Rasti Vilnių Paryžiuje
Laima Laučkaitė
Rafaelis Chwolesas. „Geto griuvėsiai“. 1946 m.
|
Tryliktos „Documentos“ punktyrai
Laima Kreivytė
Kader Attia. „Atitaisymas kaip kultūrinė antropologija“ „Documenta“ per didelė, kad ją apibūdintum vienu žodžiu. Ypač vertinamuoju.
|
Šalys, pažįstamos iš valdovų veidų
Ona Mažeikienė
Simonas Bogušovičius. Žygimanto Vazos portretas. 1611–1613 m. Lvovo nacionalinė dailės galerija Muziejų metais Lietuvos muziejai dar labiau stengiasi sudominti naujais renginiais: parodyti, kad muziejai yra gyvi ir ne tik saugo kultūros paveldą, bet ir atskleidžia naujausius atradimus. Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai su Lietuvos dailės muziejumi, bibliotekomis ir kitais partneriais jau anksčiau yra surengę keletą išskirtinių tarptautinių parodų (Žalgirio mūšio 600 m., Sapiegos... ir kt.). Vienu reikšmingiausių akcentų išskirčiau parodą „Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų ir didikų portretai iš Ukrainos muziejų“, eksponuojamą Vilniaus paveikslų galerijos aštuoniose salėse.
|
Nuorodos į kitų internetinių leidinių aktualias kultūros ir meno publikacijas.
7MD LINK
Europos parke Gintaro Karoso dailės kūrinys „Kultūra“
7 MD
Gintaras Karosas. „Kultūra“ Naujas skulptoriaus Gintaro Karoso dailės kūrinys „Kultūra“ bus pristatytas visuomenei ateinantį sekmadienį, liepos 29 d. 12 val. Europos parke.
|
Modernios tapybos metraštis
Laima Kreivytė
Galina Petrova. „Žmonės su dviračiais“. 1968 m. Galina Petrova-Džiaukštienė (g. 1927 m. Astrachanėje, Rusija) pradėjo kūrybinį kelią atšilimo metais ir savitai prisidėjo prie Lietuvos tapybos modernizacijos. Ryškios spalvos, monumentalios formos, vidine jėga pulsuojantys kūnai ir puikiai įvaldyta tapybos technika prikausto žiūrovo dėmesį. Parodoje matome dailininkės kelią nuo ankstyvųjų darbų, kuriuose dar svarbus santykis su realistine tapybos tradicija, iki naujesnių, kur dominuoja apibendrintas vaizdas ir koliažo technika.
|
Stiklo gyvenimas verda
Kristina Stančienė
Algirdas Dovydėnas. Mergelės Marijos bažnyčios Nidoje vitražai. Fragmentas. 2008 m. 2012 m. gegužės 17–18 d. Sanderlando (Didžioji Britanija) universiteto nacionaliniame stiklo centre įvyko tarptautinis simpoziumas, skirtas šiuolaikinio architektūrinio stiklo problematikai. Susirinko šios meno srities meistrai iš viso pasaulio. Lietuvai simpoziume atstovavo žinomas lietuvių vitražo ir stiklo menininkas, pedagogas, Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas prof. Algirdas Dovydėnas. Ta proga su profesoriumi kalbamės apie simpoziumą ir kūrybą.
|
Kaip mes remiksavome Janonį
Vidas Poškus
Gintaras Palemonas Janonis. „Kambarys“ vs „Kambarys remix“ Mes – tai du kuratoriai: Ignas Kazakevičius ir Vidas Poškus. Janonis – tai tapytojas Gintaras Palemonas Janonis.
|
Verta legendos: Olga Švede-Dubeneckienė-Kalpokienė
Giedrė Jankevičiūtė
Petras Kalpokas. O.D. portretas. Apie 1923 m. Šiuo rašiniu įkandin kolegos Donaldo Strikulio, birželio pradžioje paskelbusio parodos „Spalvos ir šokio paviliota“ recenziją savaitraštyje „Literatūra ir menas“, norėčiau atkreipti „7 meno dienų“ skaitytojų dėmesį į Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje veikiančią intriguojančią parodą, skirtą Olgos Švede-Dubeneckienės-Kalpokienės (1891–1967) 120-ųjų metų sukakčiai.
|
„Menas, žinokit, ne juokas“
Jurga Armanavičiūtė
Nina Bondeson. „Hatchette-Ann“. 2010 m. J. Lapienio nuotrauka Pažintis su švedų menininke Nina Bondeson užsimezgė 2006-aisiais Vilniuje. Šiandien, atrodo, lemtingo susitikimo metu tik mandagiai pasikeitėme kontaktais ir trumpai pasikalbėjome apie grafiką. Pasikeitimas abiem išėjo į naudą – po metų Nina į Lietuvą atlydėjo savo vyrą menininką Jimą Bergreną, kuris Vilniaus grafikos meno centro kvietimu lietuviams vedė naujų grafikos technologijų seminarą.
|
Vladislovas Žilius
In Memoriam
Gegužės 28 d. Niujorke (JAV), kur gyveno ir kūrė pastaruosius kelis dešimtmečius, mirė dailininkas – grafikas, tapytojas ir skulptorius – Vladislovas Žilius.
|
Fotoreportažas iš 7-osios Berlyno bienalės
Eglė Kuckaitė
7-ojoje Berlyno bienalėje. Eglės Kuckaitės nuotrauka „7-osios Berlyno bienalės idėja yra gana tiesmuka ir gali sutilpti į vieną sakinį: mes pristatome meną, kuris turi poveikį, keičia realybę ir atveria erdvę, kur įmanomi politiniai veiksmai. Šie darbai kuria politinius įvykius nepriklausomai nuo to, ar užsiima aktualiausiomis visuomenės problemomis, ar ilgalaike atminties formavimo politika.
|
Neformalūs pokalbiai
Monika Krikštopaitytė
Meno mugės „ArtVilnius ’12“ ekspozicijos fragmentas. J. Lapienio nuotrauka Pastarąją savaitę visi, na bent jau tie, kuriems bent kiek įdomi Lietuvos dailė, aptarinėja du įvykius. Abu – dideli ir daugiabalsiai, todėl ir komentarų daug. Prisiminusi seną istoriją, kai apie vieną parodą kalbėjosi Jonas Valatkevičius, pasivadinęs Permanentpain, ir Konstantinas Bogdanas (jaun.) – Constrainedbalance, pasiskolinau jų kontrastingų vaidmenų formatą ir pamėginau sudėlioti daugiabalsius įspūdžius į optimisto ir pesimisto pasisakymus. Šio bei to įterpiau ir nuo savęs.
|
Nepataikaujantys
Asta Jackutė
Sandra Ajutytė. „Suvaržymai“. Vadovė Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė „Meno celės“ – jau tradicinė geriausių Vilniaus dailės akademijos absolventų darbų paroda, kurioje siekimas nustebinti, sukurti inovatyvų meno kūrinį išreikštas maksimaliai. Šiais metais „Meno celėse“ pristatomi 150 absolventų diplominiai darbai.
|
Bendri tapybos ir videomeno keliai
Edgaras Gerasimovičius
A. Zakarauskas. Objektas.
A. Valiaugos nuotr. „Artscape“ serijos parodos primena akistatas. Dviejų menininkų, lietuvio ir užsieniečio, kūriniai susitinka vienoje erdvėje, o jų susitikimo motyvas, atrodo, kuratorių greičiau nulemtas intuityviai, o ne konceptualiai.
|
Vietoje ir laiku
Kristina Stančienė
Vytautas Tomaševičius. Iš serijos „Pranašu nebūsi“. 2011 m. Jau trečią kartą kasmet vis gražėjančioje Užutrakio dvaro sodyboje vyksta projektas „Menamos istorijos“. Priminsiu – pirmoji projekto paroda, surengta 2010 m., buvo skirta interjerui – menininkai tąkart „pasidalino“ Užutrakio dvaro erdves ir tarsi replikavo joms, vietos istorijai savo kūriniais. Antroji, vykusi pernai, buvo skirta peizažo temai, o kartu paminėjo parko kūrėjo Fransua Andre mirties šimtmetį.
|
Tarp balta ir juoda
Eleonora Bernotaitė
Bakalaurė Monika Račkauskaitė. „Laikas ir popierius“. Bakalauras Petras Navickas. Aplikacija „ISK” planšetiniam kompiuteriui. Vadovas lekt. Marius Bartkus Kai mėlynas automobiliukas Maironio gatvėje, išvažiavęs į priešpriešinę juostą, trenkėsi į vyšninės spalvos automobilį, VDA Grafinio dizaino katedros absolventai buvo ką tik pradėję baigiamųjų darbų gynimosi procesą.
|
Abstrakti grafika įvairiomis priemonėmis
Eglė Juocevičiūtė
Vidmina Stasiulytė. Instaliacijos „Homo“ fragmentas. 2012 m. J.Lapienio nuotr. Kai kuratoriai ar galerininkai eksponuoja grupinę parodą, sudarytą iš įvairiomis priemonėmis sukurtų darbų, daugiausiai laiko užima atskirų darbų sujungimas į vizualias ir idėjines grupes bei šių darbų grupių jungčių ir ribų nustatymas.
|
Siūlas, adata ir žirklės
Monika Krikštopaitytė
Laisvydė Šalčiūtė. „Šokis“. 2005 m. Iš knygos „Vaizdinis posūkis“ Kiekvienoje srityje yra savi pirmo būtinumo įrankiai. Dažniausiai trys.
|
Kauno bienalė kviečia teikti paraiškas
7 MD
Kauno bienalė, iki šiol gerai žinota kaip šiuolaikinio tekstilės meno lopšys, palaipsniui išaugo savo marškinius (žanrinio renginio rėmus).
|
|