Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 87
7 meno dienos > Nr. 37 (959), 2011 spalio 21 d. > Teatras > Spalvos ir šokio paviliota
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
TEATRAS

Spalvos ir šokio paviliota


Anonsas


7 MD

Share |
O.Dubeneckienė-Kalpokienė. 1930 m.
Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje nuo spalio 26 d. veiks paroda „Spalvos ir šokio paviliota“, skirta paminėti pirmosios Lietuvos baletmeisterės, šokio pedagogės ir teatro dailininkės Olgos Dubeneckienės-Kalpokienės 120-ąsias gimimo metines. Lankytojai kviečiami susipažinti su asmenybe, padariusia didelę įtaką Lietuvos šokio kultūros ir scenografijos formavimui.

1891 m. gegužes 30 d. Sankt Peterburge gimusi menininkė tapybos mokėsi privačiose dailininkų Levo Dmitrijevo-Kavkazskio, Boriso Anisfeldo, Franco Rubo dirbtuvėse, šokio meną studijavo garsios rusų primabalerinos Olgos Preobraženskajos, baletmeisterio Boriso Romanovo, šokėjų Ivano ir Aleksandro Čekryginų studijose, vaidino Vsevolodo Mejerholdo ir Nikolajaus Jevreinovo spektakliuose.

 

1919 m. su vyru architektu Vladimiru Dubeneckiu atvyko į Kauną, kur aktyviai įsijungė į laikinosios sostinės kultūrinį gyvenimą. Olga Dubeneckienė šoko Kaune rengtuose koncertuose, dainininkų, rašytojų, aktorių vakaruose, dalyvavo „Vilkolakio“ teatro vaidinimuose, su operos soliste Adele Galauniene surengė Plastikos ir estetikos šokių kursus. Olga Dubeneckienė buvo viena pirmųjų Valstybės teatro choreografių – ji sukūrė šokius beveik visoms 1921–1924 m. statytoms operoms. 1921 m. įsteigė pirmąją lietuvių baleto studiją, išugdė tokius talentingus baleto šokėjus kaip Bronius Kelbauskas, Jadvyga Jovaišaitė, Marija Juozapaitytė ir kt. Nuo XX a. trečiojo dešimtmečio vidurio Valstybės teatre ji dirbo kostiumų dailininke, vėliau – scenografe.

 

Olga Dubeneckienė-Kalpokienė XX a. I pusės kultūriniame gyvenime dalyvavo ne tik kaip aktyvi ir įvairiapusė kūrėja – ji buvo ir antrojo savo vyro dailininko Petro Kalpoko įkvėpėja, pozavo ne vienam jo paveikslui kaip amazonė, bakchantė ar tiesiog graži, stipri moteris, kūrė intelektualios, savarankiškos, visavertės kultūrinio ir visuomeninio gyvenimo dalyvės įvaizdį.

 

Parodoje eksponuojami kūriniai iš Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejaus, Nacionalinio M.K. Čiurlionio dailės muziejaus, Lietuvos literatūros ir meno archyvo rinkinių. Tai scenografijos eskizai, piešiniai, portretai, fotografijos, kostiumai.


„7 meno dienos“ Nr.37 (959), 2011-10-21

Versija spausdinimui

Komentarai

SeSJyZkQiyKBMoej, 2012-07-17 02:40

Raquel Coutinho disse:A Elaine Cesar e seu filho The9o, ao Fred, desejo-lhes muita fore7a e eseaprne7a, e safade para lutar. Elaine , querida, fique forte e firme, apesar da dor que vocea este1 sentindo, vocea vai conseguir ter deu filho devolta. Eu ne3o posso acreditar no que aconteceu, com certeza um caso cle1ssico de abuso de poder e de atentado aos direitos humanos, e tambe9m um atentado e0 liberdade artedstica e e0 cultura brasileira. Nc3O EXISTE NADA MAIS IMPORTANTE AQUI DO QUE A VOLTA DE THc9O E A SAdaDE DE ELAINE. A JUSTIc7A ESTc1 ERRADA E AGE IRRESPONSAVELMENTE. Quanto ao infeliz comente1rio de Marcelo, com apoio de Thiago, sf3 me resta achar que se3o vedtimas de uma educae7e3o imbecil e banal, que limita seus olhares. O Teatro Oficina e suas montagens ve3o muito ale9m de sexo e homossexualismo, e9 muito mais profundo que isso.c9 puro romantismo, pura poesia, e9 ARTE!! Quando assisti o Teatro Oficina pela primeira vez , foi em 2004, numa montagem dos Sertf5es, ainda ensaiavam a parte do Homem, e assisti ao ensaio maravilhada, a nudez e as cenas de sexo entre mulheres e homens em momento algum me chocaram, ou foram desnecesse1rias, ao contre1rio, tudo que era dito e encenado era de extrema coereancia com o texto. Eu fiquei ali por 8 horas sem ver o tempo passar, estava completamente fascinada, dominada pelo texto, pela encenae7e3o e pelo teatro. Na minha cabee7a ne3o tinha espae7o para esse tipo de olhar que o Marcelo aponta, e digo mais, apf3s o ensaio houve uma roda com todos os atores e visitantes e o clima era de alegria e respeito total. Fim do expediente todos ali concentrados no trabalho, focados no ensaio do dia seguinte, o clima era de total respeito.Anos depois tive a oportunidade de trabalhar no Teatro Oficina, dentro de um projeto muito bacana com a comunidade do Bixiga O Bixige3o, e o que vi foram adolescentes inteligentes e cultos, aprendendo o ofedcio de uma profisse3o. Portanto, Marcelo e Thiago, aproveitem os comente1rios dos que ainda tiveram a pacieancia de querer esclarecer alguma coisa para voceas e crese7am para ale9m de vossa i

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti