Neišnaudota proga
Scena iš spektaklio „Vasarotojai“. K. Žičkytės nuotr. Naujai „Keistuolių teatro“ premjerai pasirinkta Maksimo Gorkio pjesė „Vasarotojai“, vaizduojanti tingų ir aprūpintą vasarojančių XX a. pradžios rusų inteligentų gyvenimą, galėjo nuskambėti aštriai ir aktualiai. Tereikėjo visą dėmesį nukreipti į socialinę kritiką. Deja, šiuo atveju režisierius Aidas Giniotis pasirinko kitą kelią, o gal, tiksliau, vis dar jo ieško.
Pačios pjesės varikliu tampa nieko neveikimas, provokuojanis šeimynines pykčio scenas, nepasitenkinimą savo buitimi bei būtimi ar nuolatinį gailestį sau, verkšlenimą. Vasaroja ydų kamuojami žmogeliai, save vadinantys šviesuomene, jau nebegalintys vienas kito pakęsti, nebeturintys dėl ko gyventi, egzistuojantys be tikslo. Žmonės, nuvarginti sotumo ir materialaus gėrio, savo svajones, siekius ir moralę iškeitę į turtingą gyvenimą.
Čia Giniotis bando...
|
Ilgiausias artisto monologas
Valentinas Masalskis spektaklyje „Vėlinės“ Solidžios apimties knygos „Ieškant teatro“, kurią parengė teatrologė Daiva Šabasevičienė, žanrą ne taip lengva nusakyti. Gal tai pokalbiai su artistu Valentinu Masalskiu, o gal artisto mintys apie daugelį problemų, susijusių su šiuolaikiniu teatru ir menu bei jo funkcionavimo bruožais.
D. Šabasevičienės pasirinktą laisvą knygos kompoziciją, matyt, nulėmė aktoriaus ir teatrologės susitikimai, kai V. Masalskis rodydavo savo pastatymus Nacionaliniame dramos teatre, kur dirba ir knygos sudarytoja. Laisvas, improvizuotas dialogas, gimstantis čia pat, per susitikimą, suteikia knygai gyvumo. Bet, kaip suprantu, kai kurios dialogo kryptys knygos autorės buvo iš anksto numatytos, aptartos su artistu iki būsimo susitikimo prieš ar po spektaklio.
Daiva...
|
Beno Šarkos „Vabi sabi vasabi“
Benas Šarka „Vabi sabi vasabi“. P. Valiskovos nuotr. Vasario 22 d. į sostinės „Menų spaustuvę“ susirinkę žiūrovai pamatys naujausią Beno Šarkos (teatro trupai „Gliukai“) judesio spektaklį „Vabi sabi vasabi“.
Epitetų, kuriais mėginama apibrėžti Beno Šarkos kuriamą teatrą, kaip reiškinį, - gausybė. Alternatyvus, poetinis, fizinis, naudojantis japonų butoh šokio elementus, primityvizmą, ritualą ir buities rakandus, ugnį, vandenį, molį, medį, keistus muzikos instrumentus - visi šie apibūdinimai niekaip nepadeda įminti Šarkos mįslės.
Po spektaklio „Vabi sabi vasabi“ pirmo pasirodymo sausio mėnesį Klaipėdoje atsirado dar vienas Beno Šarkos „titulas“ -...
|
|