Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

„Sugrįžimai“ tęsiasi


Akordeonininko Martyno Levickio koncertas Taikomosios dailės muziejuje


Aldona Eleonora Radvilaitė

Share |
Groja Martynas Levickis.
Gegužės 3 d. Taikomosios dailės muziejuje vyko išskirtinis festivalio „Sugrįžimai“ koncertas. Įspūdingais akordeono atlikimo meno pasiekimais klausytojus džiugino dabar Londono karališkojoje muzikos akademijoje profesoriaus Oweno Murray‘aus klasėje studijuojantis, pirmosios vietos ir pasaulio čempiono vardo klavišinio akordeono kategorijoje 2010-ųjų akordeonininkų konkurse „Coupe Mondiale“ laimėtojas Martynas Levickis.

Šiaulių Sauliaus Sondeckio konservatorijos puikios pedagogės Marytės Markevičienės auklėtinis jau nuo 12 metų sėkmingai dalyvauja įvairiuose konkursuose bei festivaliuose Lietuvoje, Italijoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Baltarusijoje, Estijoje, buvo apdovanotas Lietuvos karalienės Mortos premija. 2009-ųjų ir 2010-ųjų vasaromis surengė koncertinius turus JAV. 2009-aisiais laimėjo net 5 pirmąsias vietas tarptautiniame akordeonininkų konkurse Merfyje (JAV). Martynas dalyvauja kamerinės ir simfoninės muzikos renginiuose, bendradarbiauja su BBC koncertiniu orkestru, BBC filharmonijos orkestru, Birmingamo simfoniniu orkestru.

 

Pirmoje gegužės 3-iosios koncerto dalyje fortepijonu skambino LMTA Fortepijono katedros docentė, tarptautinių pianistų konkursų – M.K. Čiurlionio, Y.K.A.A. (Oberlinas, JAV), Rubinšteino (Paryžius) laureatė Aleksandra Žvirblytė ir jos sūnus, Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos devintokas Paulius Anderssonas. Jis yra jau 8 tarptautinių konkursų laureatas, koncertavęs kaip solistas ir su orkestru.

 

A. Žvirblytė įspūdingu M.K. Čiurlionio „Miražu“ nuteikė susirinkusiuosius įdėmiam klausymui. F. Liszto Sonatą-fantaziją „Perskaičius Dantę“ pianistė paskambino jausmingai: ryžtingai, įtemptai veržliuose epizoduose ir svajingai bei gležnai – tylutėlėje muzikoje. E. Halfterio „Habanera“ nuskambėjo nuotaikingai, patraukliai.

 

F. Liszto „Obermano slėnio“ atlikimas buvo tikras iššūkis devintokui. Filosofinė šio kūrinio potekstė sunkiai įveikiama net patyrusiems atlikėjams – muzika kupina abejonių, įspūdingų pauzių, pamąstymų... P. Anderssonas labai stengėsi šiuos „pavojingus“ epizodus paskambinti ramiai, tyliai, o per kulminacijas džiūgavo, galėdamas temperamentingai, ryškiai, kokybišku garsu „susidoroti“ su oktavų ir akordų kaskadomis.

 

Dvi M. Smitzo pjesės (antroji buvo atlikta bisui) ir S. Rachmaninovo „Gloria“, kurias pianistai paskambino duetu, suteikė daug džiaugsmo klausytojams.

 

Akordeonininkas M. Levickis, maksimaliai susikaupęs ir įsijautęs, pagrojo visais atžvilgiais labai sudėtingą, atsakingą programą, kurią pradėjo J.S. Bacho Fantazija ir fuga a-moll, nuskambėjusia kaip solidus „apšilimas“ prieš įtempčiausiai traktuotinus kūrinius. Kontrastu tapo – S. Berinsky (g.1946) dalis iš ciklo „Taip kalbėjo Zaratustra“. Moderniosios muzikos vingius Martynas savitai girdi ir perteikia išties įspūdingai. Ypač žaviai (vėl kaip ryškų stiliaus pasikeitimą) šis jaunas talentas pagrojo D. Scarlatti Sonatą D-dur, K.96. Lengvai, grakščiai, tarsi be pastangų liejosi kokybiški, su virtuoziniu blizgesiu atliekami greiti natų srautai. M. Levickis, turintis tikrą Dievo dovaną girdėti ir gebėti perteikti gilumines muzikos prasmes, gamtos apdovanotas virtuoziniais sugebėjimais, darbštumu, inteligencija, tauriu nuoširdumu, puikiu meniniu skoniu bei aukštu kultūros lygiu, žavi klausytojus ne vien šiomis ypatingomis savybėmis, bet ir vizualiai: nuostabu matyti gražų žmogų, artistiškai nesidrovintį veidu skleisti savo muzikinius išgyvenimus.

 

Įspūdingas buvo įdomių efektų pripildyto A. Nordheimo kūrinio „Blyksnis“ atlikimas, sukrėtęs kontrastingos dinamikos, ritmikos, „skambančių“ pauzių įtemptu traktavimu. A.Piazzollos choralą Martynas grojo visiškai kitaip – labai nuoširdžiai, šiltai, ilgom frazėm. Buvo labai jauku ir gražu.

 

Programos pabaigoje – vėl labai nuoširdžiai ir prasmingai interpretuotas modernus kūrinys, G. Hermosa (g.1976) „Trapumas“. Jis sujaudino ne tik labai įtaigiu grojimu, bet ir įspūdingais balsu atliekamais rečitatyvais: nuo paslaptingai tyliai išsakomų (grojimo metu) žodžių iki grėsmingai įtemptų kūrinio pabaigoje. Puikus kūrinys ir nuostabus atlikimas!

 

Be galo sujaudintai publikai bisui M. Levickis stilingai, su puikiu kūrinio dvasios bei grožio pojūčiu atliko vėl(!) solidų kūrinį – A. Vivaldi „Žiemą“ iš ciklo „Metų laikai“.

 

Klausantis garsų į galvą atklydo mintis: jei mūsų kompozitoriai nori būti išgirsti pasaulio estradose, turėtų pasistengti Martynui sukurti išraiškingų opusų.


„7 meno dienos“ Nr.19 (941), 2011-05-13

Versija spausdinimui

Komentarai

bYBMElziY, 2012-01-08 22:10

Insights like this liven things up aornud here.

Milda, 2011-05-17 15:16

Nuostabus buvo vakaras :) labai labai :)

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti