Vaizdas iš parodoje veikiančios parduotuvės. Laimos Kreivytės nuotr. Londone sunku išvengti meno, net jei per daug juo nesidomi. Jei domiesi, tenka nustebti, kad esi ne žmonių ir valdžios pamiršta mažuma, o kone masinė „sveikuolė“, nes prie parodų rikiuojasi eilės. Karališkajame koledže prie Davido Hockney parodos žmonės būriuojasi jau lauke; prie Damieno Hirsto ir Yaoi Kusamos „Tate Modern“ bilietų reikia laukti kelias valandas, bet per Turbinų salę nusidriekusios eilės nemažėja. Ir tai nėra liguista dailės kritikės fantazija.
Lietuvoje pirmą ir paskutinį kartą tokias eiles „prie meno“ mačiau Nepriklausomybės pradžioje, kai buvo atvežta aukštos meistrystės meno dirbinių paroda iš Kinijos. Jų pažiūrėti ėjo visa Lietuva. Tiesa, masinis Jano Matejkos „Žalgirio mūšio“ lankymas žadėjo šviesų rytojų ir nacionalinių mitų gaivintojams („Tado Blindos“ filmas lūkesčius išpildė su kaupu), bet ar prie Arsenalo būriavosi minios, negaliu pasakyti. Šia įžanga nesiekiu parodyti, kad...
|