Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Urmana

Sakralumas ir sekuliarumas

Jūratė Katinaitė
Violeta Urmana ir Anita Rachvelishvili. M.Aleksos nuotr.
Neseniai per vieną katalikišką radijo laidą išgirdau kraštutinai konservatyvų dvasininko pasisakymą apie bažnyčių sakralumo paniekinimą. Neva bažnyčios tapo architektūros paveldo objektais, po kuriuos blyksėdami fotoaparatais maklinėja turistai. Maža to, koncertų salėse atliekama skirtingų epochų religinė muzika, nors ji kurta kitam tikslui ir kitur privalo skambėti; diskutuojama apie jos estetinį grožį, pamirštant liturginę paskirtį...

Violeta Urmana vėl Vilniuje

7 MD
Violeta Urmana
Garsi operos primadona Violeta Urmana netrukus atvyksta į Vilnių – kovo 17 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre ji dalyvaus atliekant didingąjį Giuseppe’s Verdi „Requiem“. Violetos Urmanos partneriai bus gruzinų kilmės mecosopranas Anita Rachvelishvili bei italų dainininkai – tenoras Alfredo Nigro ir bosas Riccardo Zanellato. Diriguos Robertas Šervenikas.

Violetos galia

Beata Leščinska
Violeta Urmanavičiūtė (Leonora) operoje „Likimo galia“. M. Aleksos nuotr.
Kaip švęsti šventes? Kartais dėl visiškai nepirmaeilių klausimų tenka gerai pasukti galvą. Moterys suformuluotų paprasčiau - kaip puoštis šventėms, pavyzdžiui, sutinkant Naujuosius operoje. Tačiau šventes rengiantiesiems iškyla „globalesnis“ klausimas - kaip „aprengti“ pačią šventę, kad ji išties tokia būtų. Minėdamas Operos 90-metį Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras priėmė labai paprastą, bet veiksmingą sprendimą - pakvietė garsiausią dabarties lietuvių operos primadoną Violetą Urmanavičiūtę-Urmaną dainuoti spektaklį ir šventinį Naujųjų metų koncertą.

Puikus interpretacijos meno puslapis

Živilė Ramoškaitė
Alfredo Nigro, Violeta Urmana, Modestas Pitrėnas M. Aleksos nuotr
Kai mūsų įžymioji tautietė Violeta Urmana, pasaulyje išgarsėjusi mecosoprano vaidmenimis, 2002-aisiais „La Scala“ sezono atidarymo spektaklyje debiutavo kaip sopranas Christopho Willibaldo Glucko operoje „Ifigenija Aulidėje“, prasidėjo naujas jos tarptautinės karjeros tarpsnis. Jau seniau nesyk prasitarusi apie planus pakeisti savo amplua, solistė į soprano repertuaro gelmes nėrė su tokiu ryžtu, drąsa ir energija, kad abejojusiems šiuo posūkiu beliko tik entuziastingai linkčioti galva. Viena po kitos fantastiniu tempu buvo parengtos ir žymiausiose pasaulio operos scenose atliktos pagrindinės soprano partijos - Madalena (U. Giordano „Andrė Šenjė“), Ledi Makbet, Izolda, Džokonda (A. Ponchielli operoje), Leonora, Toska, Ariadnė, Aida, Amelija, Norma... Pastarąją, itin mėgstamą, solistė pirmąsyk dainavo per šios V. Bellini operos koncertinį atlikimą Drezdene. Ir triumfavo, kaip visada.

Vilniaus festivalio uždaryme - operos primadona

7MD informacija
Violeta Uramana. 7MD archyvo nuotrauka
Šį penktadienį, gegužės 29 d., Vilniaus festivalis kviečia į baigiamąjį koncertą. Jame operos primadona Violeta Urmana kartu su savo vyru tenoru Alfredo Nigro (Italija) ir Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojamu Modesto Pitrėno, atliks Lietuvoje ypač retai girdimas arijas iš K.W. Glucko, L. Cherubini ir H. Berliozo vokalinių-instrumentinių partitūrų.



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai