Veidrodžių teikiama nauda
Monika Krikštopaitytė
F. François-Xavier Fabre. Amelijos Oginskytės portretas. 1808 m. Kartą teko pagyventi mėnesį be veidrodžio. Buvo įdomu, nes pradėjau fantazuoti, koks būtų bendravimas, savęs ir kitų suvokimas neturint atspindžio. Visiškai kitokia būtų ir kultūra. Fotografija neegzistuotų. Liktų tik vaizdavimas, paremtas įsivaizdavimu. Labiau pasikliautume kitais jutimais.
|
VDA Skulptūros katedra kviečia
7 MD
Laima Dagytė. Be pavadinimo. 2011 m. Jono Vaitiekūno nuotrauka Vilniaus dailės akademijos naujuosiuose rūmuose (Malūnų g. 5) visą savaitę sausio 9–13 d. 10–16 val. vyks skulptūros studentų bakalauro, magistro studijų darbų peržiūra.
|
Provokuojantis butas
Karolina Tomkevičiūtė
Renata Tamošiūnaitė. Parodos „B.U.T.A.S“ fragmentas. Nuotrauka iš VDA „Artifex“ archyvo Ar teko kada patirti tą jausmą, kai pirmą kartą tampi svečiu naujoje, dar nepažintoje teritorijoje? Kai tas neapsakomas mandagumas ragina nusiauti batus, o šeimininkas taip pat mandagiai prašo juos pasilikti ir jaustis kaip namuose. Kai norisi smalsiu žvilgsniu ištyrinėti visus kampelius, žinoma, tik slapta, kad tik šeimininkas neįtartų. Panašius jausmus gali sukelti ir sostinės senamiestyje įkurtas Renatos Tamošiūnaitės „B.U.T.A.S“. Jaunoji menininkė tradiciškai kviečia jaustis kaip namuose, ir batų čia nereikia nusiauti, o ir visas kerteles galėsite drąsiai ištyrinėti.
|
Snigs
Agnė Narušytė
Vidmantas Ilčiukas. „Užupio 22”. 2008 m.
|
Kas įsiminė 2011 metais dailėje
7 MD
Viena iš kuratorių Eglė Mikalajūnė pristato parodą „Paminklai, kurių nėra. Pasivaikščiojimas po Vilnių“. Tai jokiu būdu nėra ilgo tiriamojo darbo rezultatai (objektyvūs topai), o greičiau atminties improvizacijos (savotiškas jam session). Menotyrininkai buvo paprašyti rimtai arba vardan smagumo patyrinėti atmintį, pamėgint išskirti šių metų atradimus, parodas, menininkus(-es), knygas, tekstus, įvykius, meno kritikus(-es), mintis, diskursus, jei norėtųsi – nesąmones, lūkesčius, prieštaravimus, stebuklus, anotacijas, TV laidas, komentarus – tiesiog metų įspūdžius. Punktai buvo surašyti daugiau tam, kad sužadintų atmintį. Tačiau buvo galima jų ir visai nepaisyti. Dėkojame visiems įsitraukusiems!
|
Savojo laiko ir tradicijos liudytojai
Rita Pauliukevičiūtė
Paveikslo aptaisų dalis. Vilnius. XVIII a. III ketv.
A.Baltėno nuotraukos Bažnytinio paveldo muziejuje Vilniuje nuolatinę ekspoziciją pratęsė nauja paroda, surinkusi Vilniaus auksakalių sakralinius dirbinius nuo XVI a. iki XX a. pradžios. Eksponatai atkeliavo iš Vilniaus, Kaišiadorių, Kauno, Panevėžio ir Vilkaviškio vyskupijų bažnyčių bei Lietuvos dailės, Lietuvos nacionalinio ir Trakų istorijos muziejų.
|
Dvasingumo paieškos
Kristina Stančienė
Jurga Ivanauskaitė. „Sapnai apie Tibetą (arba Atsisveikinimas su Dharamsala)“. 1994 m. Rašytojos atminimui skirtoje parodoje ji pristatyta kaip dailininkė. Atskleista iki šiol mažiau žinota jos kūrybos dalis, tikriau – nupiešti, nutapyti žodžiai, mintys, patirtys. Ši sąsaja stipri ne tik dėl to, kad ne vieną menininkės romaną iliustruoja jos pačios sukurti paveikslai. Jurgos Ivanauskaitės herojai, kelionių įspūdžiai, Rytų religijų patirtis čia tiesiog rado dar vieną pavidalą, labiau apčiuopiamą nei tekstuose.
|
Tylos estetika
Lijana Šatavičiūtė
Danutė Jonkaitytė. „Vyro galva II“. 1983 m. Nuotrauka iš „Artifex“ archyvo Neseniai parodytą, apie konkrečios galerijos erdvę galvojant kurtą instaliaciją / koliažą „Esu“ (2011) būtų galima įvardyti kaip dailininkės kūrybinio kelio apibendrinimą.
|
Nepažįstami keistumai
Eglė Juocevičiūtė
Flo Kasparu. Kadras iš videofilmo „21.05.09“ Paryčiais tuščios Talino gatvės ir po jas lakstantis baltas žirgas. Ir istorija apie tas naktis ir dienas, kai kažkur dingsta visi žmonės, apie žmonių bejėgystę prieš sistemą, tamsą ir aklumą, bei iš hipodromo arklidžių išleistus žirgus.
|
Pasakojimas su paralelinėmis istorijomis
Aistė Paulina Virbickaitė
Algis Griškevičius. „Paskutinė stotelė“. 2011 m. Nėra čia ko slėpti. Kalbant apie paveikslus, žmones dažniausiai domina du klausimai: per kiek menininkas juos nutapo ir už kiek parduoda.
|
Kada meniniai projektai tampa politiniais
Monika Krikštopaitytė
Yinka Shonibare, MBE. „Kaukių balius“ („Un Ballo in Maschera“). 2004 m. (HD skaitmeninis videofilmas; trukmė 32 min; tiražas: 6 egz. Menininko nuosavybė; bendradarbiaujant su Jameso Cohano galerija, Niujorkas, Šanchajus)
|
Sermėginė tiesa
Jūratė Katinaitė
Anita Karpinska. „Jėzus Kristus buvo astronautas“. 2011 m.
Nuotrauka iš JTP archyvo. Mintis dar kartą panagrinėti kai kuriuos mūsų meno pasaulio reiškinius kilo pasižvalgius po rudenėjančio Vilniaus galerijose eksponuojamas parodas.
|
Apie miegalius
Danutė Gambickaitė
Ši paroda pirmą kartą pristatyta Milano „Peep-Hole“ meno centre. „Miegaliumi“ taip pat vadinamas ir reiškinys, „kuris jau egzistuoja ir daro įtaką savo aplinkai, bet dar nėra pastebėtas, suvoktas“.
|
Industrijos saulėlydis
Eglė Juocevičiūtė
Žilvinas Lanzbergas. Instaliacijos „Sun Set“ fragmentas. 2011 m. 7MD nuotrauka
|
Atminties dabartis
Laima Kreivytė
Kęstučio Grigaliūno instaliacija „Aš nežinojau, Mylimasai, kad bučiuoju tave paskutinį kartą" LDS Pamėnkalnio galerijoje. G.Jucevičiaus nuotr. Kęstutis Grigaliūnas yra menininkas, kurio dirbtuvė jau ne vieni metai yra Lietuvos ypatingojo archyvo KGB fondai.
|
Vaikystės mitų griovėjas
Kristina Stančienė
Į jau tris dešimtmečius Lenkijoje gyvenančio Stasio Eidrigevičiaus kūrybą pastaruoju metu nukrypo įdėmūs Lietuvos dailėtyrininkų, kuratorių žvilgsniai. Šių metų balandį Nacionalinėje dailės galerijoje surengta retrospektyvinė menininko paroda, o visai neseniai, spalio 20 d., NDG pristatytas jo kūrybos albumas „Stasys" (išleido LDS leidykla „artseria", knygos sudarytojos - Erika Grigoravičienė ir Ramutė Rachlevičiūtė, dailininkas – Jokūbas Jacovskis).
|
Nuo objekto prie proceso
Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė
Laura Pold. „Lova“. 2010 m. Vis augantis jauniems tapytojams skirtas konkursas „Jaunojo tapytojo prizas" kasmet sulaukia dėmesio ir diskusijų. Konkursinis reprezentavimo pavidalas skatina kalbėti ne tik apie jaunus menininkus, bet ir apie konkurso funkcijas Lietuvos tapybos kontekste. Pasibaigus jau trečiam konkursui, nuomonėmis dalinasi menininkai ir menotyrininkės.
|
Refleksijos beieškant
Monika Krikštopaitytė
Vygantas Paukštė. „Plauna galvą“. 1999 m. Iš Modernaus meno centro archyvo Kadangi politikai daugiau nei kultūros bendruomenė viešai kalba apie kultūros įvykius, „7 meno dienos" nusprendė inicijuoti diskusijos pradžią apie Modernaus meno centrą tarp dailės profesionalų.
|
Mecenatystės ypatumai
Monika Krikštopaitytė
Snieguolė Michelkevičiūtė. Iš ciklo „Moteris apie vyrus“. Serija „Vyras ir jo dvasia“ Nr. 37. 1995 m. Iš Modernaus meno centro archyvo Žinia, kad privatūs asmenys – Danguolė ir Viktoras Butkai – nori sukaupti vertingą Lietuvos dailės rinkinį, pastatyti daugiafunkcinį muziejų, įdomiai bei prieinamai suformuluoti jo turinio pristatymą ir visa tai padovanoti valstybei, buvo netikėta.
|
Ar pavyko perrašyti pasaulius?
7 MD
Daniel Canogar. „Skeneris”. Fragmentas. 2011 m. Menotyrininkė Goda Giedraitytė kalbasi su Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro direktoriumi, menotyrininku, specialaus Maskvos šiuolaikinio meno bienalės (toliau – MŠMB) projekto „Estetika vs. Informacija. Vol. 2“, kuratoriumi Ignu Kazakevičiumi.
|
|