Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
TEATRAS

Vėl bus parodytos Claudio Monteverdi operos


Premjera


7MD informacija

Share |
Scena iš C. Monteverdi operos „Nedėkingųjų šokis“ (rež. G.Varnas, dail. J. Skuratova).
D. Matvejevo nuotrauka
Kovo 3 ir 4 d. Vilniaus teatre „Lėlė“ vėl bus parodytos Gintaro Varno režisuotos Claudio Monteverdi (1567-1643) madrigalinės operos „Tankredžio ir Klorindos dvikova“ ir „Nedėkingųjų šokis“. Operas pristato nacionalinės programos „Vilnius - Europos kultūros sostinė 2009“ projektas „Baroko dialogai“.

Pirmą kartą Lietuvoje 2008 m. rudenį publikai pristatytos C. Monteverdi operos sulaukė didžiulio publikos ir profesionalių operos meno vertintojų susidomėjimo. Kūrybinės komandos - režisieriaus G. Varno, dailininkės Julijos Skuratovos, muzikinės dalies vadovo Dariaus Stabinsko, solistų, aktorių, konsorto „Brevis“ - dėka atsiskleidė ankstyvojo baroko muzikos genijaus C. Monteverdi operų esmė, išryškėjo pagrindinė energetinė linija, trapus, nuolat kintantis ir neišsemiamas grožis. Sužavėti kritikai lietuviškus C. Monteverdi operų pastatymus apibūdino „užburiančiu sapnu“, „lėlių ir žmonių dvikova“ arba „pritrenkiančiu pragaro sielų teatru“.

Prie didžiulės operų „Tankredžio ir Klorindos dvikova“ ir „Nedėkingųjų šokis“ pastatymų Lietuvoje sėkmės prisidėjo ir tai, kad baroko meno epocha ypač domina režisierių G. Varną. Pasak jo, „barokas prieštaringas savo ryškiais kontrastais, iliuzijomis ir prarastomis iliuzijomis. Šis stilius labai teatrališkas. Teatras čia tiesiog trykšte trykšta: konfliktas, drama, dramatizmas, tragizmas, žmogaus ir kaukės arba žmogaus ir vaidmens santykis. Tai daugiaveidis, dinamiškas menas, mėgstantis priešpriešą tarp realybės ir iliuzijos. Barokas - tai tarsi kintantis, judantis, griūvantis iliuzinis pasaulis.“

Lietuviškų C. Monteverdi operų pastatymų muzika parengta ne remiantis naujai išleistomis partitūromis, o Bolonijos bibliotekoje saugomų partijų originalų kopijomis. Naują abiejų kūrinių redakciją papildo ir kita kūrybinės komandos idėja - pasitelkti lėles. Ji kilo remiantis žiniomis apie tuomet paplitusius keliaujančius teatrus, kurie atlikdavo kamerinius spektaklius su lėlėmis. Pasak teatro kritikų, dailininkė J. Skuratova šiose operose tapo lygiaverte partnere, lėles pavertusi žmonėmis, o žmones - lėlėmis. Taigi ekspresyvioji C. Monteverdi muzika čia išradingai susilieja su įvairiomis baroko formomis, lėlių teatro galimybėmis sukurdama nepakartojamą „pragaro sielų teatro“ iliuziją.


„Banchetto musicale“ inf.

„7 meno dienos“ Nr.7 (836), 2009-02-20

Versija spausdinimui

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti