Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140

Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/archyvas/include/straipsnis.inc.php on line 140
7 meno dienos > Nr. 21 (989), 2012 gegužės 25 d. > Muzika > „Lyrinės scenos“ be lyrikos ir dvasios
Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

„Lyrinės scenos“ be lyrikos ir dvasios

Komentarų yra - 11  
sabina, 2012-05-31 23:59

solistai visai neblogi. Labai nesureiksminciau spliniu partiju sudetingumo. Caikovskis sia opera parase studentams, jauniems dainininkams. Vokalines partijos yra pakankamai patogios ir grazios. Ta patiJanusaite dainavo dar ne tokias sudetingas partijas, kad ir Manon.

Manau, kad, 2012-05-30 16:37

Tikrai, Sandra Janušaitė čia yra nuostabi, tiesiog nuostabi. Tokios Tatjanos nesu mačiusi, ir dėl dainavimo, ir dėl "vidaus". Ir labai vykusi laiško scena - bravo, bravo. Pastatymas kelia klaustukų, bet man patiko, kad Tatjana ir Olga piešiamos kaip paauglės, apskritai, pastatyme tikrai netrūksta labai taiklių režisūrinių užuominų ir jis visiškai pateisina tuos tikslus, kuriuos sau iškėlė režisierius. Vertas dėmesio spektaklis. Bet nelyginčiau su jo jokiu kitu pastatymu, šitas "Eugenijus Oneginas" - daiktas savyje.

Solistai ir kt., 2012-05-30 13:09

kodėl taip norima "nubraukti" solistus? Sakyčiau, puikiai vaidmenis sukūrė S. Janušaitė, Merūnas, Vaškevičiūtė, o ir Juozapaitis, tik tas amžiaus "cenzas" kiek kiša koją... S. Janušaitė savo vokalu tiesiog pribloškė, turint galvoje ir tai, kad ji dainavo visus premjerinius spektaklius non stop. O juk žinom kokios apimties Tatjanos partija. Pritarčiau rašiusiam "žiūrovui" - tikrai, tai buvo n-tasis gyvenime matytas "Oneginas" ir tikrai pirmą kartą nesnūduriavau per laiško sceną! Ir, manau, mažai kas salėje snaudė. Todėl čia ir režisieriaus nuopelnas. Spektaklyje yra pukių režisūrinių vietų, aišku, yra ir nesąmonių. (Vien ko verti tokie "biedni" kunigaikščiai Greminai, kad patys tempiasi apšiurusius lagaminus. Įgrįso veikėjams "įbrukta" psichozė, skeryčiojimaisi, mostagavimai rankomis, isterikos ir pan. Trikė visai nusuprantamas...)

Jelena, 2012-05-27 02:12

Galima daug diskutuoti apie šį spektaklį, tačiau esmė, manau, yra tokia - tai nebuvo Onegino ir Tatjanos istorija. O koks "Eugenijus Oneginas" be savo dviejų personažų? Žiūrėjau antrą premjerą, tai jos metu Lenskis ir Olga buvo daug įdomesni, labiau jaudinantys, nei pagrindinė veikėjų pora. Bet juk tai netvarka?.. Iš didelio rašto išeita iš krašto, o neva atsisakius tam tikrų štampų nebeliko ir spektaklio bazės. Ir jokiu būdu negalima lyginti su talentinguoju "Rigoletu"...

žiūrovui, 2012-05-27 00:09

čia tikrai statytojų galvota apie žiūrovą, nusiteikusį snūstelėti per laiško sceną, priskirtiną prie operinės literatūros šedevrų, tad ką - vargas šitokiame spektaklyje tam, kas tą akivaizdų faktą deramai suvokia?

to Povilui, 2012-05-26 23:56

Jūs labai tiksliai nupasakojote tai, ką pateikė režisierius: subanalintą niekinę dėmesio nevertų menkystų istoriją. Bet jei ši istorija iš tiesų būtų tokia, nebūtų buvę verta tokios operos nei rašyti, nei klausyti. Deja, šis lėkštas "savitas perskaitymas" ir yra vienintelis šiuolaikinis aspektas. Kažkas lygina su Rigoletu, manau yra priešingai - kiek Rigoletas stilingas, koncentruotas ir nei kiek nenukrypstantis nuo operos esmės, tiek šis pastatymas kičinis, suveltas ir sunaikinantis esmę.

Povilui, 2012-05-26 16:03

Bet juk Oneginas ir yra visiskas nevykelis. Nebent turetumet kita pavadinima veikejui, kuris del grynai egoistiniu paskatu atstumia tegu ir naivia ar isikalbeta meile, spaudziamas minios del visiskai trivialiu priezasciu nukepa drauga (nors, pazvelgus idemiau -argi jie is tiesu draugai?), o galiausiai isvydes zydincia Tatjana bukai "patiniskai" siekia susigrazinti ja it prarasta savo nuosavybe. Herojumi to nepavadinciau. O rezisierius man rodos kaip tik gana taikliai sudeliojo visus akcentus ir pateike itikinama traktuote. Juk pagalvojus - nedaug visoje toje istorijoje "dvasingumo".

Povilas, 2012-05-26 15:07

ką gi, vėl diskusijos, bet šį kartą spektaklis tikrai ne elitinio lygio ir diskusija gali vykti tik patiko neopatiko princilu. Dar būtinai palyginus su Bohemiečiais. Iš esmes tikrai jokios poezijos ir taurumo. Banalu ir eklektiška. Daugiau tikėjausi iš režisieriaus iš Rusijos, kur viskas turėtų būti aišku ir dvasinga. Nepavyko. Manau, kad Vitulskio sukurtas ir sudainuotas vaidmuo buvo vienintelis spindulėlis šiame bedvasiame pastatyme.Niekada nepriimsiu tokios Tatjanos-bedvasės ir be poezijos. Kaip ten bedainuotų solistė, vaidmuo-nevykęs, tiksliau , personažo traktuotė. Juozapaitis nepasinaudojo savo ilgamete patirtimi ir sukūrė personažą-nevykėlį. Ar gi apie tai ši opera?

žiūrovas, 2012-05-26 12:45

spektaklis labai patiko, rekomenduoju visiems pamatyti. čia kažkas panašaus į LNOBT Rigoletto pastatymą - arba iškart priimi, arba iškart atmeti - tačiau neįmanoma nepripažint, kad visas sceninis veiksmas yra stipriai sukaltas. kitaip tariant - nesuteikit garbiajai straipsnio autorei malonumo spręsti už jus:) iš retorikos srities - kada pastarąjį kartą žiūrėjot Oneginą, kuriame per laiško sceną pusė salės nemiega?? :)

Jokūbas, 2012-05-26 02:01

Spektaklis išties labai nuvylė. Kažkaip viskas paviršutiniška, vienas tik Merūnas viską ištempė, dar Vaškevičiūtė. Gaila buvo žiūrėti į Juozapaitį, priverstą apsimesti straksinčiu jaunuoliu... Na ir taip toliau, tiesiog harmonijos nebuvimas ir tiek. Vėl turime tradicinį variantą, kai prieš premjerą režisierius visaip kaip smulkiai dėsto savo nuostabias idėjas, o persikėlus į sceną lieka šnipštas. Ir gal nėra šis spektaklis blogas, tiesiog vietomis labai netalentingai išspręstas. Gaila. Neišvengiamai tenka lyginti su bohemiečių Oneginu - nors ten buvo visiškas bardakas, tačiau solistų sudėtis buvo surinkta tokia, kad net ir to šiukšlinėlio nebesimatė. O čia kažkas nesusidėliojo ir išėjus iš salės liko labai slogus įspūdis.

Domas, 2012-05-25 13:35

Pritarčiau autorei. Dabar madinga tapo varganiems režisieriams prisišlieti prie genijų ir darkant jų kūrinius skandalų amžiaus publikos akyse išgarsėti. Be visų taiklių pastebėjimų recenzentė dar galėjo paminėti genialų režisieriaus atradimą - arijas su nutriušusiais kelioniniais čemodanais rankose. Režisierius operą perkėlė iš bajoriškos į mieščionišką aplinką ir ją subanalino. Laimė, kagėbistų dar neįvedė

<< Sugrįžti į straipsnį

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai


Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti