Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

V tarptautinis operos kritikų seminaras


Kronika


7 MD

Share |
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras ir žurnalas „Bravissimo“ lapkričio 20 dieną rengia V tarptautinį operos kritikų seminarą „Nuo „Traviatos“ iki „Valkirijos“...“, skirtą Lietuvos operos 90-mečiui ir Lietuvos Nepriklausomybės 20-mečiui.

Kaip žinome, Nacionalinis operos teatras 1920 metais gimė drauge su Giuseppe’s Verdi operos „Traviata“ pastatymu. Ir nors pirmosios nepriklausomybės laikotarpiu teatro repertuaras buvo įvairus, o vėliau, po karo, ištisus 50 metų Opera džiugino savo gerbėjus jiems didelio džiaugsmo teikusiais pastatymais, – paradoksas – Verdi amžininko Richardo Wagnerio vėlyvoji kūryba į LNOBT sceną įžengė tik pastarąjį dešimtmetį, jau atkurtos nepriklausomybės laikais. Taigi Nacionalinės operos scenos raidą simboliškai įrėmina 1920-ųjų „Traviata“ ir 2007 metais pagaliau sulaukta lietuviškoji „Valkirijos“ premjera. Ši opera, kaip ir Richardo Strausso „Salomėja“, Johano Sebastiano Bacho „Pasija pagal Joną“, Peterio Eötvöso „Meilė ir kiti demonai“ bei kiti pastaruosius kelis dešimtmečius sukurti pastatymai ženklina kitokios eros atėjimą į Vilniaus operos sceną: šiuolaikiško, o kartais net avangardinio teatro, iki tol nestatytų kūrinių, nepaprastai intensyvaus tarptautinio bendradarbiavimo.

Sutapus dviem reikšmingoms datoms – operos 90-mečio ir Nepriklausomybės 20-mečio – maga dar kartą ir galbūt naujai pažvelgti į Nacionalinio operos teatro pradžią, ir įvertinti, kur ir kokie esame dabar.

 

Seminaras žada ne tik įdomių susitikimų operos ir teatro kritikams, studijuojančiam jaunimui, bet ir tikrų atradimų melomanams bei krašto istorijai neabejingiems žmonėms.

 

Muzikologas, profesorius Jonas Bruveris pateiks iki šiol niekur neskelbtų faktų apie Nacionalinės operos scenos gimimo 1920 metais aplinkybes. Muzikologė Vytautė Markeliūnienė papasakos apie Kauno, Vilniaus ir Šiaulių (!)muzikinius teatrus Antrojo pasaulinio karo metais. Paprastai kalbame apie muzikinį gyvenimą iki karo ir po jo, tačiau per karą mūzos taip pat netylėjo.

 

Svečias iš Latvijos, muzikologas ir Wagnerio draugijos narys Mikus Čeže supažindins su kontroversijomis apaugusia Latvijos nacionalinės operos scenos gimimo istorija, mat iki šiol nesutariama, kada gi tai įvyko ir kas yra steigėjas.

 

Įdomų pokalbį žadą svečias iš Berlyno, autoritetingam operos žurnalui „Der Opernwelt“ atstovaujantis kritikas Borisas Kehrmannas, pasišovęs palyginti LNOBT ir kitų Baltijos kraštų (taip pat ir Vokietijos) operos teatrų repertuaro tendencijas. Ypač intriguoja kritiko ketinimas atskleisti, kokių atsiliepimų sulauktų jo matyti LNOBT spektakliai – bene kontroversiškiausias teatro pastatymas, Modesto Musorgskio „Borisas Godunovas“ (rež. Mariuszas Trelinskis), ir gerokai nuosaikesnės stilistikos Amilcare Ponchielli „Lietuviai“ (rež. Jonas Jurašas).

 

Diskusijose kviečiami aktyviai dalyvauti visi, besidomintys opera. Seminaras vyks lietuvių ir anglų kalbomis (su sinchroniniu vertimu).

 

O „teorinę“ dalį vainikuos lapkričio 20-osios vakarą rodoma Richardo Wagnerio opera „Valkirija“, kurią diriguos Modestas Pitrėnas.

 

Kviečiame registruotis iki lapkričio 18 d. elektroniniu paštu [email protected] arba telefonu (8 5) 2610493.

 

Beata Baublinskienė


„7 meno dienos“ Nr.40 (916), 2010-11-12

Versija spausdinimui

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti