Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
KINAS

Ispanų eksperimentinių filmų programa


Anonsas


7 MD

Share |
„Euforija”
„Nuo ekstazės iki euforijos“ – tai Ispanijos eksperimentinio kino programa, pristatanti nuo 1950 metų sukurtus filmus. Ji bus pirmą kartą rodoma už Ispanijos ribų.

Iš daugiau nei tūkstančio filmų, surinktų iš viešų ir privačių archyvų, programos kuratoriai Antoni Pinentas ir Andrésas Hispano atrinko keturiasdešimt keturis. Programą sudaro reikšmingiausių ispaniško eksperimentinio kino filmų retrospektyva: nuo José Val del Omaro, Josepo Mestreso ir Eugenio Granello, kūrusių filmus paskutiniaisiais 6-ojo dešimtmečio metais, iki šių dienų jaunosios kartos režisierių Davido Domingo, Oriolo Sánchezo ir Laidos Lertxundi. Jų kūryba pristatoma kartu su klasikų Carleso Santoso, Javiero Aguirre, Eugeni Boneto, José Antonio Sistiagos, Iváno Zuluetos filmais.

 

Programą sudaro 2 pilnametražiai ir 41 trumpo metražo filmai. Jie suskirstyti į šešias programas. Filmai bus rodomi originalo kalba su lietuviškais subtitrais 35 mm kino juostos ir video (Beta SP, DVD) formatu. „Nuo ekstazės iki euforijos. 50 metų kitokio ispaniško kino“ programa bus rodoma „Skalvijos“ kino centre ir Nacionalinės dailės galerijos auditorijoje gegužės 25–29 d.

 

Programos atidarymas Nacionalinėje dailės galerijoje vyks gegužės 25 d. 18 val., „Skalvijoje“ – gegužės 26 d. 19.30 . Gegužės 26 d. 11 val. Nacionalinėje dailės galerijoje vyks programai skirta spaudos konferencija. Atidarymuose ir spaudos konferencijoje dalyvaus programos kuratorius Andresas Hispano ir Barselonos šiuolaikinės kultūros centro kino skyriaus „Xcentric“ direktorė Carolina Lopez. Projekto organizatoriai yra Barselonos šiuolaikinės kultūros centras ir Valstybinė draugija kultūriniams ryšiams su užsienio šalimis kartu su leidybos bei distribucijos kompanija „Cameo DVD“, remiant Katalonijos filmotekai. Projekto organizatorius Lietuvoje – Nacionalinė dailės galerija. Projekto partneris – kino centras „Skalvija“. Projektą Lietuvoje remia Ispanijos karalystės ambasada, UAB „Affecto“.

 

Pirmą programos filmų dalį „Dokumentai/ Kelionių užrašai“ pradės vieno žymiausių ispanų kino režisieriaus José Val del Omaro filmas „Gaisras Kastilijoje“ („Fuego en Castilla“, 1959). Taip pat bus parodytas režisieriaus, animatoriaus bei architekto Gabrielio Blanco dokumentinis filmas „Automobilio apsivalymas“ („De purificatione automobilis“, 1974), apie eilinį ispano, gyvenančio nuošaliame mieste, sekmadienį. Tarpdisciplininio meno atstovai Benet Rossell ir Antoni Miralda filme „Miserere“ (1979) domisi militaristine ikonografija. José Luiso Guerino trumpametražis filmas „Suvenyras“ („Souvenir“, 1985) turi kino esė bruožų. Virginios García del Pino dokumentinis filmas „Kuo mane laikai“ („Lo que tú dices que soy“, 2007) pasakoja apie žmonių ir jų profesijų santykį. Filmo herojų profesinė kasdienybė susijusi su mirtimi, šiukšlėmis, seksu. (Nacionalinėje dailės galerijoje gegužės 25 d. 18 val. (atidarymas); gegužės 29 d. 14 val.)

 

Antrąją dalį – „Apropriacijos/Super 8“ – sudaro „Super 8“ kamera nufilmuoti bei rastos filmuotos medžiagos pagrindu (angl. found footage) sukurti filmai. Kai kuriuose kūriniuose (pvz., Eugènios Balcells „For / Against“ (1983) ir Davido Domingo „Súper 8“ (1997)) naudojama ne tik pačių autorių filmuota, bet ir atrasta medžiaga. Šios dalies akcentas – skirtingų kartų filmų kūrėjų, tų, kurie dalyvavo 7-ojo dešimtmečio Barselonos, Madrido ir Valencijos avangardinio kino judėjime, vadovaujamame Eugeni Bonet, Juano Bufillo, Manuelio Huergos bei Eugènios Balcells, ir paskutiniais dešimtmečiais kuriančios jaunosios karto dialogas. (Nacionalinėje dailės galerijoje gegužės 26d. 18 val.; gegužės 28 d. 17 val.)

 

Trečioji dalis – „Animaciniai eksperimentai: ritmas, šviesa ir spalva“ – apima skirtingus ispanų kino istorijos laikotarpius. Atrinkti filmai atskleidžia animacijos eksperimentų, technikų ir estetinės raiškos įvairovę – nuo abstrakčiosios iki pasakojimu grįstos animacijos. Tai klasikinės spalvos ir garso sinchronizavimo studijos; filmai, sukurti be kino kameros – tiesiai ant kino juostos; sustabdytas judesys; linijos bei kontūro eskizai; koliažų animacija; animacija, sukurta naudojant stiklą ir smėlį. („Skalvijos“ kino centre gegužės 26d. 19.30 val. (atidarymas); gegužės 28d. 19 val.)

 

Ketvirtoji programos dalis „Tapyba – judesys“ skirta išskirtiniam filmui. „...ere erera baleibu izik subua aruaren...“ (1968–1970) – bereikšmių žodžių eilė žymi pirmąjį ir kol kas vienintelį ispanų kino istorijoje ilgametražį filmą, sukurtą be kino kameros. José Antonio Sistiaga naudojo 35 mm kino juostą kaip tuščią, o tiksliau – peršviečiamą drobę ir taikydamas skirtingas technikas dažais tapė tiesiai ant juostos. Sukurto per 17 mėnesių, be figūrinių detalių ir garsinio akompanimento 70 min. trukmės kūrinio neįmanoma apibūdinti žodžiais. Trumpai kalbant, tai neprilygstamas malonumas akims. („Skalvijos“ kino centre gegužės 27d. 18.30 val.; gegužės 29 d., 21 val.)

 

Penktosios dalies – „Tyrimas/Metakinas“ – filmų autoriai siekia interpretuoti kino meną: nuo kino medijos apmąstymo arba „metakino esė“ bei juodojo ekrano iki sąsajų su kitomis meno sritimis – šokio, performanso, fotografijos ir poezijos. (Nacionalinėje dailės galerijoje gegužės 27 d. 18 val.; gegužės 28 d. 14 val.)

 

Paskutinėje programos dalyje „Apžavėtas“ bus rodomas Iváno Zuluetos šedevras „Euforija“ („Arrebato“, 1980), ispanų laikomas kultiniu filmu. Autorius derina įvairias technikas ir plėtoja temas, kurios patraukė jį dar vaikystėje. Šis pilnametražis filmas kupinas savito misticizmo, jis hipnotizuoja ir gali būti įvairiai interpretuojamas. („ Skalvijos“ kino centre gegužės 28 d. 20.20; gegužės 29 d. 19 val.).

 

Pagal NDG inf.


„7 meno dienos“ Nr.20 (942), 2011-05-20

Versija spausdinimui

Komentarai

PCwpBCSqqeKYN, 2011-06-23 21:21

I sreached a bunch of sites and this was the best.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti