Abstrakti grafika įvairiomis priemonėmis
Vidmina Stasiulytė. Instaliacijos „Homo“ fragmentas. 2012 m. J.Lapienio nuotr. Kai kuratoriai ar galerininkai eksponuoja grupinę parodą, sudarytą iš įvairiomis priemonėmis sukurtų darbų, daugiausiai laiko užima atskirų darbų sujungimas į vizualias ir idėjines grupes bei šių darbų grupių jungčių ir ribų nustatymas.
Bandant sukurti nuoseklų kelių skyrių ekspozicinį pasakojimą, galerijos ar parodų rūmų patalpų dydis ir jų išsidėstymas gali būti arba išsigelbėjimu, arba kliūtimi. Dideles sales racionaliausia padalinti laikinomis sienelėmis, o mažose salėse sunku išsitekti. Grupinėse parodose, kurios yra konkrečiai galerijai skirtas meninis projektas (kiekvienas parodoje esantis kūrinys turi aiškią atsiradimo parodoje priežastis ir pasekmes, o pakeistas kitu kūriniu pakeistų ir...
|
Siūlas, adata ir žirklės
Laisvydė Šalčiūtė. „Šokis“. 2005 m. Iš knygos „Vaizdinis posūkis“ Kiekvienoje srityje yra savi pirmo būtinumo įrankiai. Dažniausiai trys.
Siuvėjas išvardintų siūlą, adatą ir žirkles. Kiekvienoje srityje dar būna daugybė ir papildomų prietaisų (rinkos mašina ir išradėjai nesnaudžia), tačiau profesionalas, įspeistas į kampą, apsieitų vien su pagrindiniais, – atlikti darbą tik su priedais yra nemenkas iššūkis. Manant, kad dailėtyrininkui vienas svarbiausių įrankių yra teorinis pagrindas, šia prasme mes ilgą laiką buvome visiški bedaliai – specializuoti tekstai išblaškyti po leidinius, šis...
|
Kauno bienalė kviečia teikti paraiškas
Kauno bienalė, iki šiol gerai žinota kaip šiuolaikinio tekstilės meno lopšys, palaipsniui išaugo savo marškinius (žanrinio renginio rėmus).
Nuolatinė bienalės koncepcijos kaita lėmė, jog renginys tapo globaliu tekstiliniu šiuolaikinio meno reiškiniu, jungiančiu istorines bei kultūrines patirtis, mokslinius tyrimus ir technologinius laimėjimus, asmenines istorijas, socialinius konstruktus, bendradarbiavimo strategijas, tarpdisciplinines praktikas, kūrybines patirtis ir industrijas, „suaudžiančiu“ šiuos veiksnius į nenutrūkstamą kultūros artefaktų tinklą (ar audeklą, kaip pasakytų Teksto teorijos autorius...
|
MMC gyvai: Mindaugo Lukošaičio piešinių peržiūra
Mindaugas Lukošaitis. Iš ciklo „Žydai. Mano istorija“. 2010–2012 m. Modernaus meno centras laikinosiose patalpose (Literatų g. 8, Vilnius) pradeda naują veiklą – atviras kolekcijoje-archyve esančių kūrinių peržiūras.
Per keletą gyvavimo metų MMC spėjo sukaupti apie tris tūkstančius profesionalaus meno (tapybos, grafikos, fotografijos, videomeno, skulptūros) kūrinių. Kolekcija sparčiai kaupiama toliau. Iki šiol daugumą jų buvo galima apžiūrėti tik virtualiai – MMC svetainės galerijoje – www.mmcentras.lt.
Kadangi reprodukcija negali perteikti visų originalo savybių, nuo šiol kas savaitę MMC kviečia apsilankyti neformaliose įsigytų kūrinių peržiūrose....
|
VDA priėmimas į papildomas Europos Sąjungos lėšomis finansuojamas doktorantūros vietas
Skelbiamas priėmimas į papildomas doktorantūros vietas, finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pagal Tyrėjų karjeros programą. Konkursas neeiline tvarka skelbiamas menotyros (dokumentų priėmimas birželio 11–19 d.) ir dailės doktorantūros (dokumentų priėmimas birželio 18–22 d.) kryptyse.
Tematika, laimėjusi konkursą menotyros doktorantūros kryptyje: „Fotografijos istorija ir teorija“, vadovė doc. dr. Agnė Narušytė.
Tematika, laimėjusi konkursą dailės doktorantūros kryptyje: „Fotografijos fenomenas šiuolaikiniame mene“, kūrybinės dalies vadovas prof. Alvydas Lukys, tiriamosios dalies vadovė doc. dr. Agnė Narušytė.
Daugiau informacijos apie stojimo sąlygas ir tvarką rasite www.vda.lt. Magistrantūros studijų ir...
|
|