Apsvaigęs nuo galios ir tuštumos (kapitalizmas)
Živilė Pipinytė
Auksinis Volstryto berniukas – dvidešimt aštuonerių milijardierius Erikas Pakeris – nusprendžia apsikirpti. Nepaisydamas apsaugininko perspėjimų, jis sėda į baltą limuziną ir leidžiasi į kelionę per visą Niujorką, į kitą miesto galą. Kelionė truks ištisą dieną. Ją lydės seksas, kraujas ir intelektualūs paistalai. Davido Cronenbergo filme „Kosmopolis“ („Cosmopolis“, Prancūzija, Kanada, Italija, Portugalija, 2012) ši kelionė milžinišku miestu įgys apokaliptinės vizijos, kapitalizmo alegorijos, perversiško kelio filmo bruožų.
|
Kosmosui nereikia kalėjimų
Živilė Pipinytė
Prieš dvidešimt metų Lucas Bessonas buvo laikomas viena didžiųjų prancūzų kino vilčių.
|
Ispanai Lietuvoje
Živilė Pipinytė
Gaila, kad blogiausias erotines scenas renka tik anglų kalba parašytos literatūros specialistai.
|
Naciai atakuoja!
Živilė Pipinytė
Parodytas šių metų Berlinalėje Timo Vuorensolos „Geležinis dangus“ („Iron Sky“, Suomija, Vokietija, Australija, 2012) iškart tapo festivalio sensacija. Berlyne žiūrėti pastišą apie Žemę užkariauti nusprendusius nacius iš Mėnulio, žinoma, smagu. Tačiau entuziazmas, kurį iš pradžių sukelia filmas, greit nuslūgsta.
|
Metafizika masėms?
Živilė Pipinytė
„Kas aš esu?“ „Kas mane sukūrė?“ „Koks mano tikslas?“ Šiuos metafizinius klausimus užduoda sau ir kitiems naujo Ridley Scotto filmo „Prometėjas“ („Prometheus“, JAV, 2012) personažai.
|
Klausiantis kinas
Živilė Pipinytė
Kad svarbiausius šiųmetinės Gdynės apdovanojimus susirinks Agnieszkos Holland filmas „Tamsoje“, buvo galima spėti iš anksto.
|
Maištininkai pralaimi?
Živilė Pipinytė
Šiemet Gdynėje ramiau – mažiau ne tik filmų, bet ir žmonių. Laikas nelabai patogus ir į Kanus susirengusiems kino profesionalams, ir ankstesniais metais sales apgulusiems aukštųjų ir ypač kino mokyklų studentams.
|
Gdynė siūlo diskutuoti
Živilė Pipinytė
Pirmadienį prasidės 37-asis Gdynės kino festivalis. Šiemet jis rengiamas anksčiau nei įprastai, kad laikas nesutaptų su po mėnesio Lenkijoje prasidėsiančiu Europos futbolo čempionatu.
|
Jis nuskendo
Živilė Pipinytė
Po Steveno Soderbergho filmo „Prarasta kontrolė“ („Haywire“, JAV, 2012), manau, ne vienas žiūrovas pasijus sutrikęs ar net apgautas. Tačiau gal režisierius būtent to ir siekė?
|
Nelaimių didvyriai
Živilė Pipinytė
Mergina stipri
Živilė Pipinytė
Paauglių ir vaikų literatūros fenomenas, prasidėjęs pasakojimu apie berniuką burtininką Harį Poterį, netruko persikelti į kino ekranus. Vaikai auga greitai, ir Hario Poterio entuziastų karta netrukus užleido vietą kitai, kuriai imponavo Stephenie Meyer trilogija apie jaunus įsimylėjusius vampyrus. Ji taip pat netrukus buvo ekranizuota.
|
Asmeniški susitikimai su voveraitėmis
Živilė Pipinytė
Dvi „Kino pavasario“ savaites praleisti kino teatre vis dėlto yra daug.
|
Žiurkėnas gyvas
Živilė Pipinytė
„Kino pavasario“ atidarymas baigėsi netikėtu rengėjų pasiūlymu. Šventiškai nusiteikusiai puošniai publikai buvo pakištas veidrodis. Juokas kino salėje liudijo, kad žiūrovai „Kivirče“ atpažino save. Paradoksas, bet tai nuteikia optimistiškai, nors Romano Polanskio filmas, ko gero, nepalieka jokios vilties.
|
Realybės pasakos
Živilė Pipinytė
Mike’o Leigh vadovaujamą žiuri galima pasveikinti – iš sudėtingos situacijos išsisukta beveik idealiai.
|
Gerų ketinimų filmai
Živilė Pipinytė
Šiemet Berlinalė man prasidėjo Angelinos Jolie debiutu „Kraujo ir medaus žemėje“ („In the Land of Blood and Honey“).
|
Kas dabar yra kinas
Živilė Pipinytė
Vakar prasidėjo Berlinalė, tradiciškai pristatanti šimtus filmų ir susitikimų su jų autoriais. Festivalio įtaiga milžiniška – noriu suspėti pamatyti viską, nors prieš važiuodama, regis, jau suplanavau, kas svarbiausia. Bet planai keičiasi ir netikėtumai tampa didžiausiu kiekvieno festivalio malonumu. Festivalis svečioje šalyje visada malonumas – gali į šalį atidėti nepadarytus darbus, susitikimus, buities rūpesčius. Berlinalė man – lyg gyvenimo pertrauka, užpildyta keistų ir netikėtų vaizdų. Bet apie staigmenas kitą kartą. Kol kas apie tai, ką noriu pamatyti.
|
Reginio ir jausmų
Živilė Pipinytė
Greitai bus pusė amžiaus, kai galingąjį Holivudą sunku įsivaizduoti be Steveno Spielbergo. Jo filmų biudžetai – milžiniški, temos – nuo Juros periodo parko iki Holokausto. Kaip tikras burtininkas Spielbergas sugeba užburti ir pravirkdyti žiūrovų mases, laukiančias iš kino reginio ir jausmų. Spielbergas suvokia savo galią. Didaktišką filmą visai šeimai „Karo žirgas“ („War Horse“, JAV, 2011) jis pasirinko neatsitiktinai.
|
Tėvynė yra kinas
Živilė Pipinytė
„Miegančių drugelių tvirtovė“ Kai iš filmo sužinau ką nors nauja apie save ar pasaulį, sakau, kad tai – geras filmas.
|
Atsisveikinant su griuvėsių amžiumi
Živilė Pipinytė
Detektyvai – geriausias būdas atsipalaiduoti, o kartu sužinoti šį tą svarbaus apie žmones bei pasaulį.
|
Kino magija
Živilė Pipinytė
Neseniai gavau laišką, kurio autorius retoriškai dūsavo ir klausė, kodėl lietuvių publika neina į Michelio Hazanaviciaus filmą „Artistas“ („The Artist“, Prancūzija, 2011), taip mielai žiūrimą įvairiuose žemynuose. Man regis, atsakymas aiškus: publika, kuri patiria patriotinę palaimą žiūrėdama erzacinį filmą apie tautos didvyrį Tadą Blindą, dar nepasirengusi masiškai džiaugtis subtiliu ir nespalvotu nebyliojo kino pastišu.
|
|