Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Žaidimas garsu ir tylos paieškos


Vilniaus styginių kvinteto „Intermezzo" ir solisto Bruno Bieri koncertas Vilniaus rotušėje


Goda Rupeikaitė

Share |
Bruno Bieri ir Vilniaus styginių kvinteto „Intermezzo" muzikantai
A. Rakausko nuotr.
Obertoninis dainavimas Europoje nėra itin dažnas reiškinys, tad sausio 29 d. sudomino galimybė apsilankyti Vilniaus rotušėje, kur buvo surengtas obertonine maniera dainuojančio ir keliais egzotiškais instrumentais grojančio šveicarų muzikanto Bruno Bieri ir Vilniaus styginių kvinteto „Intermezzo" koncertas, pavadintas „...iš tylos".

Šio koncerto idėja spontaniškai kilo kvinteto meno vadovui, violončelininkui Lioniui Treikauskui, kai B. Bieri atvyko į Lietuvą daryti įrašų (muzikantai buvo seniau susipažinę Šveicarijoje). Per savaitę suorganizuotas koncertas tapo puikia dovana visiems, mėgstantiems kiek egzotiškesnę muziką ir smalsaujantiems gyvai išgirsti obertoninio dainavimo galimybes.

B. Bieri taip pat groja jam prieš aštuonerius metus sukurtu originaliu instrumentu - hangu. Tai apvalus, skydą primenantis instrumentas, pagamintas Pietų Indijos mušamojo instrumento ghatamo, panašaus į molinį puodą, principu.

Vakaro pradžioje trumpai pristatydamas svečią, L. Treikauskas atskleidė koncerto pavadinimo, jungiančio visus vakaro metu skambėsiančius kūrinius, prasmę. „Tyla - tai toji akimirka nuo rankos pakėlimo iki prisilietimo prie instrumento, tai akimirka prieš gimstant garsui. Stebuklas, kurį ne visada galime išgirsti", - sakė violončelininkas.

Koncertas prasidėjo kvinteto atliekama B. Dvariono miniatiūra „Apsnigtas miškas" iš siuitos „Žiemos eskizai", perteikusia tylos ir garso gimimo bendrumo akimirką. Po jo atliktas kūrinys dar giliau leido įsiklausyti į tylos ir garso tyrumą. Tai paties L. Treikausko kompozicija Šveicarijos kalnų motyvais, parašyta kvintetui ir unikaliam B. Bieri balsui. Melodija be žodžių, pirminis garsas, veikiau, du garsai vieno dainininko lūpose, ir subtilus styginių akompanimentas perteikė itin asmeninį kompozitoriaus santykį su Šveicarijos Shratte kalno, dėl savo ypatingos biosferos įtraukto į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą, didybe ir spalvomis.

Koncerto programa buvo įvairi ir dinamiška, skambėjo A. Piazzollos, J. Sibelijaus, E. Griego, A. Romero kūriniai, L. Treikausko ir B. Bieri kompozicijos bei variacijos. Įsiminė XX a. Venesuelos kompozitoriaus Aldemaro Romero „Fuga con Pajarillo" („Paukštelių fuga") - jaukus kūrinėlis, kurį „Intermezzo" kvintetas sugrojo, rodos, vienu atsikvėpimu, grakščiai, lengvai ir žaismingai. Taip pat įspūdinga buvo L. Treikausko kūrinio „Helmhouse, Bruno Bieri tema" premjera, skirta kvintetui, hangui ir vokalui. Ši, kaip ir visos kitos B. Bieri atliktos kompozicijos, žavėjo nuostabiu vokalu bei itin įdomiu, nenusakomomis spalvomis ir raštais išmargintu hango garsu.

Beje, minėtasis hangas nebuvo vienintelis instrumentas, kuriuo savo meistriškumą demonstravo B. Bieri: jis taip pat grojo įspūdingo dydžio (5 m ilgio) Alpių ragu, šveicarišku akordeonu ir keistos formos inde besisukančia moneta. Pabaigos improvizaciją muzikantas atliko iš karto dviem instrumentais: Alpių ragu ir šveicarišku akordeonu, priblokšdamas žmogaus fizinėmis galimybėmis vienu metu groti skirtingais instrumentais.

Šmaikštus ir linksmas B. Bieri ne tik muzikavo, bet ir itin džiaugsmingai bendravo su klausytojais, suteikdamas vakarui paprastumo ir jaukumo atmosferą. Pristatęs savo įspūdingą, sudedamą Alpių ragą, beje, suteikiantį nepaprastai daug skirtingo muzikavimo galimybių, jis, apvertęs instrumentą, sukdamas ratu pūtė susirinkusiems klausytojams ypač žemas vibracijas skleidžiantį garsą, šmaikštaudamas, kad taip dalija nepaprastą šveicarišką energiją.

Ko jau ko, bet energijos vakarui nestigo. Ja spinduliavo ir ypatingi muzikavimo būdai, ir patys kūriniai, besikeičiantys nuo kvintetui aranžuotos klasikos iki originalių improvizacijų.

 

*  *  *

„7 meno dienos“ Nr.5 (834), 2009-02-06

Versija spausdinimui

Komentarai

DPefjKkgeqe, 2012-04-27 19:24

My wife is a drug rep, who graduated nubemr one in her class with a multi disciplinary science degree. Most of her collegues have science backgrounds (no cheerleaders), and all of them have had EXTENSIVE training in the drugs they sell. None of them is allowed to give any sort of gifts to doctors. These lavish programs set up for doctors are not mandatory, and are based on studies, not sales myths, which is why doctors attend them as part of their continuing education. She encounters doctors daily who practice out-dated medicine techniques and/or doctors that refuse to help patients with prevention drugs to to ensure the surgery phase arrives. It's not one sided Doctors v. drug companies and it's definitely not all unnecessary education these doctors are, or are not, listening to. If you like having modern medicine you should thank drug companies who fund ALL university research. They also give away a substantial amount of free drugs to those who cannot afford insurance but make too much money to get medicare/medicaid. It's not perfect but if the drug companies were not profit driven we would have 1970 s medication because there would be no incentive or financial way for very smart people to spend decades creating new drugs. I'm not a conservative person but some of this should be known and posted on websites geared specically toward the downfall of drug companies in order to be better informed to fix the problems we as a nation are faced.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti