Vaizdinių eksperimentų erdvėje
Birželio 21 d. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre vyko žinomos danų menininkės Kirsten Dehlholm ir jos vadovaujamo teatro „Hotel Pro Forma“ eksperimentinės operos „Karo suma“ („War Sum Up“) vaizdo įrašo peržiūra bei susitikimas su režisiere.
„Hotel Pro Forma“ – tarptautinė vaizdinių laboratorija, kurioje gimsta tarpdisciplininiai meno projektai, konceptualiai jungiantys muzikines ir vaizdines išraiškos priemones. Laboratorija, veikianti nuo 1985-ųjų, yra sukūrusi pusšimtį darbų, jie pristatyti daugiau nei 30 šalių. Vienas naujausių projektų „Karo suma“ sukurtas bendradarbiaujant su Latvijos nacionaline opera, spektaklį įkvėpė tradicinė (teatras no) ir šiuolaikinė populiarioji (manga piešiniai)...
|
Akimirkos tigro glėbyje
Teatras „Lėlė” Kinijoje. Vilmanto Juškėno nuotrauka 75 šalių lėlininkus vienijanti UNIMA (Union Internationale de la Marrionette) – seniausia tarptautinė teatrinė organizacija, įkurta 1929 m. Prahoje. Kas ketverius metus UNIMA rengia pasaulinį lėlių teatrų festivalį ir kongresą. Tai vienas didžiausių prestižinių tarptautinės lėlininkų bendruomenės renginių, kaskart organizuojamas vis kitoje šalyje. Šiais metais festivalis ir kongresas vyko pietvakarių Kinijos mieste Čengdu – į jį gegužės pabaigoje sugužėjo lėlininkai iš visų pasaulio kampelių.
Tarp jų buvome ir mes – Vilniaus teatro „Lėlė“ atstovai, į šią tolimą Rytų šalį atkeliavę vaidinti „Muzikinės dėžutės“ – spektaklio, jau pelniusio ne vieną apdovanojimą tarptautiniuose festivaliuose. Po kontrastų, patirtų per viešnagę Kinijoje, šiandien prisimenu „didžiąją kelionę“ kaip nuotykį, pranokstantį visus išankstinius lūkesčius, supurtantį mūsų grupės europietiškus įpročius ir dovanojantį unikalios patirties akimirkas...
|
Prancūzijoje krikščionofobija kaltinami menininkai atvyksta ir į Lietuvą
Scena iš Romeo Castellucci spektaklio „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“. Klaus Lefebvre nuotr. Gegužį išrinktas naujasis Prancūzijos prezidentas François Hollande’as, pasisakantis už homoseksualių asmenų santuoką, jau spėjo savo pavarde papuošti Prancūzijos radikaliųjų katalikų instituto „Civitas“ sudarinėjamą krikščionofobų sąrašą. Šiame sąraše, greta prezidento, – ir užsieniečiai teatro menininkai: italas Romeo Castellucci bei argentinietis Rodrigo Garcia, kurie praėjusių metų pabaigoje Paryžiuje pristatė kontroversiškus kūrinius, įkaitinusius prancūzų sostinę iki katalikų protestų. Šių metų rudenį abu menininkai viešės „Sirenų“ teatro festivalyje, o „Sirenų“ klube lietuviai turės galimybę „gyvai“ pakalbinti kūrėjus rūpimomis temomis.
„Civitas“ instituto nuomone, Castellucci ir Garcia spektakliai „Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją“ ir „Golgotos piknikas“, sukurti pagal pačių režisierių parašytas pjeses, yra šventvagystė ir krikščionofobijos apraiška. Kovodami su ja, jie ne tik surengė protestus ir maldas viešose miesto vietose, bet ir ėmėsi radikalesnių veiksmų: grasino nužudyti teatro „Théâtre du Rond-Point“, kuriame turėjo vykti „Golgotos pikniko“ premjera, vadovą, vėliau du...
|
|