„Kalbanti“ muzika
Mischa Maisky. D.Matvejevo nuotr. Savaitę trukusį (birželio 1–8 d.) XVI Vilniaus festivalį vainikavo violončelės virtuozo Mischos Maisky’o (Belgija) koncertas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, dirigavo Robertas Šervenikas.
Programoje skambėjo Juozo Pakalnio „Romantiškoji uvertiūra“, Dmitrijaus Šostakovičiaus Koncertas violončelei ir orkestrui Nr. 1 Es-dur ir Johanneso Brahmso Trečioji simfonija F-dur. Šią ne tik koncertą, bet ir visą festivalį užbaigusią J. Brahmso simfoniją vainikavo santūrūs akordai – tarsi nuėjimas į tylą, jie nuskambėjo gana netikėtai ir subtiliai. Lyg daugtaškis, kviečiantis klausytojus savistabai (nors po tylių garsų nugriaudėjo garsios...
|
Ką išdaigino Jesės atžala?
„Ensemble Venance Fortunat“. D.Matvejevo nuotr. Turbūt ne vienas esame viešėję Prancūzijoje, o keliaudami iš Paryžiaus pietvakarių kryptimi greitkelio dešinėje pastebėję du didingus Šartro katedros bokštus. Iškilus statinys, nors patyręs daug istorinių kataklizmų, išgyvenęs gaisrus, karus, buvęs ir apgriautas, ir atstatytas, šiandien tebėra unikalios viduramžių kultūros liudytojas. Išsaugojusi daug netvaraus vaizduojamojo meno vertybių, ši katedra ir šiandien byloja apie savitus meno kūrybos procesus, prasidėjusius antro tūkstantmečio pradžioje ir sujungusius į bendrą paveldą ne vien dailę, skulptūrą, auksakalystę, bet ir žodį, muziką.
Tokia įžanga galbūt pravers aptariant Vilniaus festivalio koncertą, vykusį birželio 5 d. Šv. Jonų bažnyčioje, kuriame klausėmės senosios muzikos ansamblio iš Prancūzijos „Ensemble Venance Fortunat“. Pasivadinęs VI a. gyvenusio šventojo Venancijaus Fortunato vardu, ansamblis jau ne vieną dešimtmetį propaguoja ankstyvųjų ir brandžiųjų viduramžių muziką, prikelia iš užmaršties ne tik tuometinės Prancūzijos, bet ir kitų Europos kraštų muzikos...
|
Gyvybingas rečitalis stagnuojančiame festivalyje
Almas Švilpa. D.Matvejevo nuotr.
Žvalgantis po senutės Europos festivalių, sulaukusių auksinių, deimantinių jubiliejų ar dar garbingesnio amžiaus, programas nori nenori tenka pripažinti, kad oficialiausias ir prestižiškiausias Lietuvos tarptautinis metinis muzikos renginys – šešiolikmetis Vilniaus festivalis – išgyvena sąstingį ir nuovargį, nors paaugliškas amžius turėtų garantuoti veržlumą ir idėjines „hormonų audras“. Metai iš metų besikartojantis programų inertiškumas vilniečiui tik...
|
Lietuvos pianistės Italijoje
Julijos Morozovos ir Jekaterinos Bieliauskienės fortepijoninis duetas Prieš keletą dienų Italijoje pasibaigė XV tarptautinis muzikos konkursas „Pietro Argento“.
Rossini teatras (Teatro Rossini) Džoja del Kolėje svetingai pasitiko muzikantus iš įvairiausių pasaulio kampelių – Vokietijos, Italijos, Kinijos, Mongolijos, Lenkijos, Rusijos, Ukrainos, Japonijos ir kt. Konkurso dalyvius vertino komisija, ją sudarė įžymūs muzikantai iš įvairių šalių. Lietuvai šiame konkurse atstovavo Julijos Morozovos ir Jekaterinos Bieliauskienės fortepijoninis duetas, konkursinėje programoje atlikęs ne tik užsienio, bet ir Lietuvos kompozitorių...
|
|