo laikotarpiui, pranešėjai nagrinės karo metų dailės santykius su politika, ideologija ir propaganda, aptars dailės tendencijas ir meninio gyvenimo ypatumus, vizualinių karo įvaizdžių formavimąsi,...
|
|