Sugrįžimas prie ištakų
Asmik Grigorian (Manon) ir Vaidas Vyšniauskas (De Grijė) M.Aleksos nuotr. Šio sezono sostinės operinio gyvenimo štilį pagaliau sudrumstė režisierė Dalia Ibelhauptaitė, Kongresų rūmų scenoje pristačiusi su „bohemiečių“ trupe rengtą premjerą. Šįkart pasirinkta kiek mažiau žinoma ir Lietuvoje apskritai pirmą kartą statoma Giacomo Puccini opera „Manon Lesko“ – taip tarsi sugrįžtant prie „bohemiečių“ veiklos ištakų, prieš šešerius metus prasidėjusių Puccini „Bohema“.
„Manon Lesko“ ir „Bohemos“ pastatymai giminingi ne tik muzikine kalba, bet ir režisūriniais sprendimais: naujasis pastatymas taip pat konstruojamas įspūdingų, vienas kitą keičiančių paveikslėlių principu, panašių epizodų ypač gausu masinėse scenose. Kita vertus, tai lemia ir būtinybė prisitaikyti prie nedidelės Kongresų rūmų scenos: be kulisų, labiau skirtos koncertams nei spektakliams, todėl operos pastatymams jau tradiciškai įrengtos dviem aukštais....
|
Tėvo ir dukters fortepijoninis duetas
Jau įsibėgėjo XIV tarptautinis Lietuvos muzikų rėmimo fondo festivalis „Sugrįžimai“, kurio svarbą vienas šio koncertų ciklo globėjų Prezidentas Valdas Adamkus festivalio leidinuke apibūdina taip: „Juolab džiaugiuosi, kad muzikiniai renginiai, koncertai, talentingų asmenybių gastrolės ir viešnagės sutampa su veikla, skirta savo tautai, savo valstybei. Gražus ir prasmingas festivalio pavadinimas „Sugrįžimai“ pateisinamas metai po metų – juk iš tikrųjų Lietuvos atlikėjai grįžta ne tik pas savo klausytojus, į savo scenas, bet ir į savo žemę, savo tėvų ir senelių žemę, savo tėvynę.“
Ankstesnių „Sugrįžimų“ pirmas ir paskutinis, festivalio atidarymo ir uždarymo, koncertai dažniausiai vykdavo Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, dalyvaujant solistams ir prof. Juozo Domarko vadovaujamam Nacionaliniam simfoniniam orkestrui. Šiemet garbė pradėti koncertų virtinę balandžio 4 d., prieš pat Velykas, puikioje Taikomosios dailės muziejaus salėje teko pianistams Andriui ir Sandrai Urboms, dabar gyvenantiems ir triūsiantiems Vokietijoje, o baigiamajame...
|
Išreikšti save, perteikiant kompozitoriaus tekstą
Balandžio 27 d. Nacionalinės filharmonijos salėje koncertuos žymus prancūzų smuikininkas virtuozas, legendinio Jashos Heifetzo mokinys Pierre’as Amoyalis ir pianistas Jeanas-Marcas Luisada.
„Jasha Heifetzas laikomas geriausiu visų laikų pasaulio smuikininku, gretinamas su Niccolò Paganini, o man jis yra ir mokytojas, kone tėvas, kurio patarimai nulėmė visus didžiuosius mano gyvenimo sprendimus. Todėl koncertai jo gimtajame Vilniuje man iš tiesų labai svarbūs“, – sako P. Amoyalis. Smuikininkas lankėsi Vilniuje 2001 m. vykusiose Smuiko dienose, skirtose J. Heifetzo 100-osioms gimimo metinėms.
Ar J. Heifetzas, jau būdamas garsus smuikininkas ir...
|
|