Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
TEATRAS

Mechaninio teatro eskizai

Rimas Driežis Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
Irma Balakauskaitė
Vilniaus teatras „Lėlė“, praėjusių metų spalį šventęs savo 50-metį, pakvietė dailininkę Irmą Balakauskaitę galerijoje „Meno niša“ surengti mechaninių figūrų (mobilių) parodą. Paroda veikė spalio 20-27 d. ir papildė Lietuvos kultūros ministerijoje vykusios (2008 10 24) tarptautinės mokslinės konferencijos „Lėlių teatras Vilniuje: tradicijos, įtakos, atradimai“ pranešimus.

Irmos Balakauskaitės kuriami „mobiliai“ (judantys objektai) yra dailės kūriniai, tad galėtų vadintis ir „kinetinėmis miniatiūromis“ ar „judančiomis skulptūromis“ - dėl terminų tegu suka galvas dailėtyrininkai. Šiuo atveju svarbesnės Balakauskaitės kūrinių sąsajos su lėlių teatrui priskiriama mechaninio teatro tradicija, kurio vaidinimus matė ir XIX a. vilniečiai. „Mechaninis teatras - tai marionečių ar objektų teatras, kuriame vietoj aktoriaus vaidina...

Apie lėlių teatrą Vilniuje

Rasa Vasinauskaitė Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (1)
„Eglė žalčių karalienė“, rež. Vitalijus Mazūras. 2007 m.
D. Matvejevo nuotr.
1958 m. spalio 27 d. Balio Lukošiaus spektakliu „Eglė žalčių karalienė“ savo veiklą pradėjo Vilniaus teatras „Lėlė“. Praėjusių metų spalį teatras minėjo 50-metį ir ta proga ne tik sukvietė žiūrovus į savaitę trukusį „Vieno teatro festivalį“, bet ir organizavo tarptautinę mokslinę konferenciją „Lėlių teatras Vilniuje: tradicijos, įtakos, atradimai“.

Prie konferencijos rengimo prisijungė Kultūros, filosofijos ir meno instituto Teatrologijos skyrius, moksliniai pranešimai buvo skaityti Kultūros ministerijos Baltojoje salėje. Konferencija nebūtų įvykusi be „Lėlės“ teatro entuziastų, o iš jų reikia išskirti šio teatro režisierių ir dailininką Rimą Driežį. Lėlių teatro tyrinėjimai nuolat pasipildo naujais atradimais. To priežastis - ne tik ilga lėlių teatro istorija, įvairios jo formos, bet ir...

Hamletų šeimynėlė veidrodžių karalystėje

Julijus Lozoraitis Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (4)
Nelė Savičenko, Dainius Gavenonis ir Darius Meškauskas OKT teatro spektaklyje „Hamletas”.
D. Matvejevo nuotr.
Rankai jau užsimojus aprašyti Oskaro Koršunovo režisuotą „Hamletą“, parodytą Vilniaus baleto mokyklos scenoje, autoriaus sąžinėje sukirbo noras, anot poeto, „užgniaužti giesmę gerklėje“ ir pradėti rašinį nestandartiškai - nuo aktorių. Žinoma, rizikuojant būti neoriginaliam, nes ir ankstesnieji spektaklio recenzentai atkreipė dėmesį būtent į aktorius. Tačiau scenos brolijai gerų žodžių niekuomet nebus per daug - juo labiau kad šiame spektaklyje jie tikrai jų nusipelno. Nors Oskaro Koršunovo „Hamletas“ patvirtina, kad mūsų teatro minties aukštumos tebėra susijusios su beveik iš visų mūsų scenų išguita režisūra.

Paskutinis „Hamleto“ variantas yra puikus pavyzdys, parodantis, kaip ilgainiui keičiasi net ir režisieriaus geležine ranka tvirtai „sukaltas“ spektaklis ir kaip tampa savu jį vaidinantiems aktoriams. Aktoriai „susigyvena“ su savo vaidmenimis, vaidmenys tampa jų antrąja kokybe (o gal kartais ir pirmąja?), atsiranda noras ir galimybė pademonstruoti savo meistrystę (ir tariamą, ir tikrą), kai kurias scenas praskriejant laisvu paukščio skrydžiu, o kai kurias nudažant...

Vėl bus parodytos Claudio Monteverdi operos

7MD informacija Versija spausdinimui
Skaityti komentarus (0)
Scena iš C. Monteverdi operos „Nedėkingųjų šokis“ (rež. G.Varnas, dail. J. Skuratova).
D. Matvejevo nuotrauka
Kovo 3 ir 4 d. Vilniaus teatre „Lėlė“ vėl bus parodytos Gintaro Varno režisuotos Claudio Monteverdi (1567-1643) madrigalinės operos „Tankredžio ir Klorindos dvikova“ ir „Nedėkingųjų šokis“. Operas pristato nacionalinės programos „Vilnius - Europos kultūros sostinė 2009“ projektas „Baroko dialogai“.

Pirmą kartą Lietuvoje 2008 m. rudenį publikai pristatytos C. Monteverdi operos sulaukė didžiulio publikos ir profesionalių operos meno vertintojų susidomėjimo. Kūrybinės komandos - režisieriaus G. Varno, dailininkės Julijos Skuratovos, muzikinės dalies vadovo Dariaus Stabinsko, solistų, aktorių, konsorto „Brevis“ - dėka atsiskleidė ankstyvojo baroko muzikos genijaus C. Monteverdi operų esmė, išryškėjo pagrindinė energetinė linija, trapus, nuolat kintantis ir...
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Raktažodžiai

Adomaitienė Adomavičiūtė Aleksaitė Algirdas Martinaitis Arčikauskas Areima Árpád Schilling Atkočiūnas Atvira erdvė Atviras ratas Auksinė kaukė Avinjono festivalis Bagdonas Bagočiūnaitė Balakauskaitė Balevičiūtė Baltarusija Baltijskij dom Bareikis Benas Šarka Birutė Mar Borkovskis Borkowskis Braškytė Brukštutė Bučinskas Bučius Budraitis Castellucci Čechovas Čepauskaitė cezario grupė Cezaris Čižinauskas Comédie française Comédie-Française Dapšytė Dautartaitė Dementavičiūtė Dilytė Domino Driežis Druskininkų festivalis Dubeneckienė Estija Federico Garcia Lorca Festival d'Avignon Festivaliai Festivalis Festivalis Kontakt Festivalis Sirenos Festivalis Tylos Festivalis TYLOS! Festivalis Versmė Gabrėnaitė Gaidys gastrolės Gavenonis Gedgaudas Generalova Giniotis Ginkas Gintaras Varnas Girdzijauskaitė Glušajevas Gluskinas Grajauskas Graužinis Grigaitienė Gruzija Gumiliovas Hamletas Harrower Bagdonas Hermanis Holokaustas Idiotas IETM Ignatavičius Israel Italija Ivanova Ivaškaitė Ivaškevičius Izraelis Jankevičius Janšauskaitė Japan Jaras Jašinskas Jaunimo teatras Jerzy Grotowski Jevsejevas Joël Pommerat Jubiliejus Juodkaitė Juodvarnis Juozaitis Jūraitė Jurašas Jurga Ivanauskaitė Juškėnas Kamerinis teatras Kaminskaitė Karbauskis Karvelis Kaščiukaitė Kauno drama Kauno dramos teatras Kauno kamerinis teatras Kauno mažasis teatras Kazlas Kazragytė Keistuolių teatras Kėleris Kinas Kinas Pasaka Klaipėdos drama Klaipėdos lėlės Klimavičiūtė Klivis Klusaitė Knyga Knygos Koltês Kontakt Korenka Koršunovas Košunovas Krétakör Kristian Smeds Kryžiai Kudzmanaitė kultūros sostinė Kuodytė Kurt Weill KVDT Labanauskaitė Lacascade Landsbergis Latėnas Latvija Lebeliūnas Lėlė Lėlės Lėlių teatras Lenkija Liuga Liugač NDA LMTA LNDT Lodzė Lozoraitis LRDT Makarevičius Malinauskas Marcinkevičiūtė Mareckaitė Maricnkevičius Marius von Mayenburg Masalskis Maskva Mažasis teatras Mazūras Meilutytė Meno fortas Menų spaustuvė Mikutis Miltinio teatras Minkštimienė Minsevičius Mizantropai Moliêre Moljeras Monobaltija Monteverdi Nacionalinis dramos teatras Naujasis cirkas Naujasis teatras Naujojo cirko savaitgalis Naujosios dramos akcija NDA NDT Nekrologas Nekrošius Nekrošius. Meno fortas No theatre NOA Oginskait4 Oginskaitė OKT operetė Ostermeier Padegimas Paulėkaitė Pažaislio festivalis Pedagogika Petrikas Popovas Psilikono teatras Pukelytė Raud Repšys Rosenas Rubinovas Rusija Rusijos teatras Rusų drama Rusų dramos teatras Rusų teatras Rutkutė Šabasevičienė Sakalauskas Šarka Šatkauskienė Šiaulių drama Šimkus Sirenos Škėma Skrajojantis festivalis Skuratova Slapovskis Smeds Šokis Staniškytė Steiblytė Storpirštis Suzuki Švedia Sweden Tamulevičiūtė Tarška Taurinskaitė Teaatras Teatras Teatras LĖLĖ Teatras Utopia Teatras vaikams Teatras. Atviras ratas Teatras. Menų spaustuvė Teatriukas Teatro diena Teatro muziejus Teatrologija Teorema Tetras TKIEC Torūnės festivalis Trinkūnaitė Trupė Liūdi TTB Tuminas Turgenevas Ukraina Ušinskaitė Utopia Užupio teatras Užupis Vaikus Vaitkus Valiukaitė Varnas Vasinauskaitė VDU Večerskis VEKS Vengrija Vengris Versmė Versmes Vilniaus mažasis teatras VKDT VMT VMT Tuminas Vroclavo festivalis Warlikowski Wspolczesny Yana Ross Zaslavskis Žebrauskas Žičkytė Братья Пресняковы Чехов
Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti