Nykus ir tolimas šeimyninis gyvenimėlis
Ineta Stasiulytė (Beka) spektaklyje „Triušio landa“ Nuotrauka iš VMT archyvo Pasitaiko, kad aukštos meninės vertės kūrinys, turintis daug įvairiausių klodų, teatre suprimityvinamas iki paprasto, buitiško kūrinuko. Būna ir atvirkščiai, kai režisierius ieško įvairiausių prasmių aukštų meninių ambicijų neturinčioje pjesėje. Pastarasis variantas gali sudominti, bet tik tada, kai tai daroma itin tikslingai ir apgalvotai, kitu atveju spektaklio estetika tiesiog nesutampa su aktorių išsakytu tekstu, o pagrindinė mintis, kad ir kokia ji būtų, lieka neįžvelgiama. Viliaus Malinausko spektaklis „Triušio landa“, kurio premjera neseniai įvyko Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre, – vienas iš tokios nesėkmės pavyzdžių.
Režisierius, išsirinkęs amerikiečių dramaturgo Davydo Lindsay-Abaire’o pjesę „Triušio landa“, atsisakė autoriaus siūlomo scenovaizdžio bei veiksmo buitiškumo, bandydamas akcentuoti veikėjų tarpusavio santykius. Istorija lieka ta pati: Beka (Ineta Stasiulytė) ir Houvis (Mantas Vaitiekūnas) bando atsigauti po savo keturmečio sūnaus žūties prieš aštuonis mėnesius po automobilio ratais. Jau nusistovėjusį, nors ir gedulu apgaubtą gyvenimą sujaukia Bekos sesers Izi...
|
„Publika“ po keturiolikos metų
Federico Garcia Lorcos piešinys REŽISIERIUS. Teatras po atviru dangumi! PIRMAS BALTAS ARKLYS. Ne, štai dabar įsteigiame tikrą teatrą. Teatrą po smėliu. JUODAS ARKLYS. Kad atsiskleistų kapų tiesa. TREČIAS BALTAS ARKLYS. Kapai su afišomis, prožektoriais, ilgomis kėdžių eilėmis.
„Federico, nė negalvok apie pastatymą! Išskyrus skandalą, to neįmanoma suvaidinti“, – taip apie pjesę atsiliepė Federico Garcia Lorkos draugai 1930-aisiais. Federico tik šyptelėjo: „Tai yra skirta teatrui po daugelio metų. Ir daugiau apie tai nekalbėkim.“ Jis, matyt, galvojo apie pjesės turinį ir formą. Bene pirmą kartą Ispanijoje (1930 metais!) pagrindinė dramos kolizija sukosi apie homoseksualią meilę ir drąsą nusimesti kaukes, būti savimi. Kita vertus, ir...
|
Naujos formos „Menų spaustuvėje“
Nuo spalio 20-osios iki lapkričio 10 d. scenos menų inkubatorius „Menų spaustuvė“ kviečia siūlyti naujas kūrybines idėjas, kurias jų autoriai norėtų įgyvendinti „Menų spaustuvės“ erdvėse ar jos teritorijoje.
Šios akcijos prioritetai – šiuolaikinių scenos menų ar tarpdisciplininiai sumanymai, kurie pasižymi originalumu, žanro, stiliaus, estetikos naujumu. Šiuo atveju „Menų spaustuvė“ neakcentuoja idėjų autorių amžiaus ar patirties – jie nebūtinai turi būti pradedantys menininkai. Svarbu, kad jų idėja būtų paremta ne (ar ne tik) tradicinio teatro raiškos priemonėmis, o siūlytų naujus kelius ir naujus turinius. Reikia naujų formų! – šaukė Čechovo pjesės...
|
Lietuviška pjesė – tarptautinio festivalio favoritė
Marius Ivaškevičius. Nuotrauka iš TKIEC archyvo Spalio 26–31 d. Jerevane vykusiame pirmajame tarptautiniame naujosios dramaturgijos festivalyje „Dabarties reabilitacija“ pirmąją premiją pelnė dramaturgo Mariaus Ivaškevičiaus pjesė „Malyš“. Pjesę festivaliui pristatė Teatro ir kino informacijos ir edukacijos centras.
Pirmą kartą surengtas festivalis „Dabarties reabilitacija“ yra skirtas populiarinti NVS ir Baltijos šalių šiuolaikinę dramaturgiją bei rengti dramaturgų susitikimus. Jame buvo pristatyti geriausių pastarojo dešimtmečio šių šalių pjesių skaitymai ir vyko jų aptarimai. Festivalyje dalyvavo dramaturgai, kritikai, prodiuseriai iš NVS ir Baltijos šalių.
M. Ivaškevičiaus pjesė „Malyš“ pelnė aukščiausią ne tik festivalio žiuri, bet ir visų jo...
|
Oskaro Koršunovo spektakliui – Makedonijos teatro festivalio laurai
„Vasarvidžio nakties sapnas“ Šiuo metu iš gastrolių Korėjoje grįžtančią OKT/Vilniaus miesto teatro trupę pasiekė džiaugsminga žinia. Makedonijos MOT teatro festivalio organizatoriai pranešė, kad Skopjėje parodytą Oskaro Koršunovo spektaklį „Vasarvidžio nakties sapnas“ festivalio žiuri išrinko geriausiu.
Žiuri narius sužavėjo režisieriaus mintis spektaklyje įvairiai panaudoti vieną elementą – lentą, ir į vaidinimą pasinėrę aktoriai. Anot komisijos, tai žadino žiūrovų kolektyvinę vaizduotę ir visiškai įtraukė publiką į spektaklį.
Šis apdovanojimas – ne tik statulėlė bei tarptautinės teatro bendruomenės pripažinimas, bet ir MOT festivalio įsipareigojimas tapti OKT/Vilniaus miesto teatro projektų koprodiuseriu.
Vilnių grįžę OKT...
|
Vienintelis „Hamletas“ Vilniuje
„Hamletas”. Nuotrauka iš „Meno forto“ archyvo Lapkričio 16 d. 18 val. Nacionaliniame dramos teatre E. Nekrošiaus „Hamletas“ bus vaidinamas paskutinį kartą šiais metais.
|
|