Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
ŠOKIS

Šešioliktasis „Naujasis Baltijos šokis“


Anonsas


Andrius Jevsejevas

Share |
Gegužės 2–9 d. vilniečius ir sostinės svečius jau šešioliktą kartą sveikins tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“.

Šiemet žiūrovams bus pristatyta plati užsienio programa: joje – net 12 užsienio trupių ir choreografų spektaklių. Programoje dominuos spektakliai, kuriuos sukūrė menininkai iš germaniškų kraštų.

 

Festivalį atidarysiančios norvegų kompanijos „Zero visibility corp.“ ir choreografės Inos Christel Johannessen šokio spektaklyje „(ne)įmanoma“ bus kalbama apie amžinus santykių kūrimo konfliktus ir paradoksus. Pasak kūrėjų, pasirinkta spektaklio forma – duetas, o meninė strategija – gundymas.

 

Ne pirmą kartą į „Naująjį Baltijos šokį“ sugrįžtantis danas Palle Granhøjus šiemet pristatys du naujausius savo darbus: gegužės 2 ir 3 d. „Menų spaustuvėje“ bus parodyti du spektakliai-portretai.

 

Šiose šokio kompozicijose danų choreografas sutelkia dėmesį į pasirinktų atlikėjų, tuo pat metu tampančių ir pagrindinėmis spektaklio herojėmis, kūrybą ir asmenybes.

 

Vokiečių kolektyvo „Public in private“ spektaklyje „Allege“ tiriama veiksmo, kylančio ne dėl išorinių veiksnių, o iš vidaus, galimybė. Jasna Layes-Vinovrški ir Clementas Layes savo darbuose nagrinėja socialines, politines ir kultūros struktūras. 

 

Neblogai Lietuvos šokio mėgėjams pažįstama vokiečių trupė „Silke Z. / resistdance“ pristatys šokio ir videomeno spektaklį „Sweded – gyvenimas kaip kopija“. Anot spektaklio autorių, po kino filmo „Malonėkite atsukti“ premjeros 2008 m. tarp interneto vartotojų įsivyrauja nauja mada: žmonės, turintys videokamerą ir šiokią tokią kūrybiškumo gyslelę, kuria „sweded“ filmus – trumpus itin mažo biudžeto klasikinių Holivudo filmų perdirbinius.

 

Festivalio kulminacija taps ir jį uždarys kompanijos „cie toula limnaios“ spektaklis „Every single day“. Tai – kompozicija 7 šokėjams, kurią sukurti choreografę įkvėpė prancūzų filosofo ir rašytojo Albert´o Camus esė„Sizifo mitas“. Tai mėginimas poetinėmis priemonėmis apsvarstyti nuolat augančią absurdo nuojautą. Kaip teigia graikų kilmės kūrėja iš Vokietijos Toula Limnaios, šis jausmas įprastą kasdienišką situaciją priveda prie siurrealumo ribų.

 

Gegužės 4 d. pasirodys svečiai iš Jekaterinburgo (Rusija) – šokio teatras „Provincialnyje tancy“. Jie Nacionalinio dramos teatro didžiojoje scenoje pristatys du spektaklius pagal klasikinius muzikos kūrinius. Pirmasis spektaklis –„Miegančioji gražuolė“ – tai „instaliacija suaugusiesiems“, priminsianti atgijusias vaizdingas freskas ir viduramžių motyvus. Kitas trupės choreografės Tatjanos Baganovos šokio spektaklis „Svadebka“ sukurtas pagal kompozitoriaus I. Stravinskio muziką. 2000 m. šis pastatymas pelnė prestižinį rusų teatro apdovanojimą – „Auksinę kaukę“. Jekaterinburgo šokio teatras „Provincialnyje tancy“ ir choreografė T. Baganova „Svadebką“ pristatys kartu su Lietuvos valstybiniu choru „Vilnius“.

 

Vėl bus galima išvysti ir naujausius kaimynų iš Latvijos ir Estijos choreografinius darbus. Latvių kompanija „Dejas anatomija“ („Šokio anatomija“) ir choreografė Elina Breice pristatys spektaklį „Aš esu dialogas“, o Svetlana Grigorjeva iš Estijos spektaklyje „Sõp rus est“ kels klausimą, kokį gyvenimą gali gyventi „tautinis hermafroditas.

 

Lietuvos šiuolaikinio šokio panorama šiemet sudaryta iš 7 spektaklių. Tai naujausias Vyčio Jankausko šokio teatro spektaklis „Judantys taikiniai“, Erikos Vizbaraitės šokio kompozicija „Kopėčios“, šiemet „Auksinio scenos kryžiaus“ nominaciją už metų debiutą pelnęs gatvės šokio spektaklis „Feel Link“. Menininkų grupė „Žuvies akis“ pristatys Agnijos Šeiko šokio spektaklį „Aikštelėje laisvų vietų nėra“ ir Ingos Kuznecovos bei Petro Lisausko duetą „Ir viskas klojos kuo puikiausiai“, kuris bus rodomas neįprastoje prekybos centro „Europa“ erdvėje. Šiose erdvėse įvyks ir improvizacija bei netikėtumu pagrįstas choreografės Airos Naginevičiūtės spektaklis „Pažadėtas dangus Europos vidury“. Festivalyje planuojama parodyti ir du naujus darbus: jaunos choreografės Austėjos Vilkaitytės spektaklio „Lietuva brangi“ eskizą ir Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklio „Jūra“ pagal M.K. Čiurlionio kūrybą premjerą LNDT Didžiojoje scenoje.

 

Šokama bus ir ant Šiuolaikinio meno centro frontono, kur šokio spektaklį „Tas neaprėpiamas intymumas“ parodys prancūzų „Compagnie Retouramont“. Kuriamas ekspansyvus šokis, per visą pasirodymą susijungiantis daugybėje amplitudžių – nuo pačių asmeniškiausių iki labiausiai išdidintų. Tokia technika leidžia kurti svaiginančius vizualinius priartinimus.

 

Kaip reta plati bus ir festivalio edukacinė programa, kurią sudarys kino filmų apie šokį peržiūros (kino menininkas Algimantas Mikutėnas pristatys filmą „Lora“ apie Lietuvos šiuolaikinio šokio kūrėją Loretą Juodkaitę), „The Forsythe Company“ (Vokietija) skaitmeninių projektų pristatymas ir jau antrus metus šokio kritikės Ingridos Gerbutavičiūtės organizuojamas kritinio rašymo projektas „Šokis žodžiu – ne[w]kritika“.


„7 meno dienos“ Nr.17 (985), 2012-04-27

Versija spausdinimui

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti