Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
DAILĖ

Socialiniai nūdienos altoriai


Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijos parodoje „Altoriai“ eksponuojami jaunimo sukurti socialiniai altoriai - tarsi konceptualiai literatūriški, ironiški ir tikslūs miniatiūriniai pasakojimai apie įvairias žmonių silpnybes.


7MD informacija

Share |
„Racionalaus proto altorius“

Negalėjimas gyventi be muzikos („Muzikos altorius“), be grafinių ženklų („Grafiti altorius“), be informacinių technologijų („Kompiuterinės manijos altorius“), be prekinių kokybės ženklų („Prekinio ženklo altorius“), be veidrodžio ir kosmetikos („Makijažo altorius“). Tai paroda apie žmones, žaidžiančius žaidimą „kryžiukai - nuliukai“, tik vietoje kryžiuko čia - raudonasis maxima ženklas, o vietoj nuliukų - žmogaus smegenys („Mažmeninės prekybos altorius“).

 

Ir apie žmones, skaitančius žurnalą „Žmonės“. Ir apie žmones, daug laiko praleidžiančius kazino, dieną naktį gyvenančius iki kito loterijos bilieto („Azartinių žaidimų altorius“).

 

Daugelis darbų labai įtaigūs, tiksliai operuoja pasirinktomis ženklų grupėmis, simbolių sistemomis bei stereotipais. Vienareikšmiškai suprantami darbai formuoja aiškią, drąsią parodos koncepciją ir aktyvią pilietinę poziciją. Tokiems darbams priskirčiau „Pinigų“, „Azartinių žaidimų“, „Mados“, „60-90-60 tobulų proporcijų“, „Narkomanijos“, „Lietuviško krepšinio“ altorius.

 

Pagrindinis parodos kūrinys yra bažnytinio altoriaus instaliacija su Išganytojo atvaizdu ir rankomis išmegztu baltu kryželiu. Šis ramus, tradiciškas ir gana prabangus kūrinys - visos parodos ašis.

 

Bažnyčiose ir koplyčiose altorius yra svarbiausia, švenčiausia vieta. Parodoje šis altorius taip pat yra svarbiausias ir eksponuojamas vienas atskirai toliausioje vietoje. Šis mokytojos, dailininkės, parodos kuratorės Rasos Krikščiūnaitės-Kesminienė s sumanymas eksponuoti katalikišką altorių paskutinėje salėje patį vieną tik pagilina įspūdį, kad žaisminga socialinių problemų analizė prasidėjo įsigilinimu į katalikiško altoriaus struktūrą ir prasmę.

 

Paradoksalus derinys: altoriaus sakralumas ir profaniškieji žmonių reikalai bei įvaizdžiai. Sakrali erdvė ir kasdieniška erdvė parodoje vizualiai susipina, padaugindamos šventumo arba profaniškumo kiekį pačiam žiūrovui (nelygu koks jis ir ko ieško). Šį efektą drįsčiau pavadinti vienu konceptualiausių parodos aspektų.

 

Parodos autoriai - 12-16 metų jaunimas iš Vilniaus vaikų ir jaunimo dailės mokyklos - apmąstantys ir vaizduojantys tai, kas artimiausioje aplinkoje aktualu, kas erzina arba skaudina. Jauni žmonės sugebėjo sukurti, parodyti, konceptualiai užkoduoti ir perduoti tiek labai svarbių pareiškimų ir pranešimų. Ši paroda - tai vaikų laiškas tėvams, ir jie rašo: mes stebime, suprantame ir galime jus nustebinti. Mes tikime, kad galime pakeisti pasaulį.

 

Malvina Vilimienė

 

*  *  *

„7 meno dienos“ Nr.12 (841), 2009-03-27

Versija spausdinimui

Komentarai

Sehe, 2012-06-06 09:31

Rugsėjis 15 d, 2010 Vėlgi – nesu arši homoseksualų gynėja. Turbūt pati eičiau presotstuoti, jei jie pareikalautų galimybės įsivaikinti. Manau šis sakinys puikiai parodo, kad ir nuosaikesni bei tolerantiškesni žmonės dažniau valdomi emocijų nei racionalių argumentų. Prieš gėjų eitynes taip gausiai protestuota ne dėl kažkokių intelektualinių paskatų, o dėl to, kad žmonės jaučia , jog kitokia orientacija kažkuo blogai. Lygiai taip pat priešingas nusistatymas toleruoti nėra racionalus, mat toleruojama iki tos ribos, kuri jaučiasi gerai. Įvaikinti? nu jau ne! Kodėl? Nes traumuos, iškryps, mokykloj stumdys, išaugs gėjais ir t.t. Tačiau tai ne racionalus, faktais pagrįstas nusistatymas, o emocijų padiktuota pozicija. Taigi būnant nuosekliu nelabai korektiška kritikuoti lygiai taip pat neracionaliai besielgiančius sportiškus vaikinus, kurie irgi toleruoja iki tos ribos, iki kuriuos jaučiasi gerai.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti