Renzo Piano ir Richardo Rogerso Pompidou centras Paryžiuje. Giedriaus Jucevičiaus nuotrauka Muziejams skirti metai ir besikuriančios iniciatyvos siūlo plačiau paanalizuoti dabarties muziejaus sampratas. Pristatome dar vieną tekstą iš Modernaus meno centro (www.mmcentras.lt) leidinio „Vieno muziejaus istorija. I dalis“.
Atviro ir gyvo meno muziejaus idealas ėmė formuotis XX a. 7-ojo dešimtmečio antroje pusėje, kai pakitusios meno formos nebegalėjo išsitekti tariamai neutraliame modernistiniame baltame kube. Menininkai anksčiau už filosofus ir teoretikus, kurie šios temos ėmėsi 8-ajame dešimtmetyje, pradėjo kritikuoti institucijų uždarumą ir galią. Atviros muziejinės erdvės pradžia formos požiūriu laikoma Ludwigo Mieso van der Rohe’s Naujoji nacionalinė galerija (1962–1968)...
|