Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
TEATRAS

OKT baigia sezoną svarbiomis gastrolėmis


Kronika


7 MD

Share |
„Hamletas“ D. Matvejevo nuotr.
OKT/Vilniaus miesto teatras vienuoliktąjį sezoną baigia gegužės 6–7 dienomis Teatro arenoje vaidinamais spektakliais – Antono Čechovo „Dėdė Vania“ (režisierius – prancūzas Ericas Lacascade’as) ir brolių Presniakovų „Vaidinant auką“, režisuotais teatro meno vadovo Oskaro Koršunovo.

Tačiau OKT gastrolių sezonas dar nesibaigia. Labiausiai užsienio publiką domina O. Koršunovo pastatytas Williamo Shakespeare’o „Hamletas“. Šio spektaklio trupė praėjusią savaitę grįžo iš gastrolių Rumunijoje, kur atidarė tarptautinį Shakespeare’o festivalį Krajovoje.

 

Septintą kartą organizuojamas festivalis šiemet skirtas vienai pjesei – Danijos princo tragedijai. „Hamleto“ konsteliacija. Shakespeare’as ir naujasis teatrališkumas“ – tokia tema sujungė didžiulę dviejų savaičių festivalio programą. Joje – dešimt festivalio organizatorių atrinktų išskirtinai įdomių, novatoriškų „Hamleto“ pastatymų iš viso pasaulio. Įdomu tai, kad pirmąjį festivalio vakarą buvo suvaidintas OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklis, o gegužės 4 d., uždarymo dieną, „Meno forto“ aktoriai vaidino Eimunto Nekrošiaus režisuotą „Hamletą“.

 

Šiame lietuviškame „vainike“ atsidūrė tokios pasaulinio garso trupės, kaip Berlyno „Schaubühne“ su Thomaso Ostermeierio režisuotu „Hamletu“, taip pat viena novatoriškiausių trupių Niujorko „The Wooster Group“ (režisierė Elisabeth Le Compte). Šią trupę prieš keletą dešimtmečių įkūręs garsus amerikiečių teatro teoretikas ir praktikas Richardas Schechneris taip pat atvyko į Krajovą su egzotiška trupe iš Šanchajaus teatro akademijos. Vienas didžiųjų festivalio rengėjų sumanymų buvo amerikiečių teatro legendos Roberto Wilsono spektaklis rumunų teatre. Dėl lėšų stygiaus šio sumanymo nepavyko įgyvendinti, bet Wilsonas atvyko į susitikimą po garsiojo savo spektaklio „Hamletas. Monologas“ vaizdo įrašo peržiūros. Platų festivalio apžvalgos lauką liudijo ir vienos stipriausių japonų tradicinio teatro trupės „Ryutopia Noh“ iš Niigatos „Hamleto“ dalyvavimas. Šalia jo programoje – mūsų kaimynų, Vroclavo lenkų teatro monospektaklis ir kt.

 

Koršunovo „Hamletas“ sukurtas šaižia, kartais žiauria forma, kuri laužo postmodernizmo taisykles (...) taip, kad jokios nuorodos nebegalimos. Kalbame pirmiausiai apie vidinį chaosą, apie tam tikras patologiškas, trikdančias būsenas, kurios nuolat kovoja su poreikiu iš naujo atrasti savo tapatybę.

 

Taip pat apie išorinį chaosą, apie tamsios erdvės chaosą, kurioje Shakespeare’o herojai stengiasi atrasti nuorodas ir koordinates“, – rašė po lietuvių spektaklio rumunų recenzentas, žavėdamasis Antano Jasenkos muzika, „puikiai tinkančia Koršunovo visatai“, ir pabrėždamas, kad režisierius maksimaliai išnaudojo moteriškų vaidmenų (Ofelijos ir Gertrūdos, jas suvaidino Rasa Samuolytė ir Nelė Savičenko) galimybes. „Didelis spektaklio pasiekimas – maksimalus teatro, kaip veidrodžio – pasaulio, chaoso, (ne)humaniško interjero, vaidmens, vaidinamo žmogiškos būtybės evoliucijoje, – metaforos išskleidimas.“

 

Krajovos festivalis OKT trupei ir jos meno vadovui – išskirtinis ne tik dėl aukštai iškeltos spektaklių meninio lygio kartelės. Svarbi festivalio dalis – seminarai, diskusijos, kūrybinės dirbtuvės, parodų atidarymai, knygų, DVD ir CD pristatymai, koncertai, organizuoti festivaliui bendradarbiaujant su Tarptautine teatro kritikų asociacija (IATC), Europos Shakespeare’o festivalių rengėjų asociacija, universitetų katedromis ir pan. Todėl festivalio renginius stebėjo ypač reikli tarptautinė publika: nuo teatro menininkų praktikų, teatrologų, šekspyrologų iki festivalių operatorių ir pan.

 

Ne tik OKT „Hamletas“ intriguoja užsienio festivalių organizatorius. Gegužės pabaigoje į Jeruzalę, Izraelio festivalį (Israel festival), keliauja vienas iš ilgiausiai OKT repertuare (jau vienuolika metų) esančių spektaklių – Shakespeare’o „Vasarvidžio nakties sapnas“. Izraelio festivalis išsiskiria itin solidžia tradicija – jis rengiamas jau penktą dešimtmetį. Kasmet vykstančio festivalio užuomazgos siekia 1961 metus, kai Cezarėjos romėniškame teatre buvo pradėtos organizuoti muzikos dienos.

 

Festivalio šeimininku nuo 1982-ųjų tapo Jeruzalės miestas, o programa išsiplėtė ir šiandien apima visus atlikėjų menus. Per tris pavasario savaites įvairiose festivalio aikštelėse pasirodys daugybė menininkų iš viso pasaulio: greta įdomiausių izraeliečių menininkų, čia dalyvaus britų, amerikiečių, argentiniečių, gruzinų, vokiečių, danų, islandų, prancūzų, lenkų, korėjiečių, japonų, indų aktoriai, šokėjai, džiazo ir klasikinės muzikos atlikėjai.

 

Prieš išvykdama į Izraelį OKT trupė skris priešinga kryptim – gegužės 14–15 d. Shakespeare’o „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ bus vaidinama Islandijoje, ne mažiau solidžios tradicijos šiemet jubiliejiniame, 40-ajame Reikjaviko menų festivalyje. Tai vienas seniausių ir garbingiausių menų festivalių Šiaurės Europoje, kuriame dalyvauja Islandijos ir užsienio šalių menininkai. Festivalio renginiai vyks daugelyje vietų Reikjaviko miesto centre, jo programoje – koncertai, dramos ir operos, šokio spektakliai, apie dvidešimtį fotografijos parodų. OKT „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ festivalio anonsuose minima kaip vienas labiausiai intriguojančių gausios programos (joje dalyvaus menininkai iš JAV, Kanados, Malio, Ispanijos, Škotijos, Vokietijos, Maroko, Suomijos, Danijos, Norvegijos) renginių.

 

Laiką tarp gastrolių OKT aktoriai ir režisierius Oskaras Koršunovas skirs repeticijoms: bus toliau dirbama prie Maksimo Gorkio „Dugne“, kurio peržiūrą ketinama netrukus parengti žiūrovams. Spektaklyje vaidins prieš porą metų sulydyta „Hamleto“ komanda: Rasa Samuolytė, Dainius Gavenonis, Vaidotas Martinaitis, Darius Gumauskas, taip pat Klaipėdos teatro aktoriai Nelė Savičenko ir Darius Meškauskas, nebe pirmą kartą vaidinantys O. Koršunovo režisuotuose spektakliuose. Gorkio pjesę „Dugne“ O. Koršunovas praėjusį sezoną režisavo Norvegijoje, Oslo nacionaliniame teatre – praėjusio amžiaus pradžioje Rusijoje parašyta pjesė, kalbanti apie visuomenės dugne atsidūrusius žmones, pasirodė esanti stulbinamai aktuali tiek Norvegijai, tiek Lietuvai. Lietuviško spektaklio repeticijos prasidėjo neįprastai: praėjusių metų pabaigoje „Hamleto“ trupei iškeliavus mėnesio turnė po Prancūziją, jos vyko po vakarais vaidintų spektaklių, tarp persėdimų iš traukinio į traukinį, vis kituose viešbučiuose.

 

Beruošiant „Dugną“ susitikimui su žiūrovais priartės vasarai suplanuotos gastrolės: Shakespeare’o festivalis Gdanske, į kurį keliaus „Hamletas“ ir „Vasarvidžio nakties sapnas“, ir dar viena danų princo istorijos kelionė į Barseloną.

 

OKT/Vilniaus miesto teatro inf.


„7 meno dienos“ Nr.18 (894), 2010-05-07

Versija spausdinimui

Komentarai

cxNLgXqosCUkcd, 2012-02-15 17:40

BION I'm impersesd! Cool post!

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti