Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 82

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/main.inc.php on line 191
7 meno dienos > Raktazodziai
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
Teatras

Teatras: kartą, ne visiems laikams

Rimas Tarška
„Ten būti čia“. G. Zinkevičiaus nuotr.
Šiek tiek keista, kad Lietuvoje, veik neabejotinai (ir daugiaprasmiškai) teatro krašte, gana mažai kalbama apie teatrą.

Nuorodos į kitų internetinių leidinių aktualias kultūros ir meno publikacijas.

7MD LINK

„Meno forto“ vasaros maršrutai

7 MD
„Dieviškoji komedija“. D. Matvejevo nuotr.
Teatrui „Meno fortas“ ši vasara gausi gastrolių. Birželio mėnesį legendinis režisieriaus Eimunto Nekrošiaus spektaklis „Hamletas“ buvo vaidinamas istoriniame W. Shakespeare’o teatre „The Globe“ Londone, vėliau F. Dostojevskio „Idiotas“ vyko į Rusijos Tatarstano Respublikos sostinę Kazanę, kur šį spektaklį žiūrėjo, aptarė ir analizavo į edukacinį forumą susirinkę įvairių teatro sričių profesionalai ir pedagogai iš visos Rusijos.

Artėja „Mindaugo trienalė“ (rugpjūčio 24 d. – rugsėjo 9 d.)

7 MD
Mindaugas
Šiuolaikinio meno centro šiemetinė, 11-oji Baltijos tarptautinio meno trienalė skirta kinui ir performansui, jos kuratoriai – Roterdamo „Witte de With“ meno centro direktorė Defne Ayas ir Londono „LUX“ direktorius Benjaminas Cookas. Defnės Ayas kvietimu prie komandos prisijungė ir Niujorke gyvenantys menininkai Michaelis Portnoy ir Ieva Misevičiūtė. Kuratoriai nutarė pristatyti trienalės menininkų kūrybą per radikaliai mažą tūrį – vieną vienintelį žmogų.

Verta legendos: Olga Švede-Dubeneckienė-Kalpokienė

Giedrė Jankevičiūtė
Petras Kalpokas. O.D. portretas. Apie 1923 m.
Šiuo rašiniu įkandin kolegos Donaldo Strikulio, birželio pradžioje paskelbusio parodos „Spalvos ir šokio paviliota“ recenziją savaitraštyje „Literatūra ir menas“, norėčiau atkreipti „7 meno dienų“ skaitytojų dėmesį į Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejuje veikiančią intriguojančią parodą, skirtą Olgos Švede-Dubeneckienės-Kalpokienės (1891–1967) 120-ųjų metų sukakčiai.

Akimirkos tigro glėbyje

Vilmantas Juškėnas
Naujojo mąstymo mokykla. Autoriaus nuotrauka
Pabaiga. Pradžia Nr. 27 (995)

Naujas 73-as Lietuvos nacionalinio dramos teatro sezonas

7 MD
Nuo Lietuvos nacionalinio dramos teatro stogo atsiveriančią Vilniaus senamiesčio panoramą stebėjo neįprastai gausi minia. Netradicinėje ir ne kiekvienam prieinamoje erdvėje praėjusį LNDT sezoną apžvelgė ir artėjantį 73-iąjį pristatė teatro generalinis direktorius Martynas Budraitis, LNDT meno vadovas Audronis Liuga ir pirmosios naujo sezono premjeros režisierius Oskaras Koršunovas.

Vaizdinių eksperimentų erdvėje

Daiva Šabasevičienė
Kirsten Dehlholm
Birželio 21 d. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre vyko žinomos danų menininkės Kirsten Dehlholm ir jos vadovaujamo teatro „Hotel Pro Forma“ eksperimentinės operos „Karo suma“ („War Sum Up“) vaizdo įrašo peržiūra bei susitikimas su režisiere.

Akimirkos tigro glėbyje

Vilmantas Juškėnas
Teatras „Lėlė” Kinijoje. Vilmanto Juškėno nuotrauka
75 šalių lėlininkus vienijanti UNIMA (Union Internationale de la Marrionette) – seniausia tarptautinė teatrinė organizacija, įkurta 1929 m. Prahoje. Kas ketverius metus UNIMA rengia pasaulinį lėlių teatrų festivalį ir kongresą. Tai vienas didžiausių prestižinių tarptautinės lėlininkų bendruomenės renginių, kaskart organizuojamas vis kitoje šalyje. Šiais metais festivalis ir kongresas vyko pietvakarių Kinijos mieste Čengdu – į jį gegužės pabaigoje sugužėjo lėlininkai iš visų pasaulio kampelių.

Prancūzijoje krikščionofobija kaltinami menininkai atvyksta ir į Lietuvą

7 MD
Scena iš Romeo Castellucci spektaklio „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“. Klaus Lefebvre nuotr.
Gegužį išrinktas naujasis Prancūzijos prezidentas François Hollande’as, pasisakantis už homoseksualių asmenų santuoką, jau spėjo savo pavarde papuošti Prancūzijos radikaliųjų katalikų instituto „Civitas“ sudarinėjamą krikščionofobų sąrašą. Šiame sąraše, greta prezidento, – ir užsieniečiai teatro menininkai: italas Romeo Castellucci bei argentinietis Rodrigo Garcia, kurie praėjusių metų pabaigoje Paryžiuje pristatė kontroversiškus kūrinius, įkaitinusius prancūzų sostinę iki katalikų protestų. Šių metų rudenį abu menininkai viešės „Sirenų“ teatro festivalyje, o „Sirenų“ klube lietuviai turės galimybę „gyvai“ pakalbinti kūrėjus rūpimomis temomis.

Geriausio aktoriaus prizas Vladui Bagdonui

7 MD
Vladas Bagdonas filme „Dirigentas”
Sekmadienį Šanchajuje baigėsi penkioliktą kartą vykęs tarptautinis kino festivalis. Žiuri, kuriam vadovavo garsus prancūzų režisierius Jeanas-Jacques’as Annaud, geriausio aktoriaus apdovanojimą skyrė Vladui Bagdonui, suvaidinusiam pagrindinį vaidmenį Pavelo Lungino filme „Dirigentas“.

Po gastrolių aktoriai kaupia jėgas naujam sezonui

7 MD
OKT gastrolėse. Nuotrauka iš OKT archyvo
Iš gastrolių po Sibirą grįžę OKT / Vilniaus miesto teatro aktoriai galės atsipūsti – kelionių maratonas baigiasi ir teatre tuoj prasidės atostogos. Pailsėję rudenį aktoriai vėl stos ant scenos, kur susitiks su Lietuvos publika. Kad susitikimas įvyktų, OKT skelbia naujo sezono spektaklius, į kuriuos jau galima įsigyti bilietus.

Dama nonkonformistė

Daiva Šabasevičienė
Rimantė Valiukaitė ir Vytautas Rumšas spektaklyje „Damos vizitas”. D.Matvejevo nuotr.
Friedricho Dürrenmatto „Damos vizitas“ baigė visų Lietuvos dramos teatrų premjerų maratoną. Be peržiūros, spektaklis suvaidintas tik vieną kartą, ir suprantama kodėl: jis – dar „žalias“, sustingęs, panašus į Senosios damos – multimilijonierės Klaros Cachanasian – kojos protezą. Tokia teatrų kasdienybė. Visi stengiasi iš paskutiniųjų, o vėliau atsakomybė už spektaklio kokybę lieka kyboti ore.

Nusirenk!

Kristina Steiblytė
„Prologas”
Kovai su auditorijos baime seniau būdavo siūloma įsivaizduoti visus nuogus: tarsi ir komiška (o juokas sumažina įtampą), ir sulyginamas visų statusas, tad nebėra ko bijoti. Keistas pratimas, kurį taikant galima sulaukti ir visai ne to, ko tikėtasi. Tačiau pati mintis, kad nuogumas nuginkluoja, paverčia pažeidžiamesniais ir atviresniais, įdomi. Panaši mintis sujungė ir birželio pradžioje „Menų spaustuvėje“ rodytus tris performansus: lenko Wojteko Ziemilskio „Prologą“, italų Alessandro Sciarroni „Džozefą“ bei Chiaros Bersani ir Matteo Ramponi „Tavo merginą“.

Post(e)migracinis teatras

Rasa Vasinauskaitė
„Griuvėsiai/Razvalinai“
Pabaiga. Pradžia nr. 23

Miltinio ragai

Audronis Liuga
Juozo Miltinio teatras vėl „ant bangos“. Iš šviesaus atminimo teatralų sostinės šiandien jis tapo skandalų centru. Legendinio teatro likimas kelia aimanas dėl jo įkūrėjo vardo niekinimo. Tačiau neskubėkit raudoti. Ar nematot virš nesibaigiančių rietenų verpeto kyšančių šelmiškų paties Maestro ragų?

Post(e)migracinis teatras

Rasa Vasinauskaitė
„Degėsiai”
Įprastai gegužės pabaigoje Torūnėje (Lenkija) vykstantis tarptautinis teatro festivalis „Kontakt“ savo istoriją pradėjo kurti iš naujo. Dvidešimt metų organizuotas pamečiui ir pernai padaręs pertrauką, dabar savo žiūrovus festivalis kvies kas dveji metai. Tiesa, tarp 20-ojo ir 21-ojo „Kontaktų“ pernai spėjo įsiterpti jauniems lenkų menininkams skirtas debiutų festivalis „Pirmasis kontaktas“, kurį taip pat numatyta rengti kas dveji metai.

Platus atstumtųjų ratas

Milda Brukštutė
„Sonia”. D.Matvejevo nuotr.
Kaip ir kasmet, didžioji dalis festivalio publikos – teatrologai, režisieriai ir aktoriai. Toks mažas NDA žiūrovų ratas man vis dar lieka paslaptis.

Oskaras Koršunovas Lenkijoje pripažintas geriausiu režisieriumi

7 MD
Oskaras Koršunovas. D.Matvejevo nuotrauka iš OKT archyvo
Torūnėje vykusiame svarbiausiame, daugiau nei 20 metų gyvuojančiame Lenkijos tarptautiniame festivalyje „Kontakt“ Oskaras Koršunovas pripažintas geriausiu režisieriumi. Menininkas šį titulą pelnė už spektaklį pagal M. Gorkio pjesę „Dugne“.

„MonoBaltija“: formos ir spalvos

Daiva Šabasevičienė
„De Sadas – Žiustinai“
Penkias dienas vykstantis renginys – pati tikriausia teatro laboratorija: rodomi spektakliai, o po jų susitinkama su žiūrovais ir aktyviai diskutuojama. Aleksandras ir Stanislovas Rubinovai, į festivalį sukvietę trylika profesionalių spektaklių iš vienuolikos šalių, sudarė sąlygas įvertinti šiandieninę monospektaklių situaciją. Atrodo, kad susvetimėjusiame pasaulyje monodramos tampa vis reikalingesnės, konkuruoja su kitų tipų spektakliais, įgaudamos pačių įvairiausių formų ir spalvų.

Puslapiai: |1|2|3|4|5|...|8|...|12|...|16|...|20|...|24|



« Atgal

Kiti raktiniai žodžiai