Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87
7 meno dienos > Nr. 34 (910), 2010 spalio 01 d. > Teatras > Neįprastas projektas tęsiasi
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
TEATRAS

Neįprastas projektas tęsiasi


Videoinstaliacija „Gyvasis vyšnių sodas“


7 MD

Share |
„Vyšnių sodas“.
D.Matvejevo nuotr.
Spalio 8 d. Rusų dramos teatre ir 9 d. Kauno dramos teatre „Smeds Ensemble“ (Suomija) ir „Audronio Liugos produkcija“ pristatys videoinstaliacijos „Gyvasis vyšnių sodas“ premjerą. Instaliacijos autoriai - Ville Hyvönen (Suomija) ir Lennart Laberenz (Vokietija).

2009-2010 m. Vilniuje buvo įgyvendintas unikalus kūrybinis projektas „Vyšnių sodas“ pagal Antono Čechovo pjesę. Idėjos autorius ir režisierius - Kristianas Smedsas, vienas iš iškiliausių šiandieninių suomių teatro menininkų, dailininkė - Jūratė Paulėkaitė. „Vyšnių sode“ dalyvavo lietuvių teatro asmenybės Juozas Budraitis, Virginija Kelmelytė, Jonas Vaitkus, Vytautas Anužis, Gytis Padegimas, Aldona Bendoriūtė, Dainius Gavenonis, Rasa Samuolytė, Paulius Budraitis, Irina Lavrinovič, Benas Šarka.

 

„Vyšnių sodas“ nėra įprastas scenos meno kūrinys. Tai - tęstinis kūrybinis procesas, kuriame, pasitelkus įvairių meno formų - teatro, kino, muzikos ir performanso – sintezę ieškoma atsakymų į klausimus apie kūrybos prasmę, atminties vertę ir vertybių kaitą. Čechovo pjesė pasitelkiama kaip metafora, padedanti apmąstyti kultūros vietą laiko tėkmėje ir prisiminti jau Anapilin išėjusius mūsų kultūros „vyšnių sodo“ kūrėjus.

 

„Šiandien mes vėl susiduriame su klausimu - kur gali gimti meninė tiesa? Tokia tiesa, kuria galėtume pasidalint su kitais“, - klausė Kristianas Smedsas ir, subūręs skirtingų teatro menininkų bendruomenę, ieškojo šios tiesos toli nuo teatrinio gyvenimo šurmulio. Iš pradžių buvo tik apleistas sodas Vilniaus priemiestyje su senais vaismedžiais ir nedideliu vasarnamiu - nykstančio Vilniaus peizažo dalis. Ją sparčiai keičia naujas urbanistinis miesto veidas, kurio pėdsakai pastebimi ir priemiesčiuose. Tokių erdvių šiandien yra daugelyje Europos miestų. Tai - atminties erdvės, tampančios „vyšnių sodo“ priešistore. „Vyšnių sodo“ kūrybinę grupę sudaro labai įvairūs lietuvių teatrinės kultūros atstovai. Kai kuriuos buvusius bendražygius likimas išblaškė po pasaulį. O visus sujungė „Vyšnių sodo“ idėja. Iš tikrųjų jie ir yra tikrasis „vyšnių sodas“, kūrybinės bendruomenės utopija šiandieniame pasaulyje.

 

Po šįmet „Naujosios dramos akcijoje“ įvykusios premjeros kitąmet „Vyšnių sodas“ yra pakviestas į tarptautinius festivalius Seule ir Vienoje. Iš „Vyšnių sodo“ repeticijų sukurta videoinstaliacija „Gyvasis vyšnių sodas“ yra projekto dalis ir kartu jo tąsa, siekiant apmąstyti giluminius šiuolaikinio teatro pokyčius. Šįmet lapkričio mėn. instaliacija bus pristatyta Maskvoje rengiamame tarptautiniame festivalyje „Naujasis Europos teatras“.

 

Rusų dramos teatre „Gyvasis vyšnių sodas“ bus parodytas tarptautinio festivalio „Sirenos“ programoje (įėjimas laisvas). Idėją pristatyti instaliaciją Kauno dramos teatre padiktavo čia vykstanti rekonstrukcija ir teatro jubiliejus. Šiandien ne tik keičiasi pirmojo mūsų profesionalaus dramos teatro pastatas, bet taip pat jame pradeda dirbti nauja režisierių, aktorių karta. 70-metį švenčiantis teatras mena savo „vyšnių sodo“ praeitį ir kuria ateities viziją. Kokia ji bus - dar negalime pasakyti, taip pat ir Čechovo „Vyšnių sodo“ personažai nežino, koks likimas laukia jų, kai sodo nebeliks. „Gyvojo vyšnių sodo“ su jame dalyvaujančiais garsiais lietuvių teatro menininkais, kūrusiais taip pat ir Kauno dramos teatro istoriją, pristatymas yra kaip simboliškas atsisveikinimas su teatro praeitimi ir siekis ištiesti ranką ateičiai. Jų lūkesčius įkūnys vakarą užbaigsiantis Gedimino Gelgoto ir jo vadovaujamo Naujų idėjų kamerinio orkestro (NICO) pasirodymas.

 

ALP inf.

„7 meno dienos“ Nr.34 (910), 2010-10-01

Versija spausdinimui

Komentarai

9nHD6rPO, 2015-09-21 10:13

Chyba się nie da. Ale można wyedytować rpecetę calibre i ustawić mniejszą liczbę dni do pobierania. Choć najprościej byłoby pobierać po prostu rzadziej te newsy :)

seIvuFXydGBZoZUQwc, 2011-06-23 13:21

That’s not just logic. That’s really senibsle.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti