Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
DAILĖ

Portretai Vilniaus universiteto bibliotekai


Kronika


7MD informacija

Share |
Ruslanas Korostenskis. Levo Vladimirovo portretas
Kitais metais minėsime Vilniaus universiteto bibliotekos 440-ąsias metines. Per savo egzistavimo laikotarpį biblioteka ne kartą pergyveno režimo permainas, kelis karus, veiklos nutraukimą ir beveik išnykimą. Norint pažymėti šią iškilmingą datą, pradėta ruoštis jau šiais metais - bendram projektui susibūrė VU bibliotekos direkcija ir dailininkas Ruslanas Korostenskis. Sumanyta nutapyti tris žymių veikėjų portretus, siekiant paminėti ir atvaizduoti istoriškai svarbius asmenis, kurie prisidėjo prie bibliotekos fondų kaupimo, išsaugojimo ir praturtinimo.

Kronika

 



Darbuotojai entuziastingai ėmėsi šio projekto ir surinko konsultantų grupę, kuri, išanalizavusi nuomones ir jau turimą bibliotekos portretų kolekciją, priėmė galutinį sprendimą. Pasirinkimą iš dalies apribojo ir turima faktinė medžiaga, juk sunku tapyti prieš kelis šimtus metų gyvenusį žmogų, kurio išvaizda niekur nebuvo užfiksuota. Patys konsultantai prisipažįsta, kad padaryti galutinį sprendimą nebuvo lengva. Tačiau galiausiai nuspręsta, kad tai turėtų būti Joachimo Lelevelio, Vaclavo Biržiškos bei Levo Vladimirovo portretai.

 

Joachimas Lelevelis (1786-1861) baigė Vilniaus universitetą ir jame profesoriavo. Testamentu paliko savo knygų, žemėlapių ir visą asmeninį archyvą Vilniaus universiteto bibliotekai. Vaclovas Biržiška (1884-1956) kūrybinėje veikloje sujungė dekano pareigas Vilniaus universiteto Teisės fakultete bei bibliografijos tyrinėjimus ir bibliotekininkystę. Levas Vladimirovas (1912-1999), šešerius metus vadovavęs Jungtinių Tautų organizacijos bibliotekai bei direktoriavęs Vilniaus universiteto bibliotekai, šalia kitų savo nuopelnų, yra puikiai žinomas už tai, kad sugrąžino pirmosios lietuviškos knygos - Katekizmo - originalą. Portretai nupiešti realistiniu stiliumi, sekant klasikinėmis šio žanro tradicijomis. „Žinoma, taip pat turėjau atsižvelgti į jau turimų bibliotekoje portretų stilių. Tradicijos išlaikymas tapyboje, nors ir panaudojant tam tikras modernias technikas, buvo vienas mano tikslų“, - sako R. Korostenskis.

 

Marina Lebedeva

 

*  *  *

 

„7 meno dienos“ Nr.36 (865), 2009-10-09

Versija spausdinimui

Komentarai

Korostia, 2011-09-12 11:27

Pirmos klasės dailės mokyklos mokinuko devintukui paterliotas portretėlis... Žiauriai degraduojame, kad nebepalaikome aukšto meistriškumo dailininkų ir nebeperkame iš jų kūrybos, o perkame iš režisierių...

Silvija, 2009-10-14 17:08

Kai kultūra pasidaro tik pinigų plovykla galas tautai ir valstybei. Gėda Vilniaus universitetui bei jos bibliotekai. kuri nebeatskiria tikrųjų kultūros vertybių ir į tokias progas ziuri tik kaip i pasipinigavima. Noreciau paraginti jaunima, studentija pareikalauti is universiteto vadovybes buchalterines ataskaitos kiek isleidziama pinigu administracijos darbuotoju algoms ir kitokiems pinigų plovimo mechanizmams is mokesciu moketoju kisenes, o kiek isleidziama isties studijoms. Manau santykis butu idomus.

Tadas, 2009-10-13 19:23

cia bus panasiai kaip su signataru portretu galerija Kulnytes valdomuose Signataru namuose - kazkokio negabuolio kicas, сухая кисть, taip tapydavo leninus tarybiniais laikais. Apsigedino Kulnyte. Ziuriu, kad ir VU bibliotekos vadoves neturi nuovokos apie tapyba, kita vertus, gal jos kaip tik turi nuovoka apie pinigu plovima??

klhg, 2009-10-12 17:14

kodel pasirinktas butent karikaturos zanras?

11, 2009-10-12 17:12

cia kas, pasityciojimas is portretuojamuju?

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti